רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 30 באפריל 2013

חומרת וסכנת 'כת החצקלונים' - איך עובד החצקלוני ממודזיץ על הבחורים


שלום רב למערכת "בעולמם"
כאיש שעוסק שנים רבות בבעיות חינוכיות שונות הן של נוער והן של אברכים שנקלעים למצבים שונים. הגיעו והצטברו אצלי דברים חמורים שונים אודות יחזקאל טויב
קודם כל חשוב לציין, שאביו האדמו"ר ממודזיץ שליט"א הוא איש יקר מאוד, הוא מהאדמורי"ם האחרונים כיום שהוא גם ת"ח ויר"ש וגם איש על הקרקע, איש שמבין את הדור, ויורד לכל אחד כפי הענין וזהו סוד הצלחתו, ועצם זה שבן של אדמו"ר מחליט בחייו ובפרט בשנים ראשונות של הנהגה לערער את דמות אביו, כבר אומר דרשני.
אולם היות ואיני חסיד מודזיץ ולכן אין  זה נוגע למעשה.
החשוב הוא, שחצ'קאל הזה הצליח בשיטות שונות לקבץ סביבו בחורים איכותיים. אני מכיר לא מעט מהם. מדובר בבחורים נעלים ומהם ממש עילויים, אבל מאפיין חותך עיקרי שהם טיפוסים תמימים ביותר. יש מהם בחורים למשפחות מפוארות ביותר.
בשיטות של רמאות ועבודה בעיניים, וכמובן עם מעט תיבול של ידע בקבלה הוא מצליח לעבוד עליהם. כיום כל ילד או כל אברך יכול ללמוד מושגים וספרים. וכאשר זה פוגש קבוצה של פאנטים ותמימים, קל ביותר לעבוד עליהם.
המאפיין הבעייתי ביותר והוא דבר שמאפיין למעשה את ההגדרה של "כת", היא המצב שלא נותן שום שיפוט חיצוני, דהיינו רק הוא קיים , ללא שום מחשבה וללא שום אפשרות של ביקורות חיצונית. ולהיפך ככל שיש ביקורות חיצונית או התנגדות מהמשפחה או מההורים עוד יותר יש ללכת בשיטתו ובדרכו.
הדבר גורם לעיוורון חברתי וכו', ולמצב שמביא דאגה רבה בקרב אנשי חינוך ומטפלים שונים.
המצב הזה של ניתוק מההורים הוא דבר שאסור לעבור עליו בשתיקה. זה יוצר למעשה את כל הכוח שלו, ומכוח זה שואבים גם כן מנהיגי כתות אחרות.
דבר נוסף. ענין זה שאברך צעיר שכמה שהוא צדיק או לא זה נשאיר לדמיון הקרואים, אך מנין הוא לוקח על עצמו את האחריות על עתידם, ועתיד הילדים שלהם? מי הוא שיתן הדרכות ועצות אחיתופל.
וכאן אני רוצה להגיע לנקודה החמורה ביותר. עצם זה שקמים טיפוסים מפוקפקים ועיקר עיסוקם הוא חדירה לחדרי המיטות של אברכים וכו', מעורר בחילה ודאגה רבה. מי שקצת בודק את העניינים, רואה שתמיד אנשים אלו נפלו בפח רח"ל שטמנו לעצמם. ומי צריך יותר מהפרשה החמה ביותר שמרחפת אודות למנהיג גדול, שעל יר"ש וצדיקותו היו אלפים שהאמינו בו. וכיום ישנם שמועות קשות. על אף שאיני יודע ואיני רוצה לקחת חלק בזה.
אבל אברך צעיר, ועוד הבעיה היא שהתחיל כאשר היה בחור. זה מחשיד ביותר. החטטנות והחדירה לפרט מעוררת שאלות קשות ומחרידות, שהעסקנים ואנשי החינוך כבר מזמן חוששים ומוטרדים מזה.
זוהי תופעה ידועה שמוכרת אצל פסיכולוגים ויועצים. שישנם כאילו שכאילו מעוניינים לעזור ולסייע בזוגיות או בבחורים צעירים שמתמודדים עם ענינים שונים, וכן אברכים עם קשיים, וכל המטרה שלהם היא אך לשם ניאוף מחשבתי, לא בטוח שזה חייב להגיע לידי מעשים ח"ו, אבל התופעה ידועה ומוכרת.
עדיין לא הגיעו לידיי עובדות על מעשים חמורים ח"ו. אבל כבר הגיעו לידינו מספר בעיות קשות ב"שלום בית" בעקבות העצות הנבונות של החצקלוני הצעיר. הוא דורש מהם עבודת פרישות עצומה ועוד ועוד שאין כאן המקום להאריך בזה. אנו יודעים ועדים על משפחות יקרות שדומעות וצועקות לשמים על מנת להתפטר מהתופעה התמוהה והמפוקפקת הזאת והלוואי שמבמה זו תצא איזה בשורה.

