רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 30 ביוני 2021

יצא המרצע מן השק

מאת: חרדי בעולמו

כבר דובר כאן לא אחת על כך שההתנגדות של עסקני וחכ"י יהדות התורה ליועצים חרדים במשרדי הממשלה, הנה לרועץ לנו.

האינטרס שלנו, כציבור חרדי, הוא שיהיו מקסימום יועצים חרדים במשרדי הממשלה - וכל המרבה הרי זה משובח.

החכי"ם החרדים, בביטוי נדיר של טיפשות וירטואוזית, איימו שלא ישתפו פעולה עם יועצים חרדים שיתפרנסו מעבודת קודש זו. הרושם שנוצר הוא שפשוט אינם מבינים שזמנם חלף ומי שיצטרך את מי, זה הם את היועצים ולא ההיפך.

עדיין אימת העתיד הלא ידוע על היועצים - וגם התגייסות כלי התקשורת החרדיים לטובת המעשה הנלוז הזה ושומעים שיש יועצים שחוששים לקבל על עצמם תפקידים אלו.

עלה כאן,  שמעבר למגלומניה הגלומה באיום ריק זה, יש כאן - שוב - העדפה של האינטרס האישי והכיתתי של החכי"ם , על פני העדפת טובת הציבור החרדי.

טובת הציבור החרדי הוא שבמשרדי הממשלה יהיו יועצים חרדיים. אכן לא אחת קורה שמשרד ממשלתי אינו ער לצרכי הציבור הייחודיים והימצאות יועץ חרדי שכזה, יכולה לסייע רבות. העניין הוא רק שבמקרה כזה מתגלה ומסתבר לעיני כל חי שהחכי"ם שלנו אינם 'מתנה משמיים' אלא רק עול על צווארנו.

מי שמצוי במסדרונות העסקנות יודע שלא אחת לא יכולנו לפעול, משום שיוחסנו אוטומטית למפלגה ספציפית והיחס אלינו היה כאל נציגי אותה מפלגה. הנה למשל, עכשיו אני צריך לסדר משהו חשוב במשרד ממשלתי וב"ה נרקמים קשרים שיוכלו לקדם את הנושא לטובת כל אלו שזקוקים לו. ברור לי שלו היו עכשיו החכי"ם-החיים-על-חשבוננו בתפקידם, לא הייתי יכול לפעול מאומה. ב"ה שהם באופוזיציה והדרך אל רבי השלטון פתוחה.

אתמול התפרסמה כאן ידיעה שמדגימה בדיוק את זה- שהחכי"ם החרדים אינם פועלים לטובת העניין החרדי, אלא לטובת עצמם ועוצמתם. המדובר הוא ששיפורים בתחבורה הציבורית, שהציבור החרדי הוא צרכן עיקרי שלה. לשמחתנו מונתה לתפקיד שרה שהעדפת התח"צ הוא נושא בעדיפות אצלה וב"ה נראה שיש סיכוי לפעול אצלה כך שהציבור החרדי יהנה מזה.

ומי המפריעים?? ניחשתם נכון, החכי"ם והעסקנים החרדיים.

מסתבר שהמקרה שאנחנו מצביעים נגד עצמנו לא מסתיים בהצבעה על חוקי מניעת צירוף מחבלים לאזרחי ישראל, אלא זו תפיסה כוללת: עדיף וחשוב יותר האינטרס הכיתתי/האישי שלי, מאשר טובת הציבור החרדי.

יכולים גור לשמוח, תורתם ותפיסתם הצליחה להתפשט לכל חלקי הציבור החרדי.

נותרה רק תקווה קלושה שהציבור יתקומם וימצא דרך להיחלץ מהטובות שנציגיו מכריחים אותו לקבל.

חרדי בעולמו


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.