רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 17 בדצמבר 2021

לשקר אין רגליים

 

מאת: חרדי בעולמו

 

העולם אומר שלשקר אין רגליים, כי בשביל להתקדם אינו זקוק לרגליים, אלא ללשון.. הגרסה המעודכנת של חכמה עתיקה זו היא, שלשקר גם אין צורך בלשון, יש לו עיתון. ולא עיתון אחד יש לו, אלא כמה וכמה עיתונים, שבועונים, קווי נייעס וכדומה.

והאמת? דלה היא מאוד. קודם כל, רוב העולם הולך אחרי עבודות אלילים ודתות חקייניות ליהדות וגם בתוך היהדות, אנחנו מיעוט. ובתוך שומרי תו"מ אנחנו, החרדים, מיעוט. וגם בקרב החרדים  יש רק אתר אחד שלא חושש לומר את הדברים כמות שהם.

אדגים כאן בכמה דוגמאות.

אנחנו, כל החרדים, ליטאים כספרדים וכחסידים, מצהירים (ומאמינים) שאנחנו ממושמעים ל'דעת תורה'. רוב מוחלט של הציבור חושב שזו מצווה הנוהגת בזה"ז ('ועשית ככל אשר יורוך') ורק מיעוט יודע שהפסוק הנ"ל מדבר על בי"ד הגדול שבירושלים. על זה נופה מצווה דאורייתא של 'אמונת חכמים', שמשמעה היא שגדוילים אינם טועים לעולם וכל החולק עליהם, כחולק על השכינה ר"ל. איך שלא יהיה, לא תמצא חרדי שיאמר בפה מלא (גם בליבו) 'אני מצפצף על דעת גדולי הדור'.

מעבר לחסידויות שנוהות אחר אדמוריהן כאילו קוב"ה הם, רוב העולם (מכל החוגים) רואה ב'שר התורה' את הדוגמה הבולטת בדורנו של 'דעת תורה'.

אמנם, בתחילת הקורונה חווינו 'משבר אמון' בין חלקי מוחנו, כאשר בציבור התקבל הרושם שר' חיים נשאל ועונה כלאחר יד בדיני נפשות. אצל רבים התערער המושג של 'ועשית ככל אשר יורוך' והיו דיבורים ש'מה שהיה, שוב לא יהיה'. עם הזמן, חלף הגל הזה ותמונתו של ר' חיים מככבת בכל מסע שנור. הגם שכלולות הבטחות שקריות בעליל, עדיין הציבור עוילםגוילם.

רק עתה, כשהורה לחסן את הילדים בגיל 5-12 הסתבר שהכל בלוף אחד גדול. כמעט ואין הענות בציבור לדעת תורתו. אמנם, מאז ומתמיד הציבור שמע לו סלקטיבית (הוא ממש נגד 'דור ישרים'. בזמנו הוא הריץ מפלגה, יחד עם ר' שמואל אויערבך, וקבלו חצי מנדט, בערך משקלן של משפחות המפלגה ועסקניה). שאלתי אברך יקר, איך מסתדרת לו האמונה שלו עם העובדה שאינו מחסן ילדיו וענה לי "עדיין צ"ע".

זה לא אומר שיפסיקו להתייחס לדבריו, זה רק אומר שאנחנו בוחרים בחלקי אמת נבחרים. אז אם לא חיסנת את ילדיך ומחר תגיד על משהו שזו 'דעת התורה', אז תזכור שאתה פשוט משקר את עצמך.

דוגמה נוספת, שלצערי הרב נכונה ומביכה.

אנחנו אומרים כל בוקר שאנחנו מאמינים באמונה שלמה בביאת המשיח ואע"פ שיתמהמה וכו'. יש מכשיר מוכר לדעת מה אתה חושב ומאמין שיקרה בעתיד ומתי. מכשיר הנקרא 'מדד הריבית'.

