מחלוקות אין ספור פורצות בקהילות, אין כמעט פינה שלא נשמע על מחלוקות כאלו ואחרות, ומבקש אני להתייחס בשורות אלו למחלוקות שיש בהם דיני ממונות, מפני שעושה רושם שהתפיסה החרדית החדשה היא שרצונו של הרבי או הראש הישיבה הוא מעל לתורה והלכה, אז מבקש אני להזכיר להם כי אף משה רבינו לא היה פטור מדיני ממונות, והיכן שזה היה קשור בעניינים כאלו הוא הקפיד להגיש חשבון לבל יחשדוהו, למרות שהוא היה הרבי של כלל ישראל
אני המום מכמה מחלוקות שמתנהלות בימים אלה בכמה קהילות איך שמתכנסים חסידים ועסקנים ומביעים דיעות וגישות שהם היפך התורה וההלכה. גם אם אפשר להבין שהם מבקשים את כבודו של הרבי או הראש ישיבה, אך עליהם לזכור כי בראש וראשונה יש דין והלכה, ובמיוחד בממונות כאשר יש למישהו טענה כזו חייבים להתייצב בפני בין דין נייטרלי לא מי שקשור ברבי או בראש ישיבה ואין לו ברירה אלא לפסוק כרצון הרבי והראש ישיבה ולא כהלכה
בדיני ממונות אין כאן ענין של כבוד הרבי או הקהילה, אין דבר כזה שלקהילה מותר לגנוב את ממונו של האחר, וכאשר יש טענת ממונות חייבים להתייצב לדין תורה, לכל מי שיש טענה לכל צד הזכות המלאה להיאבק על ממונו ואין זה קשור כלל לכבודו של זה או אחר, דין והלכה זה כבודו של רבי וראש ישיבה, מפני שאם לא, לשם מה צריכים רבי וראש ישיבה, ואף לרבנים אין עוד תפקיד, תפקידם להבטיח כי בענייני ממונות יתייצבו בפני בית דין של חושן משפט דיינים שיכולים לעסוק בממונות וכפי שיכריעו כך צריך לעשות
לא שמעתי מכל הנואמים למיניהם אחד ויחיד שיזעק כי זה הזמן ליתייצב לדין תורה, בכיות וצעקות אינו הפתרון לשאלה הבסיסית של דין והלכה, ההמצאה החדשה שרצון הרבי או הראש ישיבה עומד מעל התורה היא כפירה ואפיקורסות
אני המום מכמה מחלוקות שמתנהלות בימים אלה בכמה קהילות איך שמתכנסים חסידים ועסקנים ומביעים דיעות וגישות שהם היפך התורה וההלכה. גם אם אפשר להבין שהם מבקשים את כבודו של הרבי או הראש ישיבה, אך עליהם לזכור כי בראש וראשונה יש דין והלכה, ובמיוחד בממונות כאשר יש למישהו טענה כזו חייבים להתייצב בפני בין דין נייטרלי לא מי שקשור ברבי או בראש ישיבה ואין לו ברירה אלא לפסוק כרצון הרבי והראש ישיבה ולא כהלכה
בדיני ממונות אין כאן ענין של כבוד הרבי או הקהילה, אין דבר כזה שלקהילה מותר לגנוב את ממונו של האחר, וכאשר יש טענת ממונות חייבים להתייצב לדין תורה, לכל מי שיש טענה לכל צד הזכות המלאה להיאבק על ממונו ואין זה קשור כלל לכבודו של זה או אחר, דין והלכה זה כבודו של רבי וראש ישיבה, מפני שאם לא, לשם מה צריכים רבי וראש ישיבה, ואף לרבנים אין עוד תפקיד, תפקידם להבטיח כי בענייני ממונות יתייצבו בפני בית דין של חושן משפט דיינים שיכולים לעסוק בממונות וכפי שיכריעו כך צריך לעשות
לא שמעתי מכל הנואמים למיניהם אחד ויחיד שיזעק כי זה הזמן ליתייצב לדין תורה, בכיות וצעקות אינו הפתרון לשאלה הבסיסית של דין והלכה, ההמצאה החדשה שרצון הרבי או הראש ישיבה עומד מעל התורה היא כפירה ואפיקורסות
חיים שאולזון
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.