רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 2 בדצמבר 2011

מלחמת גנבי הצדקה - מה הם עושים בכסף שלך?

תחרות פרועה וקשה שמצד אחד מכערת את פני היהדות החרדית ומוכיחה לאן הגענו, ומאידך בריאה מפני שאחרת גם אם היינו יודעים את האמת לא היו מאמינים לנו, משוכנעים היו שרוב הכסף לפחות, הולך לצדקה

זה כמה שנים שפרצה מלחמה קשה בין 'ועד הרבנים לעניני צדקה' שמרכזה בירושלים לבין 'קופת העיר' שמרכזה בבני ברק, כל צד מבקש לחסל את הצד האחר בתקוה שהמליונים יפלו בידו. ולכאורה לשם מה מלחמה, אם מדובר בצדקה אז שיבורכו ואדרבה שיעשו יותר ויחלקו יותר. אבל האמת המרה היא, שרוב רובו של הכסף ויתכן כי זה עובר את ה-90 אחוזים מתגלגל בידיים פרטיות וכל אחד רוצה לשלוט על הכסף הזה

טענות קשות שמענו על שתי הצדדים, אין כל ספק כי שניהם עוסקים בהונאה, והמציאות תוכיח, ולכן נביא לכם כאן על קצה המזלג מה מספרים אלו על אלו ותפקחו עינים ותבינו כי עובדים עליכם, אתם זקוקים לישועה אבל אלו שמבטיחים לכם את הישועה מחפשים את ישועת עצמם על ידי הוספת מיליונים לכיסם

וכך מספרים אנשי קופת העיר בקונטרס מיוחד שפרסמו, כמובן לא תחת שמם, אבל ניכרים שהכותב מתכוון את טובתם ואת רעת 'ועד הרבנים':

הופץ קונטרס במייל, המציג 60 שאלות/עובדות מזעזעות על "ועד הרבנים". והרי הוא לפניכם, ככתבו וכלשונו.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


60


שאלות גלויות

לחיים יוסל גפנר ושייע בקר, מנהלי

'ועד הרבנים' לענייני 'צדקה'
 
