רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 29 באפריל 2022

השר לשירותי דת אישר את תוכנית אירוע הילולת ל"ג בעומר תשפ"ב

 
 דוברות המשרד לשירותי דת
-הודעה לתקשורת- 
השר לשירותי דת אישר את תוכנית אירוע הילולת ל"ג בעומר תשפ"ב 

השר לשירותי דת מתן כהנא: "המטרה שלנו היא שכל מי שיגיע חוזר הביתה בשלום. אני מבקש מכולם להמשיך להיות מאוד פרו-אקטיביים בזמן שנותר להכנות" ● מנכ"ל המשרד לשירותי דת, שמעון (מוני) מעתוק: "התוכניות שהוצגו בפני השר מעידות על רמת מוכנות ובשלות גבוהה. ההשקעה של המשרד באירוע היא חסרת תקדים. המשרד מימן את הפרויקט בסך של 50 מיליון ₪" ● פרויקטור מירון, תא"ל (במיל') וניצב (בדימוס) צביקי טסלר: "התוכנית היא שילוב של המלצות הביניים של ועדת החקירה הממלכתית, ניסיון העבר והפקת הלקחים משנים עברו. אנו לא מהססים לערוך שינויים והתאמות. אולם הדבר החשוב ביותר הוא קדושת החיים ולכן הבטיחות מעל הכול" ● ניצב שמעון לביא, מפקד מחוז הצפון: "נדרשת אחריות משותפת וערבות הדדית מצד המארגנים והמשתתפים. השינוי גדול ומחייב הסברה לקהל בטרם האירוע ובמהלכו". 
  
