אלו שמנסים להגן על המעשה הנורא שעשה ישראל אייכלר, יצא מן הכנסת כאשר הצביעו על שובו של מתן כהנא למשרד הדתות, טוענים כי הוא חייב להישמע להוראות של הרבי שלו מבעלזא, ואף מוסיפים כי מי שניהלו את המו"מ עם כהנא היו חסידי בעלזא, ולכן הוא לא עשה דבר נגד הציבור
וכאן הם טועים. אם היה מדובר בענין שקשור רק לבעלזא אפשר לטעון טענה כזו. כאשר עוסקים בהצבעה כללית כאשר ישראל אייכלר מייצג את אגודת ישראל, הרבי מבעלזא אינו יכול להכתיב למי שאינם חסידיו. אייכלר בכנסת מייצג את כלל המצביעים של אגודת ישראל ועליו לעשות כרצון הבוחרים ולא כרצון רבו. הוא אינו יכול להחליט לכלל, פרט אם הייתה ישיבת מועצת גדולי התורה שאישרה את הצעד הזה, וגם אז אנו בבעיה מפני שרוב רובו של הציבור החסידי אינו מיוצג במועצת גדולי התורה. מי שיעבור על רשימת החסידים בארץ ישראל ועל מספר מצביעי קהילות מי שיושבים במועצת גדולי התורה ימצא כי הרוב אינו מיוצג כלל, ולכן אינם יכולים להכריע למי שאלו אינם רבותיהם
שיהיה ברור, אין היום מנהיג על הקובע לכולם. לכל אחד הגדול שלו ולכן הרבי מגור יכול לקבוע רק לגור, הרבי מבעלזא רק לבעלזא, והרבי מויזניץ רק לויזניץ, ובהצבעות מן הסוג שאייכלר בגד בציבור כשעשה מעשה נבלה, אייכלר חייב לעשות על פי רצון הציבור ולא על פי רצון רבו שבענין זה אינו יכול לקבוע לכלל. כל מצביעי בעלזא - בעלי זכות הבחירה בישראל - יחד אין להם מספיק קולות לרבע מושב של חבר כנסת
חיים שאולזון
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.