יהיה מי שיטען שעל פי תורה אין איסור לתת שוחד, אסור לקבל שוחד. כך שהבעיה היא של אלו שלקחו ולא של אלו שנתנו. אבל הם שכחו שבמצב הזה קיימת בעיה אחרת וחמורה, והוא האיסור של גניבה והונאה
לזייף מסמכים, לדווח על יותר תלמידים, או על כאלו שמקבלים שירותים מסויימים וכלל לא מקבלים. השיטה הזו של דיווחים לא נכונים לא התחילו אתמול, אנו החרדים סובלים מזה עשרות שנים ולא רק בארץ ישראל. בבתי הסוהר בעולם ישבו יהודים חרדים מנהלי מוסדות בשל זיופים כאלו, ולא שמענו עד היום שאלו המכונים 'גדולים' ייצאו בחרב ובחנית נגד המעשים הללו
עובדה היא, שזה חוזר על עצמו שוב ושוב, ככל הנראה מפני שהציבור שלנו סלחן בנושאים שכאלו, אין לאף אחד ממה להתבייש. בסך הכל תפסו אותו על מה שעדיף שהיה שלא יתפסו. אבל המעשה עצמו, לא פסול, וכאן הבעיה
מדובר בגניבה והונאה שהוא איסור דאורייתא, בארץ ישראל גונבים מיהודים ואין כל היתר לזה. אבל מה שחמור יותר מכל, הוא החילול ה', על כך אין סליחה ומחילה. אני יודע שקשה לעמוד מול תאוות הממון, אבל מאידך לא כתוב בשום מקום שצריך להחזיק מוסדות בהיקף שהוא גדול ממידותיך. אם אינך יכול לקיים אותו בדרך הישר, עדיף שאלו לא יהיו. לא מצאנו בשום מקום היתר לגנוב ולהונות והעיקר להחזיק מוסדות
מי שילמד מה הם המניעים של מנהלי המוסדות ימצא, כי יש כאן הרבה טובות הנאה. גם אם תיקח משכורת לעצמך ולא יותר, אבל אתה שולט על משרות ופרנסות שאתה מעניק לקרוביך ולמי שיש לך ענין לעזור להם, אף אחד אינו מכניס את עצמו לחובות סתם ככה רק מפני שהתחשק לו
לזייף מסמכים, לדווח על יותר תלמידים, או על כאלו שמקבלים שירותים מסויימים וכלל לא מקבלים. השיטה הזו של דיווחים לא נכונים לא התחילו אתמול, אנו החרדים סובלים מזה עשרות שנים ולא רק בארץ ישראל. בבתי הסוהר בעולם ישבו יהודים חרדים מנהלי מוסדות בשל זיופים כאלו, ולא שמענו עד היום שאלו המכונים 'גדולים' ייצאו בחרב ובחנית נגד המעשים הללו
עובדה היא, שזה חוזר על עצמו שוב ושוב, ככל הנראה מפני שהציבור שלנו סלחן בנושאים שכאלו, אין לאף אחד ממה להתבייש. בסך הכל תפסו אותו על מה שעדיף שהיה שלא יתפסו. אבל המעשה עצמו, לא פסול, וכאן הבעיה
מדובר בגניבה והונאה שהוא איסור דאורייתא, בארץ ישראל גונבים מיהודים ואין כל היתר לזה. אבל מה שחמור יותר מכל, הוא החילול ה', על כך אין סליחה ומחילה. אני יודע שקשה לעמוד מול תאוות הממון, אבל מאידך לא כתוב בשום מקום שצריך להחזיק מוסדות בהיקף שהוא גדול ממידותיך. אם אינך יכול לקיים אותו בדרך הישר, עדיף שאלו לא יהיו. לא מצאנו בשום מקום היתר לגנוב ולהונות והעיקר להחזיק מוסדות
מי שילמד מה הם המניעים של מנהלי המוסדות ימצא, כי יש כאן הרבה טובות הנאה. גם אם תיקח משכורת לעצמך ולא יותר, אבל אתה שולט על משרות ופרנסות שאתה מעניק לקרוביך ולמי שיש לך ענין לעזור להם, אף אחד אינו מכניס את עצמו לחובות סתם ככה רק מפני שהתחשק לו