בעוד 22 יום תתקיים הילולת ל"ג בעומר במירון. בצל האסון הנורא שארע בהילולה בשנה שעברה, במשרד לשירותי דת נמצאים בישורת האחרונה ואתמול (ד) הוצגו בפני השר לשירותי דת, מתן כהנא, תוכניות אירוע הילולת הרשב"י במירון. כזכור, בהחלטת הממשלה מונה השר מתן כהנא כאחראי על אירוע מירון השנה. השר כהנא מינה את תא"ל (מיל') וניצב (בדימוס) צביקי טסלר לפרויקטור מירון ולראשונה נערכה במשרד לשירותי דת הצגת התוכניות הסופיות שתאפשר את קיום ההילולה. בדיון בראשות השר מתן כהנא השתתפו: מנכ"ל המשרד לשירותי דת שמעון (מוני) מעתוק, פרויקטור מירון צביקי טסלר, מפקד מחוז צפון במשטרה ניצב שמעון לביא, קצין אג"מ מחוז צפון נצ"מ רן לוי, מפיק האירוע דוד עזריאלי, נציג משרד התחבורה שלמה רוזנשטיין, מנכ"ל המרכז הארצי למקומות קדושים יוסי שווינגר, עו"ד איגי פז מייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, טפסר משנה אוסקר פוקס רמ"ח הגנה מאש ברשות הכבאות וההצלה מחוז צפון, מנכ"לית המועצה האזורית מרום הגליל קרן פטל, ד"ר אולגה ויניצקי רופאת מחוז צפון, אבי רוזן דובר המשרד לשירותי דת, מני חדד ממטה ההסברה וממשרד היח"צ והפרסום בלומנטל חדד.   
בפתח הישיבה אמר פרויקטור מירון, צביקי טסלר: "המלצות הביניים של ועדת החקירה הממלכתית הם הקווים המנחים של התוכנית המוצגת. ניסיון העבר והפקת הלקחים משנים עברו שולבו בתוכנית. אנו לא מהססים לערוך שינויים והתאמות. אולם הדבר החשוב ביותר הוא קדושת החיים ולכן הבטיחות מעל הכול".  
השינויים המשמעותיים   
משתתפי ההילולה חשים השנה בשינויים רבים. במשרד לשירותי דת מציינים כי האתגר לקיום ההילולה לצד השמירה על ביטחונם של החוגגים הוביל לשינויים מתבקשים. ראשית, ההגעה להר מותרת רק בתחבורה ציבורית. משך השהייה בהר מוגבל לזמן קצוב, תתקיים רק הדלקה אחת וחלוקת המזון תיאסר בהר. השנה הוכשרו שטחים נוספים אשר ישמשו בשנים הבאות את ההילולה במירון. ניתן דגש מיוחד לנושא ההנגשה ומפיק האירוע פועל עם יועץ הנגשה במטרה לאפשר לציבור הזקוק לניוד והנגשה את האפשרות להתפלל בהר.  
הוקמו מתחמי תפילות וזאת בכדי להקל על העומס בתוך הציון, ולאפשר קיום תפילות בסמוך לציון. השהייה בתוך הציון תהיה למספר דקות בלבד וזאת במטרה לאפשר לציבור הרב ביותר את האפשרות לפקוד את ציונו של רבי שמעון. הוסדרו פתחי כניסה ויציאה באופן בטוח.  
במשרד לשירותי דת מדגישים כי הצלחת האירוע תלויה בעיקר במשתתפים, שיגלו אחריות ויפנו את ההר בסיום התפילה במטרה לאפשר לבאים אחריהם להיכנס להר.  
הסדרי ביטחון תחבורה ובטיחות   
קרוב ל-200,000 איש פוקדים את מירון כמידי שנה ומגיעים בתחבורה הציבורית. על כן, הוכשרו 11 טרמינלים על ידי משרד התחבורה, וכ-8000 אוטובוסים ישנעו את הציבור להר ולמרכזי האיסוף. במשרד לשירותי דת חוזרים ומדגישים כי לא יהיה ניתן להגיע להר ברכבים פרטיים והכניסה להר תותר רק באמצעות כרטיס הנסיעה. 
ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים הכשירו מספר תחנות ריענון וקוראים לציבור שצפוי להגיע להילולה לעצור ולהתרענן. כמו כן, להקפיד על חגורת חגורות בטיחות גם באוטובוסים.  
ניצב שמעון לביא, מפקד מחוז הצפון במשטרה, אמר: "משטרת ישראל נערכת בהתאם למתווה החדש של ההילולה השנה. השינויים גדולים ולצד הסברה לקהל המשתתפים יש להתחיל במערכים המבצעיים כבר מיום א' (15/5), הדבר יסייע לאוכלוסייה להכיר את השינוי ויאפשר בחינת המערך המבצעי ושיתוף הפעולה בין הגורמים השונים במתן מענה מיטבי לציבור, בצורה הדרגתית". 
מנכ"ל המשרד לשירותי דת, שמעון (מוני) מעתוק אמר: "לאור השינויים שנערכו השנה האירוע הופך להיות יותר מורכב ומאתגר. התוכניות שהוצגו בפני השר מעידות על רמת מוכנות ובשלות גבוהה. המשרד מינה פרויקטור ומפיק וההשקעה של המשרד באירוע היא חסרת תקדים. המשרד מימן את הפרויקט בסך של 50 מיליון ₪, וליקויי הבטיחות תוקנו. הכול נעשה במטרה שנגיע מוכנים". 
השר לשירותי דת, מתן כהנא, סיכם ואמר: "ראשית אני רוצה להודות לכל העוסקים במלאכה. המטרה שלנו שכל מי שיגיע חוזר הביתה בשלום. אני מבקש מכולם, להמשיך להיות מאוד פרו-אקטיביים בזמן שנותר להכנות. על כל אחד בתחומו לחפש את הנקודות הבעייתיות, ולנסות לפתור אותן. אם כל אחד מאיתנו יממש את אחריותו בצורה הכי רחבה שאפשר נוכל לעשות אירוע מאוד בטוח ומוצלח, שיהיה דוגמה ומופת לשנים הבאות".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.