רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 28 באוגוסט 2012

מה קרה שפתאום מותר להפיץ נרות שבת קודש? האם שכחתם באיזה מאבק יצאו הליטאים בענין זה כשהרבי מחב"ד עשה זאת?

אין מה שמחזק אותי כל כך להעלות חומר מלפני שנים כמו דברים כאלו. חיים אנו בדור אשר לא ידע את יוסף לא יודע מה היה לפני עשרים שלשים ארבעים וחמישים שנה, ולכן אינו קולט כמה גיחוך יש במודעות תמימות, הזועקות צבועים ואף יותר גרוע אם שייך

למי שאינו יודע, לפני עשרות שנים היה זה הרבי מחב"ד שיצא במבצע של נרות שבת קודש, החסידים היו מביאים נרות לבתי ישראל במיוחד היכן שלא הדליקו נרות על מנת שידליקו בטרם נכנסת השבת

ואז פתחו הליטאים מבני ברק במלחמה קשה זעקו שהרבי מחב"ד מכשיל את כלל ישראל בחילול שבת נורא, מפני שישנן חילוניות שלא ישמרו על הזמן הנכון ויאחרו וידליקו בשבת.

והנה, ר' חיים קנייבסקי מאשר כי  הפצת נרות שבת קודש היא מצוה מן המובחר. ואשאל אותו ואת כל העוסקים בכך, מה קרה, האם אין עוד חשש שנשים חילוניות לא יקפידו על זמן של כניסת השבת ויאחרו את זמן השקיעה וידליקו?

15 תגובות:

  1. הוא מתכוון רק לחרדיות

    השבמחק
    תשובות
    1. בשביל מה זקוקות החרדיות לנרות כאלו, האם יש חרדית אחת שלא מכינה נרות, אלו שטויות הם אלו, ברור שהכוונה היא למי שאם לא יביאו להם את הנרות לא ידליקו

      מחק
    2. http://www.kikarhashabat.co.il/%D7%9E%D7%91%D7%A6%D7%A2-%D7%A0%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%A9%D7%91%D7%AA.html

      מחק
  2. המלחמה הייתה. כי הדמור הזקן זצקו''ל כתב במפורש שאסור להדליק בברכה באותו חדר שכבר בירכו, וחב''ד היו ממריצים שגם האמא וגם הבת ידליקו בברכה נגד ההלכה של האדמו''ר שלהם, וכך לא נהגו עם ישראל נגד ההלכה בכלל שידליקו שניהם. כך לפחות זעק מרן הרב עובדיה

    השבמחק
    תשובות
    1. עברת לנושא אחר לשאלת הברכות. הוויכוח בשעתו היה על 'מבצע נרות שבת קודש' שגם בנות ילדיקו למרות שהאמא הדליקה,כאן עוסקים בחילוניות היכן שאין יותר מאחת שתברך

      מחק
  3. לא יאמן כל מה שקורה היום, כל מבצע טוב שהרבי מחב"ד ציווה לחסידיו לפעול בזה, והליטאים יצאו נגד זה, היום פתאום הכל נהיה בסדר!?

    אוי כמה שהם צריכים לבקש סליחה מהרבי מחב"ד

    השבמחק
    תשובות
    1. הליטאים לא רצו מלחמה נגד חב"ד בכלל.
      גור רצתה לפלג את הציבור החרדי, וע"כ חיבקה את חב"ד חיבוק דב, כאילו מישהו יוצא נגדם.
      זה הכל.
      ההוכחה? היום גור לא רוצים את חב"ד (כי רבים איתם), ואף אחד לא אומר שהליטאים נגד חב"ד.

      מחק
  4. הגרמ" פיינשטיין כתב תשובה שאין שום חשש נגד הלכה בזה שבת תדליק נרות שבת ואף שיבח את הרבי מחב"ד שהוא מרבה אמונה בישראל ומקרב יהודים לאביהם שבשמים.

    השבמחק
  5. איך בכלל אתה מעז להשוות??
    כשהחבדניקים הנהיגו את הדלקת נרות שבת לכל בת, היה מדובר ברעיון חדש, וחדש, אסור מן התורה כידוע. אבל היום, מדובר ברעיון, שכדבריך, קיים כבר עשרות שנים.... איך אתה משווה?

    השבמחק
    תשובות
    1. אז בבקשה תשוב להיסטוריה, הפיצו תחילה לכל אשה שאינה מדליקה נרות, כאן זה התחיל, ועל זה היה הוויכוח. מאוחר יותר זה עבר לכך שכל בת תדליק, אלו שתי דברים אחרים

      מחק
  6. א. ל דבר חדש, אצל הרבה בתים של אדמורים היו הבנות מדליקות נרות שבת, גם נכדות של הרב יוסף חיים זוננפלד הדליקו לפני החתונה

    ב. שהרב עובדיה ]סק שאסור לבת לומר ברכה, הגיב הבאסא סאלי: מה לזבוב קצוץ כנפים לנשר בשמים....