1. מדוע אתם מסתירים מעיני הציבור כי בין עשרים לשלושים אחוז מכל תרומה הולכים למטרות פרסום, יחצנו"ת, תחזוקה, משכורות וכו'
2. מדוע אתם מסתירים מעיני הציבור כי אתם משלמים על המודעות בעיתונות החרדית כסף מלא, כל זה על חשבונם של התורמים הנכבדים.
3. מדוע אתם קוראים ל-30 העובדים שלכם שעובדים בשכר מלא של בין 5,000 ₪ ל-8,000 ₪ - 'מתנדבים' - ללא שום בושה.
4. איך ייתכן שאדם אחד (ששמו יהושע בקר) אחראי בלעדית על תקציב של יותר מ-3 מליון ₪ (!) בשנה שמיועד להדפסה פרסום וחלוקה, מדוע על תקציב כל כך גדול אין שום התייעצות עם הרבנים?!
5. מדוע הגאון רבי נפתלי נוסבוים שליט"א הגאון רבי ראובן אלבז שליט"א והגאון רבי בנימין רימר שליט"א שהם חברי ''ועד הרבנים'', אינם מוזמנים אף פעם להשתתף באסיפות הרבנים.
6. איך קראתם 'מניין תלמידי חכמים מופלגים' לקבוצת הבחורים שהתפללו במשך שנה וחצי בכותל המערבי על התורמים?!
7. איך הוצאתם מאות אלפי שקלים על הקמת 'קופת ירושלים' שהיום אינה פעילה כלל (ואתם מחזיקים לשם כך משרד שלם על כל תכולתו בלי שהוא בשימוש כלל) כל זאת על חשבון התורמים?!
8. מדוע יש סמכות לחיים יוסל גפנר לאשר סכומים של עשרות אלפי שקלים לנצרכים (תנחשו לאיזה חוג...), בלי ידיעת רבני הועד?!
9. מהיכן תקציב הפרסום לתכנית 'כל ישראל ערבים', הרי כל הכסף שנגבה עובר כביכול למשפחה האומללה?!
10. מדוע אינכם מעבירים את שמות התורמים בכל יום לגדולי ישראל, על אף שאתם מבטיחים לעשרות תורמים בכל יום כי אתם מעבירים את שמותיהם מידית לגדולי ישראל (השמות מועברים רק כמה פעמים בשנה בשביל תמונות).
11. מדוע ''ועד הרבנים'' זקוק לשלושה אשי מחשבים על סך הכל 12 מחשבים?!
12. מדוע על כל תרומה לקרן של משפחה לוקח ''ועד הרבנים' לקופתו 5 שקלים?!
13. מדוע במפעל שמכניס כל שנה מליונים (!!!) לנצרכים, אין אפילו אדם אחד שאחראי על קבלת הבקשות לתמיכה?!
14. מדוע אי אפשר לקבל אצלכם אגורה שחוקה בלי לערב את רבני השכונה \ רבני הועד \ או חצרותיהם של גדולי ישראל?!
15. מדוע חברי קהילת המתמידים מקבלים מ'ועד הרבנים' פי כמה מכל חוג אחר?!
16. איך אתם מחזיקים את יהושע בקר כמנהל ואחראי על משרד ותקציב בלי שהאיש מונה על ידי רבני הועד?!
17. כיצד אתם לא מתביישים לכתוב כי האסיפה שהתקיימה בביתו של מרן רבינו הגרי"ש שליט"א התקיימה מיוזמתו של מרן רבינו שליט"א, כאשר בפועל הפעלתם מסע לחצים אדיר על מנת לבזבז את זמנו של מרן שליט"א בתמונות ווידאו?!
18. מדוע באמצע האסיפה הנ"ל אמר מרן רבינו שליט"א לנאמן ביתו הגר"י אפרתי שליט"א: 'איך מיין אז מעט שיין יוצא גיווען' ('אני חושב שיצאנו כבר ידי חובה')?!
19. מדוע לא נכתבים פרוטוקולים אחרי כל אסיפה כמו בכל ארגון מסודר?!
20. מדוע בכל מגבית כל תושבי ירושלים צריכים לקבל עוד עלון שמיועד לציבור המתגורר במאה שערים, וכי בשביל שהציבור הזה לא יוציא עליכם פשקוילים אתם מוציאים עוד עלון שמחולק לריק בעשרות אלפי עותקים דמי 'לא יחרץ'?!
21. מה אתם עושים עם כל שמות התפילה שמועברים לאלפי רבנים מקבלים מכל הארץ, כאשר הם נאספים לאחר זמן התפילה בכלל?!
22. מי שילם על מסך פלזמה 22 אינצ' שנקנה במיוחד עבור ביקור של חמש דקות של אישיות מסוימת שחפצם שיראה את סרט התדמית של ארגונכם (אגב עלות הסרט היתה יותר מ60.000 ₪ כיון שהיא נעשתה אצל המפיק היוקרתי שמואל קלדרון, כל זאת על חשבון התורמים כמובן)?!