25 תגובות:

  1. הוא צדיק הדור ותפסיק לכתוב כת על יהודי קדוש מרחם.

    השבמחק
    תשובות
    1. כנפגעת ישירות מהכת אשת אחד הנסחפים אני מסכימה עם כל מילה שנכתבה על האישיות המפוקפקת שלקח על עצמו תפקיד חשוב להרוס לנו את הבית...........

      מחק
  2. במודזיץ הרימו כוסית לחיים שמדברים מהם ברחוב הם מוכנים שישמיצו העיקר שידברו עליהם ויביא להם עוד חסידים

    השבמחק
    תשובות
    1. במודזיץ מתוסכלים הבן הרי יודע את האמת אותו אי אפשר למרוח כי הוא גדל בבית שם והוא הרי איש צדיק אמיתי כולם מקנאים בו על הצלחתו המדהימה איש ירא ד' דומה לסבא לא לאבא האבא אחד מתל אביב שתל אביביות עמו בני ברק
      תארו לכם איך המועצת נראית מי החברים החדשים איך האבא שלא הצליח במיוחד עם חינוך ילדיו חוץ מאשר לבוש חיצוני נטו הוא מבין בחינוך של הדור מדהים

      מחק
  3. אם הדברים שכתובים במכתב הם נכונים אז צריכים להילחם בו "וכבר עכשיו" וממש עד חרמה!
    ומי שמיודע קצת היסטורי' יודע כי אותו דבר היתה אצל מיכל ליבוביץ המכונה "אדמו"ר מניקסלבורג" מארה"ב שממש הרס משפחות שלמות וגרם למחלוקות ענק בין איש לאחיו ובין אב לבתו באופן שלא שמענו עד כה, וגרם הרבה הרבה בעיות לחסידיו וחבל שלא סיימו הפרשה איתו כשעדיין היה קטן.
    אני מכיר באופן אישית כמה מחסידיו שסובלים מרה עד עצם היום הזה מעצות האחיתופל שלו
    והוא גם הלך באותו שיטה "להתנתק מההורים ומכל העולם" "ורק אני נמצא בעולם"
    ועל זה אנו מתפללים שתצילינו היום ובכל יום... מפגע רע... מחבר רע... ה' ישמור כל עם ישראל!

    השבמחק
  4. לא מכיר.
    אבל באמת, זה אתר לחיסול חשבונות?

    השבמחק
  5. תקשיב טוב!!! רב שמחטט בחדרי המיטות של חסידיו ממלא את תפקידו כראוי !!!בשביל מה הוא למד יורה דעה???אבל אבא של האשה או הבן שמחטט בחדרי המיטות של ילדיו הוא סוטה עם חשד לגילוי עריות עוף לנו מהעינים.יש מבין.

    השבמחק
    תשובות
    1. כל אדם אם זה אתה או רב או כל אדם אחר שמחטט הוא סוטה ומסוכן אבל אם יש לבן אדם שאלה עליו לגשת לרב אז בהחלט צריך לברוח מחטטנים כאלה כמפני אש

      מחק
  6. צהריים טובים
    הרב י.ב
    קראתי את מכתבך למערכת "בעולמם"
    ובכן נכון כמו שכתבת שזו קבוצה שנמצאים שם אך ורק אברכים רציניים עובדים את ה' בתמימות

    תראה לי בבקשה מקום אחד שמאפשרים לציבור לתת ביקורת ? היכן בסרערט ויזניץ? בנדבורנה ירושלים? בבעלזא?

