רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 30 ביוני 2019

הרביץ לילד בחיידר הרבי זרק אותו וציוה עליו להיות שוחט

הרב פרשן עוקף את המזכירות, שולח פתק לרבי דרך יניק וחכים

יום אחד בשנת תשל״ז פגש הנדיב ר׳ אברהם פרשן את בנו בכורו של האברך התמים ר׳ יהודה קעלער, ילד קטן שזה עתה הגיע לחינוך, וביקש ממנו למסור להרבי פתק שהוא כתב (הוא לא רצה למסור את זה דרך המזכירות משום מה); כשהרבי קרא את הפתק נעמד הרב פרשן ליד הרבי, וחייך התפשט על פניו על שהצליח לסדר  את המזכירות.

הילד, יוסף יצחק קעלער, חכמה ושקידה וברבות הימים נהפך לספרא וסייפא.

בהגיעו לגיל עשרים (בשנת תשמ״ח), בעודו לומד בישיבת תומכי תמימים המרכזית -770 (מקשיב לשיעורי ראש הישיבה הרי״י פיקארסקי ונבחן על שולחן ערוך יורה דעה), כבר יצא לאור חיבורו הראשון (והצנוע, בן 64 עמודים): תכונת השמים על פי שיטת הרמב״ם.

וכעבור שלש שנים (בחדש מנחם אב תנש״א) כשהגיש להרבי (במעמד חלוקת הדולרים) את חיבורו השני: הלכות בית הבחירה להרמב״ם על פי כתבי יד (עם פירוש עץ יוסף)
אמר לו הרבי: כשהמשיח יבא יהיה קידוש החודש על פי הראי׳, תתכונן לפסוק את ההלכות.

ומאז כבר הספיק לערוך ולהוציא לאור כמה חיבורים (פסקי דין אדמו״ר הזקן על דפים הראשונים של מסכת שבת ופסחים, פסקי דין אדמו״ר האמצעי על פרק הראשון של מסכת גיטין), ולההדיר חיבורי הראשונים על פי כתבי יד (פירוש רש״י על מסכת מועד קטן, פירוש רב האיי גאון על מסכת שבת), ולהוציא לאור כמה דפים מגמרא רש״י ותוספות בריש מסכת מנחות שנסדרו מחדש על פי גוף כתב יד הרב בצלאל אשכנזי (ביחד עם פקסימיליא מגוף כתב יד הנ״ל על דפים ב-ח ממסכת מנחות), עם ביאור ״עץ יוסף״.
והערות על חיבורו של ר׳ יעקב משה פאגעלמאן מגרודנא (על מסכתות שבת - ראש השנה) שנדפס בתוך חיבור בנו הרב השליח התמים ר׳ צבי יהודה פאגעלמאן ׳תן לחכם׳
(נוסף על חיבורים שערך עבור הוצאת הספרים קה״ת במשך כמה שנים).

ובימים אלו הוציא לאור את החיבור ״תולדות התמימים בארצות הברית״ חלק א, המספר את סיפור המהפכה שחולל כ״ק אדמו״ר הריי״צ וחתנו כ״ק אדמו״ר מליובאוויטש בהתייסדות הישיבות תומכי תמימים ואחי תמימים בנ.י. ובערי השדה (פיטסבורג, נוארק, וואוסטער, שיקאגא, ספרינגפיעלד, בוסטון, באפאלא, ראטשעסטער ועוד).

הספר מכיל למעלה מ700 עמודים עם תמונות מרהיבות עין המתעדות את קורות הישיבה מהתייסדותה בשנת ת״ש (ועוד קודם לכן מנסיעת התלמיד הראשון מארצות הברית, הרב שלמה זלמן העכט, שנסע עם זוגתו לאטוואצק תיכף כעבור שבעת ימי המשתה באלול תרח״ץ) עד להשנה האחרונה שהיתה הישיבה בבעדפארד (שנת תשכ״ט)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.