23. למה שיקרתם לציבור שהספר 'הבטחתי ונושעתי' נתרם על ידי הרב דוד וינברגר שליט"א, בעוד שהוא התחייב לשלם רק שליש מהסכום, ועד היום ספק אם פרע את חובו?!
24. מה ההיגיון לסכם עם הקופות השכונתיות בירושלים שהם יקבלו תמיכות לעניי שכונתם בסכום שנכנס מאותה שכונה?! האם עני שהוא תושב של שכונה שלא נכנס ממנה מספיק כסף לא זכאי לתמיכה?!
25. מדוע 'איחוד הקופות' של שכונות רמות לא הסכימו להצטרף אליכם על אף סכומים עצומים שהבטחתם להם?!
26. כיצד העזתם לשקר במצח נחושה כי גדולי ישראל 'גוזרים' שנה טובה על תורמי 'ועד הרבנים', בעוד שהגרי"ש אלישיב התבטא עליכם: 'כנראה שב'ועד הרבנים' אוחזים שמדין כופין על הצדקה מותר גם לשקר', והתמונה של השלט מאחוריו נעשתה בפוטו מונטאז'?!
27. אם אתם מתייעצים על כל צעד עם מרן הגרי"ש אלישיב שליט"א (כפי שאתם כותבים בעלונים), מדוע בענייני התפילות והסגולות שאתם ממציאים השכם והערב אתם לא שומעים לדבריו שאין להתפלל כלל בקברים, ולארבעים יום בכותל אין עניין מיוחד?!
28. איך העזתם במצח נחושה לאחר שקיבלתם בתשרי שנה שעברה שיק ממרן שליט"א על סך של 200 שקלים לשנות ל-1200 בכדי להטעות את הציבור (רק אחרי נזיפות בבית מרן שליט"א הודיתם ב'טעות' המביכה)?!
29. מדוע אתם הופכים כל ביקור של מרן רבינו הגרי"ש אלישיב שליט"א בכותל המערבי שהוא מקיים כבר עשרות שנים, להבטחה ממרן שליט"א שהוא יבוא במיוחד לכותל המערבי להעתיר עבר התורמים?!
30. מדוע אתם מסתירים מהציבור כי כל הנוסחאות שמרן שליט"א כביכול אמר או כתב, הם בכלל נוסחאות של היחצני"ם שאתם מעסיקים, ורק לאחר מכן אתם מראים את הנוסח למרן שליט"א ושואלים אם אפשר לפרסם זאת בשמו?!
31. השירות שלכם '24 שעות' עובר בשעות הלילה לחברת 'קישורית' שמקבלת את השיחות של התורמים, חברה זו מחללת שבת בריש גלי, איך ייתכן ש'ועד הרבנים' שהוא בבת עינו של גדולי ישראל מעסיק חברה מחללת שבת, בעוד שיש חברה שומרת שבת בתחום זה?!
32. איך העזתם להשתמש בתלושים של 'שפע שוק' על אף שידעתם שדעתו של מרן רבינו הגרי"ש אלישיב שליט"א לא נוחה מזה כלל?!
33. אם את כל התמיכות אתם מחלקים לפני המגביות, מדוע אתם לא מודיעים לציבור התורמים כי התרומות הם לכסות את המינוס והכסף למשפחות (שהם המתינו לו כמה חודשים...) כבר עבר לידי המשפחות?!
34. אתם מקיימים מגבית מיוחדת לפסח וסוכות ל'משפחות שאין להם מה לאכול' על אף שבימים הללו המשרד סגור ולא מחולקים שום תמיכות, הייתכן?!
35. מדוע אתם לא בוחלים בשום אמצעי לעצור את הקמתן של קופות צדקה שכונתיות ועירוניות?! וכי כך פועלים עסקני צדקה שפועלים שלא על מנת לקבל פרס?!
36. מדוע אין לחיים יוסל גפנר דריסת רגל בביתו של מרן הגרי"ש אלישיב שליט"א שקופת 'ועד הרבנים' היא כביכול בבת עינו?!
37. האם ציבור יודע שאת כל ההקלטות מגדולי ישראל שאתם משמיעים עוברים חיתוך עריכה וכו' ותאריך ההקלטה לפעמים הוא מחמש שנים אחרוה?!
38. מדוע השנה הזאת לא בירך מרן הגרי"ש אלישיב שליט"א את התורמים בשני הימים הראשונים של חנוכה, על אף שהבטחתם זאת במפורש לתורמים?!
39. האם אתם בטוחים שלו היו התורמים רואים באיזה צורה מוגשים שמות התורמים לגדולי ישראל – הם היו ממשיכים לתרום?!
40. האם ציבור התורמים יודע כי כל מי שמעתיר בכל אחד משלוש מאות תשעים ואחד המקומות שאתם מפרסמים – מקבלים על כך תשלום מלא, וכי בחלק מהמקומות מדובר בתלמידי ישיבה מובטלים שמטיילים להנאתם באירופה?!
