רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 30 בנובמבר 2022

מבזקים

 

🔎 קרב הוועדות שמעכבת את הקמת הממשלה. 
• הוועדה לשירותי דת: דגל התורה דורשים שלא להקים את הוועדה מחדש ולהשאיר את הסמכויות בוועדת הפנים. הציונות הדתית דורשים להקים את הוועדה  כדי לקבל קונטרה על משרד הדתות שבידי שס. 
• ועדות הבריאות העבודה והרווחה:
דרעי דורש את הוועדות לש״ס מכיוון שהתיקים (רווחה ובבריאות) יהיו בש״ס. גם יהדות התורה מעוניינת בוועדות האלו עבור אייכלר וטסלר / פינדרוס.

🔎 ארי קלמן לרונן כץ בקול ברמה:
"אנשי פרוש גילו שרוקנו תפקידים מהמשרד לענייני ירושלים וכעת מחפשים דרך לפצות ולשפר את התפקיד המיועד לו."

🔎 עמית סגל:
הליכוד והציונות הדתית סיכמו למעשה את חלוקת התיקים:
בצלאל סמוטריץ׳ יכהן כשר האוצר עד 2025 ואז ימונה לשר הפנים וההתיישבות. 
חבר נוסף, כנראה אופיר סופר, יכהן כשר הקליטה עד 2025 ואז יהפוך לשר התחבורה או החינוך, לבחירת הליכוד. 
אורית סטרוק תכהן עד 2025 כשרת ההתיישבות ואז תשמש כשרת הקליטה.

🔎 גיא עזרא לרונן כץ בקול ברמה:
"כל הסימנים מראים שהציונות הדתית והליכוד בדרך לחתימה. ההסכם תלוי בתיקים ששס תיקח, מדברים על רוטציה באוצר עם דרעי ורוטציה במשרד ההתיישבות ויש הרבה ביקורת על ממשלת הרוטציה שנובעת מחוסר אמון. נתניהו מודע לביקורת והוא מנסה למזער נזקים אבל זה תלוי ברצון הטוב של השותפות"

🔎 אוכלוסיית יהודי בריטניה גדלה, כך עולה ממפקד האוכלוסין השני ברציפות. הגידול נחשב בעיקר בקהילות חרדיות. גידול של הקהילות החרדיות בפרט לאחר הירידה במספרם במחצית השנייה של המאה הקודמת. בנוסף יש גידול בקרב דוברי יידיש ועברית בבריטניה

🔎 פרסום ראשון: בית המשפט העליון לא עומד בייעדי החוק לייצוג הולם. מתוך 209 עובדים, רק 10 נכנסו בשערי בית המשפט באמצעות מכרזי ייצוג הולם: 7 חרדים, 2 ערבים ואתיופי אחד (אברהם בלוך).

🔎 באופן חריג ופתאומי ולאחר ההפגנות במהלך הלילה, הרשויות בסין הסירו חלק מהגבלות הקורונה בעיר גוואנגז'ו. זאת לאחר שרק אתמול אובחנו שם קרוב ל-7,000 נדבקים חדשים

🔎 הקורונה חוזרת? | פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא: "האנשים שבאים להיבדק הם קצה הקרחון. אם מסתכלים על החולים הקשים שמגיעים - אנחנו רואים עלייה מדאיגה. אני קורא לציבור - זהירות, תתחסנו ותהיו מוגנים" (14).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.