רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 29 בנובמבר 2022

"היום בתניא" יום ג' ה' כסלו

 
"היום בתניא" יום ג' ה' כסלו
"קונטרס אחרון" 
המשך פרק ד' (עמוד 312)
שנה מעוברת
לימוד סדר ההשתלשלות:
נזכיר, שגם חכמי האמת (= הקבלה) כרשב"י והאריז"ל. אף שהגיעו בעין שכלם להשגות עמוקות בעשר הספירות דאצילות, ולמעלה מעלה גם בבחינת "אדם קדמון" ו"עצמות אור אין סוף שלפני הצמצום" היתה כל השגתם בגדר "ידיעת המציאות" בלבד.
והנה, בעוד שבלימוד ההלכה,  ממשיך הלומד לדבורו ולמחשבתו, את אותו האור הנמשך ונתפס בדבר הגשמי שבו הוא מקיים את המצוה  (כדוגמת מי שמנענע את האתרוג).
הרי שבלימוד "סדר ההשתלשלות", גם כשהוא קולט את "השגת המציאות" (של החומר הנלמד). אין באפשרותו לפעול את ההמשכה הזו (כנפעל בלימוד ההלכה).
...
"מצוה רמה ונשאה":
למרות הנ"ל, יש ל"ידיעת המציאות מההשתלשלות" (שהיא על ידי הלימוד בפנימיות התורה) מעלות מיוחדות, כך שאין למעט מערכה - וכהדגשת אדמו"ר הזקן, יש לראותה כ"מצוה רמה ונישאה ואף עולה על כולנה".
וזאת, היות ש"ידיעת המציאות מההשתלשלות", מביאה ל"דע את אלקי אביך ועבדהו בלב שלם" - להכרה בגדולת ה', ובמקביל לזיכוך המידות ועבודתו יתברך עם אהבה ויראה כפי שהן במדרגות גבוהות.
כמו כן, מביאה "השגת המציאות מההשתלשלות" ל"הפשטת הגשמיות" - ולהתעלות מהסגידה לענייני העולם הזה הגשמיים (שכמבואר לעיל, באופן כללי, מעלה זו, מדרכי הנבואה היא).
...
"מצוה אחת מתרי"ג":
"ידיעת המציאות מההשתלשלות", למרות חשיבותה העליונה שהיא "מצוה רמה ונישאה" אין להסתפק בה.
שכן, האדם צריך לקיים את כל תרי"ג המצוות, שבהן נמשך האור מ"מהות החיצוניות דכלים דאצילות" (שהן הספירות נצח הוד יסוד) - המשכה הקימת רק במצוות המעשיות, והפועלת את בירור הניצוצות הקדושים הנמצאים בעולמות "בריאה יצירה ועשיה".
…..
חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. חדש! "היום בתניא" באמצעות המייל. להצטרפות נא לשלוח בקשה hayombatanya@gmail.com
הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן  ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב גרין ע"ה ומופץ על ידי בני משפחתו.
🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.