41. מדוע על אף מאמצים עצומים שפעלתם, מרן הגר"ש וואזנר שליט"א אינו מוכן לבקר במשרדי 'ועד הרבנים', אף שהוא היה באיזור מספר פעמים, ואף שהוא 'נשיא הועד'?!
42. מדוע 'ועד הרבנים' של גדולי ישראל מפעיל אתר אינטרנט לתורמי חו"ל על אף שידוע כי גדולי ישראל מתנגדים בחריפות לכל שימוש באינטרנט?!
43. מדוע למשפחת ח' שאמם נפטרה לא העברתם את כספם שמגיע להם מתכנית ערבים?!
44. מאיפה לכם כסף לשלם למתרימים שמחתימים אנשים על תכנית ערבים?! וכי בשביל תחרות עם הקופה המתחרה למי יש יותר חברים בתכנית מותר לכם לזרוק כסף לפח?!
45. מודע לפני תקופה משרד המשפטים כמעט שלל לכם את הזכאות לסעיף 46?!
46. האם ציבור התורמים יודע כי הביקור של מרן הגראי"ל שטינמן שליט"א במשרדי 'ועד הרבנים' (שהוצאתם לשם כך עלון מיוחד) התקיים בכלל בישיבה בבית וגן שמרן שליט"א מסר שם שיחה (ארונות ומחשבים הובאו במיוחד לחדר במקום על מנת להשוות למקום מראה משרדי), מדוע אתם משקרים את הציבור?!
47. מה  נשאר מתרומה טלפונית של 18 ₪ לאחר שמתנכה ממנה 1.20 לבול, מחיר שיחת הטלפון, שכר הטלפן שהרים לשיחה, תחזוקת מחשבים, משכורות עתק, 4 משרדים ברחוב יואל (!), תחזוקת המשרד, וכל ההוצאות שהזכרנו קודם לכן?!
48. מדוע כל עובדי המשרד ללא יוצא מן הכלל לא מרוצים מתפקוד 'ועד הרבנים' ושתיקתם היא בכדי לא לאבד את מקום פרנסתם?!
49. על חשבון מי יוצא יהושע בקר עם מוניות כל היום שחלקם ממתינות לו שעה על מונה?!
50. מה התרחש במשרדי 'ועד הרבנים' בארצות הברית שלשם כך טסו חיים יוסל גפנר ויהושע בקר (-מנהלי 'ועד הרבנים') לטיסה בהולה לארצות הברית לפני כחודש?!
51. מדוע אתם מסתירים את כל התככים והמזימות שלכם מעיני יו"ר הועד הגאון הגדול רבי עזריאל אויערבאך שליט"א?!
52. מדוע כל שיחה שקשורה לבקשות נדחית לתא קולי שמודיע כי שעות הטיפול בבקשות הם בין 11 בבוקר ל-1 בצהרים, וכי עניים שאין להם פת לחם שאתם כל כך מזעזעים את התורמים במצבם הטרגי לא זכאים למענה אנושי נורמטיבי בשעות נורמליות?!
53. מדוע אתם לא מציגים בפני הרבנים את החשבוניות של דפוס המקור (-הדפוס שאיתו עובד 'ועד הרבנים') שמסתכמים ביותר משני מליון שקלים לשנה?!
54. מי אישר לפרסם בדפי זהב במאה שמונים אלף ₪ (180.000.00 !) כל זאת מפחד שמא הקופה המתחרה תפרסם שם?!
55. מדוע אתם לא מקיימים את ההלכה הפשוטה 'צדקה נגבית בשנים', וכל בחור או אברך יכול לשמש כגובה מטעמכם אצל הרבנים המקבלים?!
56. מדוע יש ליהושע בקר שאינו יודע אפילו להדליק מחשב, להתערב בענייני מחשבים במשרדכם – כשלפעמים ההחלטה אם לקנות מערכת יקרה או לא לקנות, מונחת בידיו כשאינו מבין כלום במה מדובר?!
57. על איזה ממנהלי הועד, התבטא אחד מרבני הועד כי בכל פעם שהוא נכנס למשרדי הועד הוא עובר ב'לא תגנוב' כיון שהוא לא מונה מטעם אף אחד מהרבנים?!
58. מדוע מרן הגר"ש וואזנר שליט"א אינו מעתיר עבור התורמים של ''ועד הרבנים' בימי חנוכה?!
59. מדוע מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א מרן הגראי"ל שטינמן שליט"א מרן הגר"ש וואזנר שליט"א תומכים נלהבים ב'קופת  העיר בני ברק' על אף כל ההשמצות שהם שמעו מפיכם עליהם?!
60. בכלל, מה פשר התחרות עם 'קופת העיר' וקופות נוספות אם כל פעילותכם היא לשם שמים ואתם פועלים שלא על מנת לקבל פרס?!
סוף האמת לבוא...
עד כאן, דבר הקונטרס.



