"היום בתניא יום ו' יא סיון:
משל מאור השמש:
להבנת המבטים השונים על העולם:
א. מבטם של המשכילים המתבוננים, המסתכלים על העולם, כפי שהוא נראה ביחס לחיות האלוקית המהוה אותו תמיד.
ב. מבטם של המתיחסים אל העולם כפי שהוא בפני עצמו, בשעה שמסתכלים עליו "בעיני הבשר" שלנו.
מביא רבנו משל מ"אור וזיו השמש", שיש בו באופן כללי שני מצבים:
א. האור כפי שהוא מאיר בחלל העולם.
ב. האור כפי שהוא כלול במקורו, בגוף כדור השמש שברקיע.
...
אור השמש, כשהוא בגוף השמש ומחוצה לו:
בשעה שאור השמש נמצא מחוץ לגוף כדור השמש, הוא בגדר של אור וזיו (שהם כהארה הנמשכת מהשמש להאיר בעולם). ואילו כשאור השמש נמצא בגוף השמש, הוא בטל לגמרי במקורו, ולמעשה, הוא חדל לגמרי מלהתקים כמציאות ממשית של אור (שכן, בשמש עצמה, קים ונראה רק המקור בלבד).
והנה, כדוגמת הביטול של אור וזיו השמש למקורו, בעת שהוא כלול בו. כך גם (מבחינת האמת הצרופה) כל הנבראים "בטלים במציאות" לגבי מקורם, שהוא דבר ה' המהוה אותם "מאין ליש" ובו הם כלולים (וכהבנתו של "המשכיל" המבין את אופן הבריאה המתואר לעיל פרקים א-ב).
ולאידך, כדוגמת אור השמש כשאינו במקורו, שאז הוא נראה ליש גמור. כך נראה העולם "בעיני הבשר שלנו", שאינם רואים ומשיגים את רוח ה' שהיא מקור הנבראים.
...
חבר נכבד:
*קראת ונהנית, העבר את "היום בתניא" הלאה למכריך ולחבריך.
*מתארגן המסע לציונו של אדמו"ר הזקן, לקראת שבת מברכים אלול.
*המעונינים לקבל את "היום בתניא" ישירות לוואטסאפ שלהם, יתקשרו אלי: 0544960839
הרב יקותיאל גרין מחבר באור התניא משכיל לאיתן ועשרות ספרי חסידות לעם, הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי.
משל מאור השמש:
להבנת המבטים השונים על העולם:
א. מבטם של המשכילים המתבוננים, המסתכלים על העולם, כפי שהוא נראה ביחס לחיות האלוקית המהוה אותו תמיד.
ב. מבטם של המתיחסים אל העולם כפי שהוא בפני עצמו, בשעה שמסתכלים עליו "בעיני הבשר" שלנו.
מביא רבנו משל מ"אור וזיו השמש", שיש בו באופן כללי שני מצבים:
א. האור כפי שהוא מאיר בחלל העולם.
ב. האור כפי שהוא כלול במקורו, בגוף כדור השמש שברקיע.
...
אור השמש, כשהוא בגוף השמש ומחוצה לו:
בשעה שאור השמש נמצא מחוץ לגוף כדור השמש, הוא בגדר של אור וזיו (שהם כהארה הנמשכת מהשמש להאיר בעולם). ואילו כשאור השמש נמצא בגוף השמש, הוא בטל לגמרי במקורו, ולמעשה, הוא חדל לגמרי מלהתקים כמציאות ממשית של אור (שכן, בשמש עצמה, קים ונראה רק המקור בלבד).
והנה, כדוגמת הביטול של אור וזיו השמש למקורו, בעת שהוא כלול בו. כך גם (מבחינת האמת הצרופה) כל הנבראים "בטלים במציאות" לגבי מקורם, שהוא דבר ה' המהוה אותם "מאין ליש" ובו הם כלולים (וכהבנתו של "המשכיל" המבין את אופן הבריאה המתואר לעיל פרקים א-ב).
ולאידך, כדוגמת אור השמש כשאינו במקורו, שאז הוא נראה ליש גמור. כך נראה העולם "בעיני הבשר שלנו", שאינם רואים ומשיגים את רוח ה' שהיא מקור הנבראים.
...
חבר נכבד:
*קראת ונהנית, העבר את "היום בתניא" הלאה למכריך ולחבריך.
*מתארגן המסע לציונו של אדמו"ר הזקן, לקראת שבת מברכים אלול.
*המעונינים לקבל את "היום בתניא" ישירות לוואטסאפ שלהם, יתקשרו אלי: 0544960839
הרב יקותיאל גרין מחבר באור התניא משכיל לאיתן ועשרות ספרי חסידות לעם, הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.