רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 28 ביוני 2022

מבזקים

 

🔎  ח"כ ישראל  אייכלר לבצלאל קאהן בקול חי: כל הדיווחים בנושא הם שקר וגסות רוח. העלילו עלינו שאנחנו רוצים לעשות ממ"ח, כל תלמיד יוכל ללמוד את אותם תכנים של החינוך העצמאי ולקבל אלפי שקלים, הוכחנו בשנתיים של מאבק שלא נכנענו

🔎  ח"כ פרוש על המתקפה ב'יתד' נגד ההסדר עם מוסדות המוכש"ר: "אם האדמו"ר מבעלזא אומר שהוא רוצה את זה, אף אחד לא יכול להגיד לו לא".

🔎  חיים ימפל, איש חסידות בעלזא, למימרן בקול חי: כשהוקמה דגל התורה בתשמ"ט הרבי מבעלזא הלך עם דגל כדי להראות שאין פה מחלוקת בין חסידים לליטאים. הרב שך מאוד שמח אז, והציע לבעלזא נציג. הרבי סירב וביקש רק עזרה בהקמת המוסדות. אם לא בעלזא בתשמ"ט, גפני היה עד היום בכולל באופקים :

🔎  עוד מימפל איש חסידות בעלזא בקול חי: היינו בהלם לפתוח הבוקר את יתד נאמן ולראות מתקפה חמורה נגד הרבי מבעלזא ממנהיגי הדור הוותיקים. זה ברמה של פשקוויל. הרבי מבעלזא לא צריך הסכמה מאף אחד למה שהוא עושה. אין ספק שבעוד כמה שנים כולם ילכו אחריו גם בתכנית הזאת .

🔎  אלי ביתאן על המתקפה ביתד: 1
 התקפה כזו נעשית רק בהוראת רבני דגל התורה. 2 המהלך של בעלזא הוא מעשה עשוי, ולכן ספק אם יגרום לפיצול

🔎  רבינא בקול חי: המהלך של בעלזא לא התחיל היום. כבר לפני 4 שנים מרן האדמו"ר מבעלזא ביקש באמצעות שליחיו להכניס את אלפי התלמידים של החסידות לרשת החינוך העצמאי. בעלזא נענו בשלילה פעם אחר פעם ע"י ראשי החינוך העצמאי. .

🔎  עוד מרבינא בקול חי: הבעיה שמציגים בבעלזא היא כפולה, החיידרים קורסים כלכלית ולא עומדים בנטל. המלמדים מקבלים משכורות רעב וההורים צריכים לשלם הון תועפות. הרבי ראה למרחוק שמוסדות רבים עלולים פשוט לקרוס .

🔎  עוד מרבינא: בבעלזא בחנו גם הקמת רשת חינוך חרדית חדשה, והבינו שזה בלתי אפשרי כי זה מצריך חקיקה שהחינוך העצמאי לא ייאפשר בשום אופן. מדובר בסיפור של שליטה. החינוך העצמאי שולט על אלפי תלמידים, והם הבינו שאם תיפתח רשת חדשה - השליטה שלהם תיפסק .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.