רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 30 בנובמבר 2022

"היום בתניא" יום ד' ו' כסלו

 
"היום בתניא"  יום ד' ו' כסלו
"קונטרס אחרון" 
המשך פרק ד' (עמוד 312 למטה)
שנה מעוברת
עם בירור הניצוצות מתעלה האדם:
כאמור לעיל, בשלב ראשוני של הבריאה, עם "שבירת הכלים", נפלו לעולמות "בריאה יצירה ועשיה" ניצוצות של קדושה מאד גבוהות - "נפילה"  שבה אף נפלו הניצוצות ממעלתם והתעמם אורם.
כפי שרבנו מסביר (בשילוב מושגים קבליים), ניצוצות אלו גבוהים בשרשם מהנר"נ (נפש רוח ונשמה) של היהודי.
והנה, עם קיום המצוות המעשיות ולימוד הלכותיהם, מעלה האדם את רפ"ח הניצוצות הללו למעלה ומגלה  בהם את שרשם - ומעתה הוא זוכה שיאירו בו אורות גדולים הגבוהים מהאורות המקוריים שמאירים בנר"נ שלו.
...
בירור הניצוצות באמצעות "נובלות חכמה":
בחכמה העילאה שתי בחינות: בחינה עליונה ופנימית (גבוהה מירידה אל הנבראים) שעליה נאמר "ופני לא יראו". ובחינה תחתונה וחיצונית, המוגדרת כ"נובלות חכמה" - שבה כלול האור היורד והמתלבש בתורה הגשמית שלנו, אור ושפע הנמשך למטה "לברר בירורים".
...
הנשמות אינן כמלאכים:
נשמות ישראל שונים במהותם מהמלאכים, וכפי שהדבר מתבטא בראש ובראשונה במקור החיות שבחכמה העילאה שממנו הם מתהווים.
שכן, אם המלאכים מתהווים רק מהארת החכמה העילאה (שהיא כדוגמת ההארה השכלית שהרב מעביר לתלמידו באמצעות הדבור). הרי שנשמות ישראל נמשכים מעצם החכמה העליונה (כדוגמת הבן שנמשך ממוח האב, שעצם חכמתו של האב נמשכת לבן, ולא רק הארה חיצונית כפי שהוא בתלמידו).
ובהתאם מובן, מה שרק נשמות ישראל יכולים לעסוק בעבודת הבירורים על ידי התורה שהיא "נובלות חכמה", שעצם החכמה העילאה נמשכת בה.
ואילו המלאכים, שנתהוו רק מהארה הנמשכת מחכמה עילאה, הם יכולים לעסוק רק באהבה ויראה שכליים, הנמשכים "מהארה חיצונית של חב"ד שבבריאה יצירה ועשיה" ("עבודה" שהיא מתאימה למהותם).
...
חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן  ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 

🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.