הריבית על הכסף משולמת לפי שנות החוב. אם נניח שהריבית על שנה היא אחוז אחד ועל עשר שנים עשר אחוז (זה לא בדיוק, בגלל אפקט הריבית דריבית, אבל אכמ"ל), אז ערך שטר החוב נגזר מטווחו. כלומר שטר על מאה ש"ח לעוד שנה יהיה מחירו עכשיו 99 ש"ח ושט"ח לעשר שנים יהיה מחירו עכשיו 90 ש"ח. כך עובד שוק האג"ח, אבל שוב אכ"מ. יש גם 'מדד הריבית' שמודד במדידה הפוכה, מתי, לדעתך, יגיע השטר לפירעון. כלומר, אם שטר החוב תוארך לסיום עבודות הרכבת הקלה, אז אתה תשער את ערכו בהתאם להערכתך מתי תסתיים הרכבת הקלה. אם אתה חושב שהרכבת הקלה, תסתיים מחר בבוקר, אז שווי השטר בעיניך הוא 100 ש"ח ואם תחשוב שהרכבת תסתיים בעוד חמש שנים, אז שווי השטר, בעיניך, הינו 95 ש"ח. כ"ז מדובר בשט"ח של המדינה. לא שט"ח פרטי שיש בו 'סיכון פרעון'. *


עכשיו בוא נהיה כנים עם עצמנו ונענה לשאלה הבאה "כמה נסכים לשלם על המחאת המדינה לתאריך 'יום בוא משיח צדקנו". אם אינך מוכן לשלם את מלוא הסכום, זה אומר שאינך מאמין שהשטר יבוא לפרעון מיידי. נקודה. ואם אינך מוכן לשלם עבור השטר חצי מהנקוב בו, פירושו שאתה חושב שהמשיח לא יבוא, ר"ל, בחמישים השנים הקרובות.

ראיה ניצחת ומפחידה זו שמעתי לפני שנים מת"ח מופלג. 'התעלפתי' אז, ומאז לא התאוששתי. אין לי מענה אמיתי לשאלה/קושיא/פירכא הזו. אין לי שום פשט להסביר את הפער בין האמונה המוצהרת (והפנימית לכאורה) שהמשיח אוטוטו מגיע, לבין הערך האפסי של צ'ק מהסוג הזה.

ייתכן שזו שאלה מהשאלות שלא שואלים ועד שיקרה לא נדע מה ואיך, אבל המראה שהיא מציבה מול עצמנו, עוצמתית ומזעזעת.

כיהודה ועוד לקרא אזכיר שכבר בחיידר, כשמישהו היה מבטיח משהו ולא האמינו לו שיקיים היו אומרים 'כן, אבל מתי תתן לי? כשיבוא משיח??'

בימים אלו, כל העיתונות החרדית (למעט 'בעולמם' בלבד!) 'משחקים לנו במוח' בסיפורי בדיות כאילו שר התקשורת רוצה לבטל את הקומות הכשרות. כל מי שהשתכנע בכך, מוחו נלקח בשבי ע"י הפרסומאים והיחצנים כרגיל. להנדל אין שמץ התנגדות לקומות כשרות. הוא רק נגד חסימות שרירותיות ונגד מניעת ניוד לחברה שאין לה קומה כשרה - בניגוד לחוק. הסיפורים על 'מזימותיו' - הינם שקר גמור!  שקרנים אלו באים להגן על גניבה של עשרות מיליונים מידי שנה והעובדות ידועות לכל החכי"ם ועוזריהם (ש97% אחוז מהם, מחזיקים בעצמם גם מכשיר 'לא כשר').

כשלעצמי, איני חושש כלל. באופן נורמלי יקומו ועדות כשרות אחדות וכל קהילה ובודד יבחרו את הטוב להם. בקהילות דיקטטוריות, כמו גור, ירכשו מכשירים במרוכז מחברות הסלולר והחסידות תהיה הבעלים וכך תוכל לשלוט ביד רמה בנתיניה. כלום לא ישתנה באופן מעשי, חוץ מחלוקה מחדש, של הכספים הנגנבים. אבל זה עניינם של הגנבים ושל הפתיים העדריים, לא שלי.

 

חרדי בעולמו

* הגיון זהה-הפוך יש בע"ז ט:  במתניתא תנא, אחר ארבעת אלפים ומאתים ושלשים ואחת שנה לבריאת עולם, אם יאמר לך אדם קח לך שדה שווה אלף דינרים בדינר אחד, אל תקח. ופירש"י אל תקח. שהיא קץ הגאולה, ותקבץ להר הקודש לנחלת אבותיך, ולמה תפסיד הדינר?


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.