רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 30 ביוני 2021

ספר קצות השלחן מאת פוסק הדור מורנו הגאון החסיד המפורסם רבי אברהם חיים נאה זצללה"ה

ב"ה                                יצא לאור במהדורה חדשה

ספר קצות השלחן

מאת פוסק הדור מורנו הגאון החסיד המפורסם

רבי אברהם חיים נאה זצללה"ה

ספר 'קצות השלחן' נחשב בעולם הפסק כאחד מחשובי ספרי הפסק. הוא הספר ההילכתי הראשון שיצא בעידן העולם המודרני עם שאלות הלכתיות הנוגעות הלכה למעשה לכל יהודי, הספר מתבסס על שלחן ערוך הרב,  סידור הרב, מהרי"ל, אדמו"ר הצמח צדק ועוד פוסקים. כ"ק אדמו"ר הריי"צ זיע"א כתב למחבר גם אני אקבל בל"נ ספרו קצות השלחן כאשר יצאו שאר החלקים מבית הדפוס. כמו"כ התבטא על המחבר שהוא הפוסק אחרון שלנו. וכ"ק אדמו"ר זיע"א היה מתייעץ עמו על דברי הרב בשו"ע, ובאחד השיחים אמר כ"ק אדמו"ר זיע"א על המחבר שהוא דייקן. ומחשיבות מפעלו בספר פסקי הסידור שבו הביא את דבריו של בעל התניא בסידור ממה שחזר בו בשו"ע צוה כ"ק אדמו"ר זיע"א להכניס את פסקי הסידור בהערות על שו"ע הרב כדי להאיר עיניהם של הלומדים מה היא שיטת בעל התניא הלכה למעשה. וכך כותב בהסכמתו הגאון החסיד המפורסם רבי חיים דוד צבי חן הרב דטשערניגוב שספר זה יהיה לתועלת להמון העם וגם ללומדים לידע את המעשה בפועל איך לעשות.

 המחבר דן בבעיות ההלכתיות המתחדשות אליבא דהילכתא ומתוך כך מתבררות סוגיות מוקשות בש"ס ומקורות דברי הרמב"ם וביאור שיטות הראשונים והפוסקים האחרונים ומתבסס על שו"ע הרב בלשונו לשון הזהב של בעל התניא ומפלפל עד פסק הלכה בטוב טעם ודעת. ומילתא אגב אורחיה קא משמע לן שבזכות ספר קצות השלחן נפתח הצוהר ללימוד שלחן ערוך הרב על ידי מורי ההוראה בדורות שלאחריו.

מבחן התוצאה קובע שהספר נתקבל בחביבות אצל תופשי התורה וכל ספרי האחרונים מפלפלים ודנים בדבריו ומביאים ממנו הלכה למעשה.

במהדורה זו יצא הספר באותיות מאירות עינים עם כותרות לנושאים שהמחבר דן בהם, הוספות המחבר הובאו על מקומם. מפתחות מפורטות המביאות את הנושאים הנדונים בספר, ומפתח לפי סדר א"ב. מפתח לפי סדר שו"ע המחבר, ט"ז, מגן אברהם, שו"ע הרב, משנה ברורה, היכן דן המחבר בדבריהם בספרו, כדי להקל על הלומד למצוא דברי חפץ בספר. ולהשלמת הספר הדפסנו את פסקי הסידור קונטרס הסידור וקונטרס השלחן למען יוכלו המעיינים לראות את הטעמים לשינוי הגירסא בשו"ע הרב. כמו כן התווסף ספר נוסף קצות השלחן הערות למעשה והוא ליקוטים ממאמרים שפרסם מורנו בעתונות החרדית ובו קונטרס על עלות השחר בשיטת בעל התניא, הערות למעשה בעניני שמיטה שנהגו בירושלים, ועוד נושאים מגוונים שפרסם מורנו בעיתונות ובירחונים. 

להשיג: בחנויות הספרים. הפצה ראשית: הפצת אור התורה pinchas25@gmail.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.