    אתם ההורים/המחותנים של אותם אברכים לקחתם לכתחילה לבתכם אברכים תמימים ופאנטים{כלשונך} ולו רק בשביל שתוכלו לשלוט עליהם.! אצל חתן אחד זה מצליח... ואצל השני לא מצליח
    הרי גם אתה הרב י.ב אנסת את חתנך שילך איתך לחסידות שבחרת לך
    למרות שאביו מאוד כעס {בלשון עדינה} אז מה לך כי תלין?
    אני חושב שמן היושר והצדק אתה צריך לבקש מהמערכת שיורידו את מכתבך מהאתר חשוב שנית הרי אתה איש של חשיבה

    השבמחק
  7. על מיכל ליבוביץ אני רוצה למחות מי שכתב את זה זה בטוח חסיד סטמאר מי שמכיר את ההיסטוריה יודע שטסמאר רדף אחרי אנשים על לא עול בכפם, אחרי שדברי יואל נפטר בלא להשאיר אחריו צאצאים היה הרבה טוענים לכתר ההנהגה ובניהם הרב מנישקלבורג שכן הוא אחיין של האדמו"ר מסטמאר זצ"ל וכל הסיפורים זה פרי יצירתם של סטמאר (בית הברכת משה) כדי להורדו מהמפה

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לא סאטמר ואתה ליטפק מטומטם שזה הסיפורים שמספרים לכם בפונוביץ כאילו והליבוביץ ניקלסבורג צדיק..

      מחק
    2. אחיין????
      שמעתי כבר הרבה סיפורים שאנשי הכת של מעכעלע מספרים עליו, אבל מה שאתה מוכר פה לא שמעתי,
      אבל אעפ"כ, מה שכתב ההוא על מעכלע הוא צודק מאה אחוז, ואולי הרבה יותר ממה שכתב אפשר לכתוב עליו
      והייתי מציע להרב שאולזון שיכתוב פעם על מעכעלע תחקיר, כולם יודעים האמת
      לא אכחש שיש כאלה בסאטמאר שלא יודעים הסיפור שלו, וחושבים שרדפו אותו בחינם, זכור דבר אחד "אין עשן בלי אש"
      אמת הוא שסאטמאר עשתה הרבה חורבונות בעולם החרדי, אבל על מעכעלע הם לא עלו בחינם, יש הרבה מה לספר עליו
      ואם אתה שייך לכת הזה הייתי מציע לך לשתוק כי אחרת תביא עליו פה הרבה בזיונות

      מחק
  8. למה אף אחד אינו מדבר על הבחורים שנתפסו ברשתו
    והולכים סרה נגד הוריהם ורבותיהם וראשי ישיבותיהם.

    השבמחק
    תשובות
    1. כי אין בחורים ואברכים ברשתו הכל המצאה של כותב המכתב. ואפילו המפרסם נפל עם תמימות

      מחק
    2. אני אישית מכיר כמה בחורים שנתפסו ברשתו.

      מחק
  9. ע"פ הבנתי יחזקאל אסר את הנשים לבעליהן חמישים מתוך חמישים ושניים שבועות בשנה. תחת המשטר הזה לא יוולדו הרבה ילדים להולכים אחריווכת חצק'ל תיעלם מאליה.

