רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 18 ביוני 2021

תמונת השבוע שלי: תשומת לב חסידית


תמונת השבוע שלי: תשומת לב חסידית

תאריך: יום שני, ד' בתמוז ה'תשפ"א

מיקום: בני-ברק, אה"ק

 

בשבוע רגיל, די בתמונה אחת עם מילים ספורות, כדי להקיף ולהביע את המאורע, ולהאיר אותה בזווית כזו או אחרת, ובעיקר עם מסר או תבונה לחיים. אבל הפעם אין לי למעשה רק תמונה אחת, שכן במוחי עוברות וחולפות כעת תמונות רבות ומגוונות, ממקומות וזמנים שונים, כשכל אלו התנקזו לי השבוע בשתי הודעות טקסט קצרות.

 

זה קרה לפני כשמונה שנים. מישהו לא מוכר, שנודע לו שאני בנסיעה קצרה במדינת אוקראינה השכנה, שלח לי הודעת טקסט, ובה בקשה אם אוכל לבקר בציונו הקדוש של רבי לוי יצחק מברדיטשוב, שהוא ומשפחתו מגזע גדולי החסידים בעיר חסידית זו – להתפלל לרפואת אביו הצעיר החולה במחלה קשה מאוד. רשמתי את השם ואת שם האם, נסעתי לברדיטשוב, הזכרתי אותו והתפללתי לרפואתו. שבתי לכאן למוסקבה, ועדכנתי את האיש כי מילאתי את בקשתו. לאחר כשבוע או שבועיים, שלחתי אליו הודעת התעניינות באביו ובמצבו, וכך נמשך הדבר במשך תקופת-מה, כשאני מתעדכן על עליות וירידות במצב הרפואי של אבי החבר החדש והבלתי מוכר. עד שיום אחד נודע לי על הטרגדיה הקשה, אביו היקר נלקח לבית עולמו, לאחר מסע קשה של ייסורים, נשמתו הטהורה עלתה למעלה, וכאן למטה נשארה אלמנה צעירה עם ילדים רכים. הגדול שבהם, הוא ידידי החדש והצעיר, אותו ניחמתי בשיחה טלפונית.

 

עוברת תקופה, בה עמדנו בקשר, כשאני חושב מה ואיך אפשר לשמח את היתומים, כשבין הדברים אני מבין, כי בנוסף לכישורים הרבים שבני המשפחה התברכו, יש להם גם חוש מוסיקלי, ובייחוד אחד האחים שיודע פרק בשירה וזמרה. 'אנו מחפשים מקהלה לחג הפורים הקרוב, כדי לשמח כאן את הקהילה. האם אפשר להזמין את אחיך, ובתנאי שגם אתה תגיע איתו?' שאלתי אותו בשיחה הקרובה, ובעקבותיה חוותה הקהילה את אחד מחגי פורים הבלתי נשכחים. דווקא הם, במצב שבו היו שרויים, הצליחו להרים את הציבור הגדול טפח מעל הקרקע, והשמחה הרקיעה שחקים, כשמאות החוגגים בסדרה של אירועים לכבוד הפורים שנערכו כאן בבית הכנסת המרכזי 'מארינה רושצ'ה', לא מודע למתחולל בלבם שעבר טלטלה משפחתית כואבת.

 

השעה הייתה כבר לאחר חצות הלילה של מוצאי פורים. חזרתי לבית הכנסת לאסוף את האורחים, שהיו עייפים מיום גדוש בפעילות של שמחה, והמחזה שנגלה לפניי קרע את לבי: ידידי עומד ליד ארון הקודש, לא זע ולא נע, דמעותיו מרטיבות את פרוכת ארון הקודש, ונפשו שואלת על אביו שעזבו לאנחות, ועל נפשו המתחננת להיות קרובה יותר לקב"ה. באותו יום הוא נפגש לשיחה קצרה עם הרב הראשי שליט"א, לאחר שתיית 'לחיים' לכבוד החג. 'גדולה לגימה שהיא מקרבת' אומרים חז"ל, ועל אחת כמה וכמה לגימה ביום נעלה זה. יחד עם לימוד באחד ממאמרי הרבי - הביאה לאורח הצעיר גילוי אור חסידות והתקשרות לנשיא הדור, זכות שליחות מהרבי בעולם, עד ענייני השגחה פרטית בכל עניין וצעד. הוא נפעם, נפשו התחברה, והאור שהחל עוד לפני כן, נדלק באחת!