והנה קבלו את המכתב שפזרו עתה שונאי 'ועד הרבנים' המספרים על שחיתות נוראה ומה קרה עם המיליונים שתרמו להם:

 
ואם חושבים אתם ש'קופת העיר' צדיקים? אז בבקשה:

הגר''ח קנייבסקי ל'קופת העיר':ממעשה רמאות לא ירוויחו דבר  



  אנשי 'קופת העיר' בבני-ברק הצליחו לשכור חדר סמוך לבית מרן הגר"ח קנייבסקי, לצורך גיוס תרומות מהבאים להתברך מהרב. החדר עבר שיפוץ והוסב לחנות צדקה. אלא שאז החל השוכר להתנגד למהלך ומיהר להוציא צו מניעה ליוזמה מאחד הדיינים בבני-ברק. בסופו של דבר, הגר"ח הכריע (יהדות, מה הדין)
חיים שקדי|כ"ו באייר תשעא 09:14 30.05.11חדר הצדקה מתחת לבית הגר''חדרמה של ממש התחוללה בימים האחרונים ב'קופת העיר' וברחוב רשב"ם בבני-ברק, עד להכרעתו הברורה של מרן הגר"ח קנייבסקי שאילץ את 'קופת העיר' לוותר על המיזם.
תחילתו של הסיפור, לפני מספר ימים, כאשר ב'קופת העיר' החליטו לשכור חדר מתחת לביתו של הגר"ח קנייבסקי ולפתוח שם חנות של הקופה, בה המוני הבאים להתברך בקודש יתרמו לקופה.
הדירה המדוברת, שימשה במשך שנים את הגר"ג נדל, ומאז פטירתו נותרה ריקה, עד שהושכרה לפני מספר חודשים למספר שנים לאברך שנפשו חפצה להתגורר בסמיכות לגדול הדור.
לפני מספר שבועות, פנה אחד מבני משפחת נדל לשוכר, וביקש ממנו לעשות שימוש באחד מהחדרים בדירה. השוכר הביע את הסכמתו לכך.
לאחר מספר ימים, הושכר החדר הריק ל'קופת העיר', לצורך גיוס תרומות מהבאים להתברך מהרב. החדר החל לעבור שיפוץ, תוך שנפתחת במקום דלת וחלון שפנו למדרגות המובילות את בית הרב, בכדי להסב את המקום לחנות צדקה.
אלא שאז החל השוכר להתנגד למהלך ועירב את בני משפחת נדל שלא היו מעורבים בכך שהחלו להתנגד אף הם, בטענה כי לא ראוי שבדירת אביהם זצ"ל תפעל חנות שכזו. השוכר מיהר להוציא צו מניעה ליוזמה מאחד הדיינים בבני-ברק.
אתמול (ראשון) הגיעו קבלנים שנשכרו על-ידי הקופה לחדר המחלוק, והמשיכו בשיפוצים. במקום התפתחה מהומה ואף משטרה הוזעקה למקום, בטענה להפרת צו המניעה.
ראשי 'קופת העיר' הגיעו למקום ועלו לבית הגר"ח קנייבסקי לשאול את פיו. הגר"ח השיב כי יפנו לברר את הדברים בדין תורה.
בשעות הערב חל המפנה, כאשר הגר"ח קנייבסקי קרא בשנית לראשי הקופה, והודיע להם לרדת מהיוזמה ולוותר על פתיחת חנות הצדקה בסמוך לביתו.
הגר"ח הסביר לראשי הקופה כי מאחר וישנו חשש למעשה רמאות, הרי שממעשה רמאות מובטח כי לא ירוויחו דבר, וידוע שלשקר אין רגלים והם רק ינזקו מיזה, וביחוד שהיוזמה פוגעת באנשים, ולכן ביקש מהם לוותר על היוזמה, שהייתה צפויה להכניס תרומות רבות.
ראשי הקופה הודיעו במקום לגר"ח כי הם נשמעים לדעתו, ומקבלים אותה כמות שהיא גם במקום של הפסד, ובשל לכך הם מוותרים על פתיחת חנות הצדקה במקום, ויפרקו מיד את אשר כבר נבנה.