    השבמחק
  10. מפרסם הידיעה מתבקש להוכיח את דבריו ואם אין לו יכולת כזאת עליו לשתוק.
    וכל מי שמאמין לשמועות ולשון הרע בלי הוכחות אפילו הינו שוטה.
    מכל מה ש"לא דיברת" כאן יש מספיק לשון הרע לפרנס את השטן למאות שנים...
    "אולם היות ואיני חסיד מודזיץ ולכן אין זה נוגע למעשה."
    "וכיום ישנם שמועות קשות. על אף שאיני יודע ואיני רוצה לקחת חלק בזה."
    נכלולי.
    אתם יודעים מה הקטע הכי מצחיק?!
    שאותו יהודי י. (או שמא "ערב רב") מעולם לא היה אצלו ושונא אותו פשוט סתם כי הוא רקוב מבפנים.
    מדבר על שמועות קשות ממתי שמועות הן עובדות???
    בקיצור שומר נפשו ירחק מנחש זה.
    אהרון אפשטיין.

    השבמחק
  11. אלעס איז אונזערס1 במאי 2013 בשעה 9:11

    אני מכיר אותו באופן אישי, ומכיר אנשים שהיו בכת שלו וכאלו שעדיין ואני אומר לכם אל תאמינו לחסידישע מעייסעס של חסידיו. האדם הזה מנהל כת במלוא מובן המילה לזכותו יש לציין שהוא תמים ואכן מאמין במה שהוא אומר ועושה הוא משוכנע שהוא צדיק שמימות הבעש"ט לא היה כמוהו ויש לזה שם קוראים לזה "שיגעון גדלות". הבעיה האמיתית בכת זו בשונה מקהילות אחרות זה שהוא מוכר לחסידיו אשלייה של עבודת ה', ואסביר כל יהודי (חסיד כליטאי או ספרדי) יודע עבודת ה' אינה קלה ודורשת עבודת המידות יומיומית התמדה בתורה ובספרי מוסר וחסידות והתקדמות עקבית (כמה שתהיה מתסכלת) זה אלף בית. כל אחד יודע שלא ניתן ביום אחד להפוך לצדיק ו"הגדול מחברו יצרו גדול הימנו" ושיש בחירה חופשית (לא קלה) וירידת הדורות. (וכבר מהאר"י הק' ידוע שאמר שבזמנו כל מצווה הכי קטנה שווה פי 500 (!!!) מהמצוות של דורות הקודמים בגלל הקושי של ירידת הדורות וכ"ש בזמננו) לעומת זאת יחזקאל טוייב אוסף בחורים ואברכים עובדי ה' ומציע להם "דרך" חדשה בעבודת ה' קרי הכנת מנה חמה של צדקות, רק להכניס למיקרו ואתה צדיק שכוללת כמובן ציות מוחלט אליו ורק אליו ניתוק כל קשר רגשי למשפחה ולקהילה ממנו הם באו וכמובן לא לשמוע ולא להתווכח עם אף אחד גדול ככל שיהיה ואם מישהו ינסה לדבר איתם נגד הכת לדווח מיד. כל אלה הנם מאפיינים בולטים של כתות מכל רחבי העולם מה"סיינטולוגיה" ועד ה"אימן" ואכמ"ל עד כמה זה הרסני הוא אמנם לא דורש כסף מחסידיו (לפחות בינתיים) אך אין זה משנה את חומרת הדבר.

    השבמחק
  12. שמחתי מאוד לראות שבשעה טובה הציבור החרדי נפתח באופן משמעותי ביותר,
    עד כדי שאדם שמגדיר אתעצמו כאחד שמטפל כבר שנים רבות בנוער ובאברכים כבר גם יש לו אינטרנט פרוץ כדי להיכנס לאתר זה ולכתוב את מאמרו המפליא...
    יש לציין שדבריך המאליפים השפיעו עלי מאוד (ונאים הדברים מאוד מאוד למי שכתבם - לא נראה לי שיש מישהו שלא יודע מי אתה - גם אם אתה לא חושב ככה)

    השבמחק
    תשובות
    1. אלעס איז אונזערס2 במאי 2013 בשעה 1:24

      משעשע מאוד שאתם טועים בי וחושבים שאני י.ב. אך הסטת הנושא לאינטרנט פרוץ או לא לא אומרת כלום לגבי דברי ודבריו הדבר היחיד שזה מראה זה שכחברי כתות אחרות ברחבי העולם אתם מפחדים מדיון רציני באיש ובכת ולכן עוברים להשמצות ומנסים להסיט את הדיון. ואין מחמאה גדולה מזו זה מוכיח היטב שדבר לא עומד מאחוריכם ואין לכם שום תשובה לומר. כל הכבוד! תמשיכו ללכלך וכך כולם יראו איזה "עובדי ה'" אתם...

