רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 30 בנובמבר 2022

הטלפון הנדיר של פוסק הדור לדיין: תסתכל על הקנאים והסיקריקים כבהמות

 
הדיין הגאון רבי שמעון יצחק שלזינגר אצל פוסק הדור


ירושלים כמרקחה:

הטלפון הנדיר של פוסק הדור לדיין: תסתכל עליהם כבהמות

קבוצת קנאים קיצוניים עלו למעונו של חבר בד"צ העדה החרדית הדיין הגאון הנודע רבי שמעון יצחק שלזינגר שליט"א בכדי להפציר בו לחזור מחתימתו על פסק הבד"צ לאסור על משגיחי וועד הכשרות להוציא סמרטפונים מוגנים בפרהסיה.

הקיצוניים באו בטענה כי המכתב נותן לגטימציה בעקיפין למשגיחי וועד הכשרות להחזיק מכשירי סמרטפון בצנעא לצורכי פיקוח, וכי מניסיון העבר הוכח  – כי המכשירים הללו החריבו הרבה בתים וקלקלו הרבה יהודים.

הדיין הרב שלזינגר השיב לקיצוניים תשובה שנונה ומפתיעה, באומרו: "אם האייפונים המוגנים החריבו אלף בתים, אזי אתם - הקנאים המזוייפים החרבתם את כלל ישראל"...

דבריו של הדיין נפלו על הקיצוניים כרעם ביום בהיר, ועוד טרם התעשתו מהמהלומה המכה שהשית עליהם הדיין, הלכו מיד והפיצו בקווים הפנימיים מאמרי בלע ושטנה נגד הדיין החשוב, - כמיטב המסורת של הקנאים הקיצוניים הירושלמים.

יצויין כי אחד ממובילי המאבק נגד וועד הכשרות דיבר בשבוע האחרון באסיפת אברכים נגד וועד הכשרות, באומרו שמי שמחזיק מכשיר מכל סוג שהוא אין לו שום נאמנות ואפילו על דברים שאשה נאמנת עליהם. אך הנוכחים במקום טענו לו שא"כ משגיחי אתרא קדישא אינם נאמנים, וכאשר הוכח והוברר שם בבירור שהם מחזיקים מכשירים בדרגת הכשר פחותה מוועד הכשרות נאלם דומיה בבושת פנים.

אם לא די בכך, הרי ביום ראשון בלילה האחרון, כאשר השתתף הדיין הגאון רבי שמעון יצחק שלזינגר שליט"א בשמחת נישואי אחד ממקורביו, ביקש אחד מהקנאים הקיצונים שנכח במקום את המקרפון מידי הזמר, ופצח בשירת "כל מי שיש לו אייפון הוא מסכן גדול".. כאשר השירה מכוונת ישירות לעברו של הדיין, וכמובן הרוחות במקום סערו - והקיצוניים המשיכו להתסיס נגד הדיין בכל האמצעים.

לאחר המתקפה נגד הדיין, התקשר פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א לדיין והרעיף עליו ברכות לרוב, וחיזק אותו בדברים: "זכיתם בזכות גדולה שאין לכם פחד מאף אחד חוץ מהקב"ה. תדעו שבכל דור ודור ישנם רשעים שמציגים עצמם כקנאים וצדיקים ולוחמים בגדולי התורה, ויש להסתכל עליהם כבהמות ולא לחשוב עליהם כלל. הרשעים שלוחמים בכם הם ממש כמו הרבנות הראשית כאן בארץ הקודש שמצד אחד מתעטרים באיצטלא של רבנות ועמידה על משמר ההלכה, ומצד שני מכשירים גיורים פסולים לרוב, וכך גם ה'קנאים' הללו עושים צחוק מהקב"ה ומתעטרים באיצטלא של קנאות. אל תירא ואל תיחת, חזיקו פעסט' [חזק] ושכרך מונח לך, ובעז"ה תזכה להצלחה בזה ובבא".

יצויין כי יום למחרת, - ביום שני, כאשר הלך הדיין הגאון לתומו ברחובות העיר ירושלים, התפרץ למולו בריון והפליא בו מכות אכזריות, והדיין נפל ארצה מתבוסס בדמו. כוחות הצלה הוזעקו למקום במטרה לפנות את הדיין לבית החולים, אך הדיין ביקש לסור לביתו, ומאז הינו מרותק למיטתו בביתו בלא יכולת לזוז מחמת תוקף המכות האכזריות, ולפי דברי מקורביו התבטא הדיין שליט"א בימים האחרונים כי "קיבל מכות רצח שיש בהם כדי להמית", ה"י.

בקווי השטנה והבלע של הקיצוניים מיהרו להכחיש כל שייכות למאורע, באומרם כי הבריון הנ"ל מוכר וידוע כאיש מעורער בנפשו - איש לא שפוי. 

אך מאידך, רבני העדה עומדים בתוקף על כך שהבריון הינו שליח של הקיצוניים, ולא במקרה אירע שדווקא בזמן כזה שהם מתסיסים נגד הדיין - באו להכותו נפש במכות אכזריות, ובוודאי אין זה אירוע מתוזמן לחלוטין.

בימים האחרונים התקיימו אסיפות הנהלת העדה החרדית לדון כדת מה לעשות, כאשר על הפרק עמדו כמה הצעות של דרכי תגובה ומחאה, אך לעת עתה, הדיין הגאון הגדול רבי שמעון יצחק שלזינגר שליט"א ביקש לא להגיב כלל וכלל למאורע ולהמשיך לקיים סדר יום כרגיל.

יצויין כי למרות זאת, בימים הקרובים ידונו חברי בד"צ העדה החרדית כדת מה לעשות ואם למרות הכל להגיב על המאורע.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.