רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 10 בדצמבר 2021

יתום ואלמנה יעודד


משהתרשמתי מדבריו טרחתי וקראתי את מה שנכתב בויקיפידיה על הרב שוורץ ומצאתי שהרבנית מבעלזא (שאוספת כסף תועפות עבור אלמנות ויתומים) היא זו שגידלה אותו והדבר עורר אצלי המון שאלות מביכות, והכי אירוני בסיפור הוא שבעלה האדון האדמו''ר היה חייב לצאת מסיפורו כמלאך המושיע בזכות אמירה ש''הקדיש'' ארבעה שניות ליתום אומלל שגדל כלומר'שט בביתו.. אז כמו שאומרים נו נו..

באותה שעה ידוע לי בידיעה ברורה שהרבי מבעלזא גידל דורות של חסידים מחוקים וצייתנים ככבשים תחת ייעוץ פסיכולוגי (מושחת) במתודות המקצועיות המתוחכמות ביותר והתעללות הפיזית בשנות הילדות במסגרות "החינוכיות" אליהם לא יעיזו ההורים להתקרב הוא מרכיב יסוד בבניין הטיפוס הבעלזאי המחוק כפי שהוא מוכר לנו. אז יסלחו לו האדונים היקרים שאני לא שותף לתפישה בה שטפו את ראשם של הילדים המוכים שהרבי שכולו טוב כאילו לא יודע מהקורה בכיתותיהם.

ואני אישית משוכנע שמלמדים הועדפו בבעלזא דווקא בשל הסאדיזם שבהם והם המשיכו בכך ככל שהאווירה איפשרה .

ותוך כך אעיר כי זה עתה הלך לעולמו המתוק שברבותי רבי ישי מנדל נ''ע מתפארת ציון שעבר את הגהינם של אושביץ שם איבד את הוריו ומשפחתו. הקורונה גם גזלה לי עוד מגי''ש של ישיב''ק אדם נוח ומתוק מכל מתוק רבי עזרא צ'ולק נ''ע ששרד בודד את השואה בה איבד את כל משפחתו,. ובעצם כל רבותי בילדותי היו ניצולים לא נמצא לי שאלה היו אמורים סאדיסטים. 

יהודי פשוט 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.