      מחק
  13. לכבוד הרב י.ב.

    את הבחור שלקחת לחתן ידעת והכרת היטב. ביתך היא תוססת ופעלתנית מול הבחור שהינו שקט ויר"ש, הכרת אותו עוד מנעוריו הרי אתה היית חבר מוששבע של אביו וביתו היה פתוח לפניך לרווחה ואתה שטיפלת בכל הבעיות שקיימים במשפחה זו... אי לכך כל התובנות שיש לך לא נכונות לאחר כל זאת הרי יר"ש הוא היה ונשאר כל הבעיה שלך היא שהוא לא מסתופף בחצר הקודש שבחרת לך לאחרונה מתוך נוחות ותו לא . שב חמש דקות עם עצמך ותביט ישירות לליבך ותסיק את המסקנות הנכונות. גם כשהלכת לרבי הקודם שלך הובחלת אותו לפי ראות עיניך ולא לפי טובת הזוג (בקשר למגורים בביתר..) עיניך הינם סמואות בקשר לטובת הזוג מה עוד שערבת את החצר החדשה שלך לטובת המלחמה הזו.

    אי לכך תוציא את משפחתך מהעניין ותן לזוג ללכת יחד לדרכם ותומר לביתך לכי אחריו ולא אחרי על אף שאני מפורסם ומטפל בבעיות אלו אבל לטובת שלום הבית שלך צאי לדרכך החדשה ותשכחי מחסידות נ.י. וודי ל'חכימא' ברמיזא

    השבמחק
  14. כבוד הכותב המודאג
    אם כה מודאג הינך מהמקוואות, התפילות והקוויטלא"ך, והפולחן והאישיות והתלות וכו', אולי תשב עליו שבעה כמו שישב הגר"ש אייגר זצוק"ל על בנו הרה"ק ר' לייבל אייגר מלובלין זצוק"ל כאשר הפך לחסיד קוצק, הרי בנך לא התפקר שא"כ היית מצווה לקרבו ולהחזירו בתשובה.
    אולי אני לא משופשף מספיק להבין את עומק החוצפה שבני הולך לרבי אחר מהרבי שלי, ויכול לשמוע בקולו בכל דבר, ואולי אני טיפש מכדי להבין שאם בני הולך לרב שמוצא חן בעיניו גם אם הוא לא מוצא חן בעיני זה נקרא תלות.
    אבל בזה אין לי ספק שאעדיף להיות טיפש ברשימה אחת עם הגרמ"מ שפרן שליט"א אשר ישב איתי שעה ארוכה וענה לי על כל השאלות אחת לאחת בקשר ל"כת" הנ"ל, וכן הגר"א וינמן מביה"ד הישר והטוב ורו"כ חו"מ באלכסנדר בברכפלד, הגר"נ הלר מרבני שכונת חפציבה בבי"ש ורו"כ חו"מ שם, הגר"ש צביון רו"כ בנדבורנא, הגר"ש לאבל נו"נ במיר, הגר"פ מושקוביץ רו"כ יו"ד במרכז התורה בסנהדריה, הגרע"מ סופר בן האדמו"ר מערלוי ורב קהילת ערלוי בב"ב, הרב גולד רו"כ בגור בב"ב, הגר"מ הערציל מו"צ בלייקווד, ועוד רבים וטובים אשר לא הצלחתי לברר, אשר להם בנים וחתנים בחבורה זו והם ממליצים עליה בחום וחלקם אף משתתפים דרך קבע באירועים כמו ל"ג בעומר, פורים, שמחת בית השואבה, הקפות שניות וכו'.
    בין התמונות ראיתי תמונה משנה שעברה כשהגרש"י סלמון מב"ב רו"כ בקריית ויז'ניץ נותן להרב טאוב קויטל בעת הסעודה בל"ג בעומר במירון [מעניין שבתמונות שהביאו באתר, לא הביאו תמונה לא מהסעודה ולא מהריקודים אלא רק מתום האירוע, כנראה שהיה מעניין בפנים], שם השתתפו מבין ההורים גם הרב קליין מגבעת זאב, הרב ריסס מרמות ועוד. כמו כן באותו מעמד נכחו הגר"י וירצברגר אב"ד ברדיטשוב, הרה"צ ר"ר לוי שליט"א מירושלים, המשפיע הרה"צ ניסן דוד קיואק מירושלים, הגרי"מ שדרוביצקי, הגה"ח ר' אהרן גבאי ר"מ בברסלב ועוד רבים.
    ברשימה כזו אני לא מתבייש להופיע.