    השבמחק
    תשובות
    1. תתבייש לך לדבר בשם גדולי ישראל. אדיוט שלא נפקחו עינך. כל בר דעת חבדי יודע מה כתתב האדמור הזקן בברכה של שניים באותו מקום, עם כל הכבוד לחבד שמחלקים סופגניות ונרות וחנוכיות, הלכה זה הלכה.

      מחק
  7. פשיטא.
    מה שאסר הוא על חלוקת נרות שבת קודש להדלקה.
    וכאן התיר לחלק נרות אקמול, שכשם שהמן היה נכנס ואינו יוצא, כך זה נבלע במעמקי השאול ואינו חוזר אלא בגלגול אחר, שחור משחור.

    והיו נשות ישראל מקפידות לתקוע שמונה נרות, כמניין שמונה ימי מילה, וכנאמר מילה של גבר לא מילה.

    והרי בראש השנה מצווה לתקוע, וביוה"כ אפילו דוחים השבת על זה.

    השבמחק
  8. http://www.kikarhashabat.co.il/%D7%9E%D7%91%D7%A6%D7%A2-%D7%A0%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%A9%D7%91%D7%AA.html

    השבמחק
  9. המבצע החב''די זוכה לחיזוק ליטאי של מרן רבי חיים קנייבסקי


    חיזוק מפתיע למבצע נרות שבת של חסידות חב"ד. מרן הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א מצרף פסק הלכה לחוברת הקוראת לסייע בהפצת נרות שבת בקרב הציבור הרחב, בו הוא קובע כי "הפצת נרות שבת קודש בכלל הוצאות שבת שחוזרות". כל הפרטים (חדשות, חרדים)
    מענדל גרוזמן|י"א באלול תשעב 09:21 29.08.12

    חיזוק מפתיע למבצע נרות שבת של חב"ד: מרן רבי חיים קנייבסקי שליט"א כותב בפסק הלכה כי תרומה להפצת נרות שבת קודש בקרב הציבור הרחב נכללת ב"הוצאות שבת שחוזרות", כלשונו.

    הפסק התפרסם בחוברת הקוראת לסייע בהפצת נרות שבת קודש בקרב נשי ישראל שאינן נהגו להדליק עד עתה, ובו מצוטט הגר"ח קנייבסקי שליט"א בפסק שקובע כי "הפצת נרות שבת קודש בכלל הוצאות שבת שחוזרות".

    בשנת תשל"ד קרא כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל להפיץ את מנהג הדלקת נרות בערב שבת ויום טוב בקרב נשות ישראל מכל שכבות העם.

    בדבריו הסביר אז כי נרות השבת יש בהן כוח מיוחד להרבות אורה בעולם, תוך שהוא מצטט מהשו"ע: "כל מה שניתוספה אורה בבית (על-ידי הדלקת נרות נוספים) יש בה שלום בית ושמחה יתירה להנאת אורה בכל זווית".

    בין גדולי ישראל שהצטרפו בזמנו לתקנה היה הגאון רבי משה פיינשטיין זצ"ל שכתב: "בדבר ענין נרות שבת לנערות, שהאדמו"ר מליובאוויטש שליט"א עוסק להנהיג בישראל... בפרט שגם היו הרבה בשנים הקודמות שנהגו כן ברבים, ואם הרבי שליט"א סובר שהוא עניין גדול לקרב בזה לתורת ולשמירת השבת, מי יכול לומר שאינו כן. ויצליחהו השם יתברך בכוונתו לקדש שם שמים, וברצונו להרבות שומרי תורה ושומרי שבת בישראל".

    הגאון הצדיק הרב יהודה סגל, רב קרית שלום בתל אביב, כתב אז "על כן יש לעודד את המבצע, ותרגשנה כל הנערות שמוטלת עליהן חובה להכין כל צורכי שבת קדש ביום השישי ולסיים את ההכנה דרבה בהדלקת הנרות, שאחרי זה מקבלים עליהן קדושת השבת כהלכתו... ויהא רעווא שאור קדושת השבת יחדור לכל בית בישראל, וזכות שמירת השבת תגן עלינו. וכבר אמרו חז"ל: 'אלמלא משמרין ישראל שתי שבתות כהלכתן מיד נגאלין' (שבת קי"ח ב')".

    התקנה עוררה בזמנו התנגדויות רבות, בעיקר בקרב הרבנים הליטאים. היו שטענו כי נתינת נרות שבת לאשה שלא מורגלת בשמירת שבת ובהדלקת נרות יכולה להכשילה בחילול שבת, כיון שלא תדייק בזמן כניסת השבת ועלולה להדליק את הנרות כמה דקות לאחר כניסתה.

    כמעט ארבעים שנה לאחר ייסוד התקנה, היא מקבלת חיזוק מפתיע משר התורה, רבי חיים קנייבסקי שליט"א.

    מקור: http://www.kikarhashabat.co.il/%D7%94%D7%9E%D7%91%D7%A6%D7%A2-%D7%94%D7%97%D7%91%D7%93%D7%99-%D7%96%D7%95%D7%9B%D7%94-%D7%9C%D7%97%D7%99%D7%96%D7%95%D7%A7-%D7%9C%D7%99%D7%98%D7%90%D7%99.html

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.