רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 30 ביוני 2019

החיזוק היומי - הרב אליהו רבי

שלום וברכה מורי ורבותי!
והנה שאלה מארגנטינה הרחוקה.
שימו לב טוב!
שוחחנו על כך שאסור לשקר לשום צורך, והדגשנו ששקרים בשידוכים מובילים אך ורק לאבדון, כי אם למטרות נישואים אתה או את משקרים, הרי שהבית אותו אתם הולכים לבנות, הוא בית שמבוסס על שקר.
ונשאלת השאלה מארגנטינה: "האם באמת אין שום היתר לשקר בשידוכים? האם באמת לא ניתן לבקש לפחות מאדם גדול, מתלמיד חכם, אילו דברים לפחות לא לדבר עליהם בפגישות הראשונות? האם באמת האסון כל כך גדול אם מוציאים דבר שקר? איך מתמודדים עם זה?".
אז שימו לב טוב מורי ורבותי!
שלושה דברים צריכים לזכור. הדבר הראשון, "מדבר שקר תרחק"- משקר חובה להתרחק בגלל שהוא מאוד ממכר, הוא מסדר את החיים בצורה נפלאה, ולכן מי שמתחיל לשקר, גם אם מדובר בשקרים קטנים, ימצא את עצמו מהר מאוד שקרן גדול.
והדבר השני, אם אתה משקר על מי שיושבת למולך, תסמוך עליה שגם היא הולכת לשקר עליך, כי אלוקים לא ייתן לה ליפול בפח ואותך להשאיר כאדם נפלא ושלם שיודע בדיוק מה נמצא מולו.
באותה מידה, וזהו הדבר השלישי והחשוב ביותר, אם אין לך היתר מאדם גדול לפחות להסתיר משהו עד לפגישה השלישית ולא יותר, הרי שבכל שקר שאתה מנסה לשקר או בכל הסתרה שאתה מנסה להסתיר, הסתרה שבתוך ההסתרה, הרי שאתה בעצם אומר שאין בך אמונה בבורא העולם.
כי אם אתה סומך עליו ויודע שהוא כל יכול, הרי שאתה, עם כל הבעיות, במרכאות, שיש לך שרק נראות בעיות והן לא ממש כאלה, סמוך עליו שהוא ימצא לך את השידוך ואת הזיווג ההגון לך.
בעל אמונה לא מנסה להתחכם על המציאות, בעל אמונה לא מנסה לסייע לקדוש ברוך הוא.
אם אין היתר גדול מרב גדול, לא משתמשים בשינויים, אלא שמים את כל האמת על השולחן, זוכים לקבל את כל האמת מנגד, ולהקים בית נאמן בישראל.
ברוכים תהיו!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.