עכשיו זה בויזניץ אבל לא רק שם, נמצא זאת בהרבה מקומות איך שפורץ סכסוך פנימי, הגבאים של האדמורי"ם עסוקים בסכסוך, ואילו את האדמו"ר לא שומעים, ועד כדי כך שכאשר הצד האחר מבקש להיכנס לאדמו"ר שישמע את הצד שלהם לא מאפשרים להם כניסה, כל יום נותנים להם תירוץ אחר מדוע האדמו"ר כרגע לא יכול לקבלם. לכאורה ההגיון אומר, כי במאבק פנימי אין יותר טוב מהאדמו"ר להכריע, וכמובן זה לא יכול להיעשות מבלי שהוא ישמע את שני הצדדים, כאן החורבן בדרך כלל בסכסוכים פנימיים. והשאלה הניצבת, מדוע שהאדמו"ר לא יזמין את כולם לחדרו לשמוע אותם ולהכריע לכאן או לכאן
ויזניץ עוברת טלטלה וסערה גדולה כאשר הגבאים מנהלים את המאבק נגד עסקנים בכמה מקומות, וכאשר אותם עסקנים זועקים את זעקתם ומבקשים להיכנס לאדמו"ר שישמע אותם עושים הכל שלא ישמע אותם והם אומרים לציבור כי אותם עסקנים הם נגד הרבי, האם באמת הם נגד הרבי, או אולי מדובר בסכסוך שאם האדמו"ר יידע את כל הפרטים לגבאים לא יהיה טוב וההכרעה עלולה להיות אחרת
ניקח כאן לדוגמא את ויזניץ ביתר. במשך של הרבה שנים עסקן מסויים השקיע את כל כוחו לבנות את המקום. בעוד שלויזניץ יש גם שטח ויש להם שם קראוואן אבל הם במשך המון שנים לא השקיעו כלום. העסקן שהצליח לפתח את המקום היה משוכנע שהוא יקבל צל"ש מבית האדמו"ר על מה שהוא עשה ועושה למען ויזניץ במקום. והנה, במקום לקבל צל"ש תובעים ממנו לפנות את המקום ולהעבירו לידי עסקנים שלגבאי הרבי יש ענין בהם, והשאלה היא, האם הרבי שמע את הצד האחר, האם הוא הורה לקחת את זה ממי שבנה את המקום? הגבאים עושים הכל שהרבי יהיה מחוץ לתמונה על מנת שלא ללכלך אותו, או בשפה אחרת לא להעמידו במצב מביך, כי מה הוא יגיד לאותו מי שהקדיש את חייו לבנות את המקום, האם הוא יאמר לו תפנה ותעביר את המקום למי שלא השקיע יום ופרוטה אחת במקום? מקסימום הוא היה עושה פשרות ולא מסלק את העסקן שהגבאים רוצים לסלק משם
החורבן הזה שהגבאים מחליטים וטוענים כי הם מדברים בשם הרבי המיטה חורבן על כלל היהדות החרדית בהרבה מקומות ובהרבה תחומים. אפילו גדולי ישראל שביקשו להכנס לאדמורי"ם ולרבנים לדבר עימם לא איפשרו להם בשביל שלא לסבך את האדמו"ר שייאלץ להתפשר ואם אינו יכול או אינו רוצה מרחיקים אותו מכל מגע עם אחרים בנושא בשביל שיוכלו לבצע את העבודה המלוכלכת
חיים שאולזון
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.