רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 5 בנובמבר 2021

נושא למחשבה - אוהבים את הראש ישיבה או שונאים את גור?


אין זה סוד שבורו פארק לא ראתה מחזות שכאלו כפי שרואים פה בימים אלה. אפילו האופטימיים ביותר לא האמינו כי ההצלחה תאיר לו פנים בשיעור שכזה. לראות כמה אנשים באים מבקשים לראותו, ומכל כך הרבה חוגים וקבוצות, נדמה שזה עוד לא היה בבורו פארק לפחות בארבעים השנים האחרונות מאז שאני מכיר את המקום, כמעט כל פרט שלה בנעשה בעולמם של אדמורי"ם רבנים וקהילות. ואני מבקש להיות פרקטי מעלה נושא לדיון, למרות שיש לי גישה משלי בנושא, אשמח מאוד לשמוע מאחרים איך קורה דבר כזה

האם באמת ראש הישיבה הגאון רבי שאול אלתר כל כך נערץ בכל כך הרבה חוגים ועדות, אצל כל כך הרבה אנשים שאינם חסידי גור כולל כמובן הרבה מחסידי גור, או שמא השנאה של הציבור לכוחניות של גור היא שיצרה את המצב הזה, מבקשים לחזק אותו וכך לשלוח את המסר לגור כי הציבור לא אוהב את ההתנהגות של הקהילה הזו במשך שנות הכוחניות שלה

יהיו אולי מי שיטענו כי מדובר בשניים יחד, גם ביטוי אנטי כוחני וגם אהדה ליהודי תלמיד חכם שלמרות שהיה במקום ששם זורקים אימה ופחד על מי שחלק ממנה, ובכל זאת קם ועשה צעד של גבורה. אני לא קובע כאן עמדה, אני רק רוצה לשמוע את הציבור, מפני שזו נפקא מינא מאוד גדולה איך להתייחס לנושא. ובמיוחד יום אחרי שהגר"ש אלתר ישוב לארץ ישראל וכולם ייאלצו לעשות חשבון נפש, חשוב מאוד לדעת האם מדובר בכוחו של הגר"ש אלתר שהיא כל כך חזקה, או שמא השנאה הכל כך קשה שיש לגור בשל כוחניותה במשך השנים היא אשר גרמה למצב הזה

חיים שאולזון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.