הרה"ח עוסק
בצ"צ באמונה חיים שאולזון שליט"א
שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק משיחת
כ"ק אדמו"ר שבת פרשת לך לך שנת ה'תשנ"ב
סימן ו ,
לפי זה מובן כיצד
הענין שבפרשתינו – לך לך מארצך וגומר אל הארץ אשר אראך , וכן ענין קנין הארץ [ על
ידי ההליכה לארכה ולרחבה ] – נוגע לפועל בזמן הזה , מכיון שכל זמן שאין עדיין
בפועל את ג' הארצות קיני קניזי וקדמוני [ ובכלל זה תכלית השלימות של כל יושביה
עליה , כל בני ישראל מכל הדורות ] , בגאולה האמיתית והשלימה – עדיין אוחזים
בעיצומו של קנין הארץ [ כיון שאז גם קנין ז' הארצות עדיין אינו בתכלית השלימות ] ,
ועדיין נדרש שיהיה לך לך מארצך גומר , שבני ישראל מכל המקומות [ ושל כל הדורות ]
ילכו מחוץ לארץ אל הארץ אשר אראך , ויקנו את ארץ ישראל בשלימותה – כל עשר הארצות ,
ומכיון שאחכה לו בכל יום שיבוא [ אחכה
שיבוא בכל יום ] – לפיכך השתוקקו בני ישראל בכל הדורות שיקוים כבר לך לך מארצך
גומר אל הארץ אשר אראך , ולקנינן של כל עשר הארצות , ולהוסיף , שענין זה נוגע
באופן מיוחד בדורנו זה ובזמננו זה – כמדובר כמה פעמים שכבר כלו כל הקיצין , וכבוד
קדושת מורי וחמי אדמו"ר נשיא דורנו הודיע שכבר עשו תשובה , וגם את הכפתורים
כבר ציחצחו , ולפי כל הסימנים הרי שדורנו הוא הדור האחרון לגלות ובמילא הדור
הראשון לגאולה , על פי זה מובן שזהו ענין שהזמן גרמא – לערוך כבר את ההכנות בפועל
ללך לך מארצך גומר אל הארץ אשר אראך , תיכף ומיד ממש , ויקנו את ארץ ישראל
בשלימותה – כל עשר הארצות – שהן נחלת עולם של בני ישראל , ירושה לנו מאבותינו מאז
ברית בין הבתרים , והחידוש כעת יהיה – שיקבלו את ג' הארצות בדרכי נועם ובדרכי שלום
, כיון שבאותו הזמן
[ בימות המשיח ] לא
יהיה שם כולהו מלחמה כולהו , אלא אומות העולם ימסרו אותן לבני ישראל ברצונם הטוב ,
סימן טו ,
ויהי רצון , שעל ידי
הוספה בעבודה דלך לך גומר – יקויים תיכף ומיד בפשטות הענין דלך לך מארצך גומר ,
קבץ נדחנו מארבע כנפות הארץ , והולכים כולם אל הארץ אשר אראך , לארכה ולרחבה ,
כולל – בארץ קיני קניזי וקדמוני [ אותם מקבלים בדרכי שלום מאומות העולם , כנזכר
לעיל ] , וביחד עם זה – יש לנו את השלימות של כל עשר כוחות הנפש – ז' המדות וג'
המוחין , ויחד עם זה וגם זה עיקר – עם הגילוי דתורה חדשה מאתי תצא , עד באופן שזה
מתפשט בכל העולם כולו , מלאה הארץ דיעה את השם כמים לים מכסים , וגם באומות העולם –
לא יהיה עסק כל העולם אלא לדעת את השם בלבד , והיתה להשם המלוכה , ועל דרך זה בכל
חלקי העולם – דומם צומח חי - מתגלה כח
הפועל בנפעל , עד שאבן מקיר תזעק , ועל דרך זה תאנה
[ צומח ] , ועל דרך זה חי , ועל אחת כמה וכמה
מדבר – וידע כל פעול כי אתה פעלתו ויבין כל יצור כי אתה יצרתו ויאמר כל אשר נשמה
באפו , שכל העולם יהיה דירה לו יתברך בתחתונים , וגם בעולמות בריאה יצירה עשיה
יהיה הגילוי של עולם האצילות , מלשון אצלו וסמוך לעצמות המאציל ברוך הוא , ומ לך
לך באים מיד לפרשת וירא אליו השם , ושלימותה בגאולה האמיתית והשלימה – והיו עיניך
רואות את מוריך , נשמות בגופים בתכלית הבריאות והשלימות , ועוד והוא העיקר – תיכף
ומיד ממש ,
בברכת התורה משולם
צפניה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.