רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 30 ביוני 2019

"היום בתניא" יום א' כז סיון:

"היום בתניא" יום א'  כז סיון:
"ממלא כל עלמין":
נקדים, שה"מתנגדים"  לחסידות, סברו בשעתו, שאת הפתגם הזה הכתוב בקבלה, אין לפרש כפשוטו, והוא רק מביע שהקב"ה "ממלא את כל העולמות" בהשגחתו, אותה הוא מבצע מרחוק, ממקומו הנמצא למעלה מהעולמות.
והנה, כאן בתניא, אדמו"ר הזקן חוזר ומדגיש את שיטת החסידות, שמה שהקב"ה הוא "ממלא כל עלמין", הרי זה כפשוטו - ופתגם זה מביע, שהחיות המצומצמת המעצבת את דמותו של הנברא, מתלבשת ממש בתוך כל נברא ונברא.
...
חיות המותאמת לכל נברא:
נקדים, כי כשם שבגוף האדם,  כל אבר מקבל מהנפש את החיות המותאמת לו ולפעולתו. כח השמיעה מתלבש באזנים (ולא ברגלים). כח ההליכה ברגלים (ולא בעינים). הנה, כך גם בבריאת העולם, עם האור ה"ממלא כל עלמין" מחדיר הקב"ה לכל נברא את החיות המצומצמת המהוה אותו כ"בעל גבול ותכלית", עם התכונות המאפינות אותו, כפי שהוא מוכר לנו.
כדוגמא, מובאים בקטע שלפנינו נבראים שהם למעלה מהארץ.
כגון השמש,  שהגוף שלה גדול מכדור הארץ מאה ששים ושבע פעמים (כדברי הרמב"ם), שאחרי הכל הוא גוף מוגבל בגדלו. וכן אור השמש, הוא נברא מוגבל "עד כמה יוכל להאיר". וכן כל הנבראים שלמעלה מהארץ "הם בעלי גבול ותכלית". הנה כאמור לעיל, בכל נברא ונברא מתלבשת בתוכו החיות המצומצמת מבחינת "ממלא כל עלמין", החיות המתאימה לו ולתכונותיו, החיות שמהוה אותו סופית כפי שהוא ניכר לנו במתכונתו הנוכחית.
...
חבר נכבד:
*קראת ונהנית, העבר את "היום בתניא" הלאה למכריך ולחבריך.
*מתארגן המסע לציונו של אדמו"ר הזקן, לקראת שבת מברכים אלול.
*המעונינים לקבל את "היום בתניא" ישירות לוואטסאפ שלהם, יתקשרו אלי: 0544960839
הרב יקותיאל גרין מחבר באור התניא משכיל לאיתן ועשרות ספרי חסידות לעם, שניתן להשיגם אצל מפיצי תורת חב"ד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.