יקירי בקשת סליחה בחטא של פגיעה כזו, כללים רבים לה, לא אכנס לזה.
גם
לא אכנס אם ישנה תשובה לחטאים נוראים של ניאוף בממור לתיאבון, ומתי תשובתו
נחשבת תשובה. לא אכנס לחטא הנורא של חילול ה' אדירה והאם יש לה כפרה. ראה
רמב"ם [תשובה פ"א], ואף שהנך מהתימנים ההולכים אחר מרן השו"ע ולא תימני
ההולך אחר הרמב"ם, במקרה ואין התייחסות במרן, הולכים בתר הרמב"ם.
ולא
אכנס לאומר אחטא ואשוב... ולא אם באמת חזר בתשובה או מחמת הכורח. ולא אם
ניכר מדרכי תשובתו ובכיו הרב לפני קהל ועדה על חטא שעשה. ושינוי השם וגלות
ממקומו וכו' ראה שם פ"ב.
ואפי' לא אכנס להלכה פסוקה ברמב"ם אי מי שחזר בתשובה שצריך להיות שפל רוח ולא חזרה בעל שררה. שם פ"ב ה"ד
ואפי'
לא על מחטיא את הרבים, הן בניאוף הן בהריסת שלום בית, הן בגזל הרבים שאין
תשובה עד שיחזיר את גזלנותו, והן בעשיית עבודה הזרה מעצמו. להתפלל אליו ואל
תמונתו והן מגלה פנים בתורה לצורכי רשע. ראה שם פ"ד.
כל זה נניח לרגע, למרות שהנחנום ואין אנו מדברים בהם מותר לך להרהר גם בהם.
אבל
על זה באתי, אתה שבר דעת אתה, והנך מסכים כי רבך ואדונך היה רשע גמור,
מסלף את התורה ועושאה פלסתר, הרי שודאי לא היה צדיק כי רשע אינו צדיק, ולא
יהיה צדיק, אין עוונו נמחק אלה אחר מיתה ויסורים, ראה רמב"ם שם פ"א.
אז מה לך ולו, הניחהו וצא משם, אלא שמא ע"ז מושכת את הלב וקשה להפרד ממנה.
ואולי
הע"ז שלך היא מעצמך לעצמך, כי קשה עליך היתכן וטעיתי ומיטב שנותי כספי
ועמלי הקדשתי במקום כזה לאיש כזה. אבל כדאי שתעמוד גם נגד עצמך. כמה זה
קשה, קשה מאד לעמוד מול רבים להגיד טעיתי, מול רבים שמשכתי לשם.
אך
בכל זאת הנני קוראך ומתחנן לפניך עורה נא, וכתשובת המשקל תתקן את החטא
ותוציא מהאנשים מקרבם ובטנם אליהם הכנסת את האי רשיעא, הרי רבים גררת לשם.
תנסה להרימם מאשפתותיהם. .
יהודי שאוהב אותך ואת משפחתך
הייתי אומר לך את שמי אבל סכנת נפשות בדבר, ולחינם למה לי בזה, קבל האמת ממי שאמרה.

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.