 

מאז עברו הרבה מים בנהר כאן במוסקבה, שזכתה לארח את ידידי ומשפחתו באירועים משפחתיים וקהילתיים, כשבין לבין, גילה שורשים חב"דים עמוקים, שלו ואף של זוגתו המסורה. הוא נסע לרבי, להשתטח באוהל הקדוש ולבקר בבית חיינו - 770, ללמוד חסידות ולפעול כחסיד, ועושה חסד לכלל ולפרט בכל תחום ונושא, ובעיקר בתחום הרפואי לעזרת הרבה משלוחי הרבי, שרואים בו כתובת נאמנה ומסורה בכל עת וזמן, מתוך אהבת חסידים אמתית. והוא גם זוכה לסייע לצרכי הקהילה כאן, בקשריו המסועפים בארץ הקודש, ואף לארגן מסעות של משפחות שונות שנסעו לראשונה ביוזמתו לרבי.

 

ביום שישי שעבר, שעות מספר לפני כניסת שבת קודש, קיבלתי ממנו הודעה זו:

"...בהתרגשות רבה מאוד הנני לבשרך, כי זכינו לחתום לפני כשעה עם השליח הראשי כאן הרב מנחם קסטל שי', על הצטרפותנו ללגיונו של מלך, ולהיות השלוחים במערב העיר בני ברק. יהי רצון שנזכה להצליח להאיר את כל הסביבה בהפצת המעיינות חוצה, להיות נס להתנוסס, להביא לכך שבבני ברק יאיר אורו של נשיא הדור יותר, וילמדו מתורתו ביתר שאת ועוז, ושנזכה לברכות רבות וסייעתא דשמיא..."

 

ביום שני זה, שעות מספר לאחר יום ההילולא ג' בתמוז, קיבלתי ממנו הודעה זו:

"ניגש אליי חסיד אחד, והעניק לי שטר דולר שהוא זכה לקבל מידיו הקדושות של הרבי. זו הפעם הראשונה שהוא מעביר למישהו אחר דולר שקיבל מהרבי, והוא עושה זאת לכבוד הצטרפותי עם משפחתי כשלוחי הרבי. התרגשתי מאוד, כבר כמה שנים שאני משתוקק להחזיק ברשותי דולר שהרבי נתן. הודיתי לו מכל הלב, וכשבדקתי את הדולר, אני מגלה כי כתוב עליו בכתב יד 'ברכה והצלחה' - הברכה שהרבי בירך את המקבל בשעתו. אני מעיין בתאריך שרשם המקבל, היום בו הוא קיבל מהרבי את הדולר, ונדהם לגלות כי הדולר ניתן לא פחות ולא יותר, אלא בדיוק ביום בו נולדתי! זמן קצר לאחר שנולדתי בבני-ברק, העניק הרבי דולר בעבורי, והוא הגיע לידי 35 שנה לאחר מכן, עם הצטרפותי רשמית לצבאו...". 

 

ידידי ורעי היקר והחשוב, השליח הטרי הרב יוסף-צבי פילמר! ברכתי, ברכת ידיד אוהב ומעריך, שתראה ברכה והצלחה בכל מעשי ידך, בפעולותיך הנשגבות בכרם חב"ד בעיר התורה והחסידות בני-ברק והתפוצות, בשליחותו הקדושה של רבנו נשיאנו, מתוך שמחה ונחת חסידי מכל יוצ"ח היקרים, בטוב הנראה והנגלה!

 

גוט שבת!

שייע

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.