    השבמחק
  15. אלעס איז אונזערס2 במאי 2013 בשעה 19:50

    אם כדבריך הגרמ"מ שפרן שליט"א ישב איתך שעה ארוכה וענה לך אחת לאחת על הטענות אולי תשתף אותנו בהסבריו? אדרבה נשמח לשמוע. ועם כל הכבוד גלריית השמות הארוכה אינה אומרת דבר גם ר"ע טעה בבן כוזיבא וגם בשבתי צבי טעו רוב חכמי דורו ובפרט שרוב אותם רבנים מכירים אותו רק באופן שטחי ושמעו עליו מפי בני משפחתם השייכים לאותה כת וברור לגמרי איזה תמונה הם ציירו להם. ואם אנו כבר משווים לקוצק אז אדרבה הקוצקער היה תלמיד של ר' שמחה בונים מפשיסחא (ששאר תלמידיו רובם ככולם קיבלו אותו לרבי עליהם וכולם היו גאונים ות"ח מופלגים) שהיה תלמידו של היהודי הק' מפשיסחא שרוב בניין תלמידי הרבי מלובלין היו חסידיו וסמכו ידיהם עליו, אדרבה בא תספר לנו מי היו רבותיו של יחזקאל טאוב מי הם חסידיו הגדולים לבד מבחורים צעירים ואברכים צעירים, אדרבה בא נשמע מי גדולי התורה כהרי"מ מגור וכו' שהתבטלו אליו. במקום זאת אתה מספר על אוסף רבנים שאולי היו אצלו פעם או ממליצים עליו וכמובן אף אחד מהם לא למד איתו או אצלו ולא מכיר אותו באופן מעמיק וכמובן לא התבטל אליו.

    השבמחק
  16. כפי שכבר הוכחתי אין בדבריך אלא לסתור את דברי השני בלי שום הסבר וכו' שיש בהם טעם.
    לכן אשמח שתסביר לי באופן הגיוני למה אתה בגלל ההיכרות שלך מתנגד, והגרמ"מ שפרן בגלל ההיכרות שלו בעד.
    מעניין אצל איזה רבנים היית שאמורים להיות בעד והם לא- בא איתי אחד אחרי השני על הרשימה שנמצאת כאן (כאלו שיש להם קרובי משפחה ומכירים בדיוק כמוך אם לא יותר טוב) - וכן על הרשימה שהייתה בכתבה שמתחילה ב'ויקנאו בו אחיו' (על זה אתה טוען שמה הם מבינים הם הרי אנשים שאומרים דברים בלי לחשוב ולפי מה שנראה מבחוץ נוצץ - עפ"ל של מי שאומר כך על האדמורי"ם הקדושים מסדיגורא זצוק"ל ויבלחט"א מאמשינוב ובאיאן שליט"א - זה הרי ברור שאתה והרב ש.א.ש. ועוד כמה קטלי קניא כמוכם מבינים יותר טוב) ונראה מה הם אומרים...

    אשמח אם תענה משהו קצת יותר עם טעם והתגובות יעלו לרמה גבוהה יותר

    השבמחק
    תשובות
    1. אלעס איז אונזערס4 במאי 2013 בשעה 23:29

      כהרגלך אתה מתעלם ממחצית דבריי ומסלף את מחציתם השנייה. שאלתי כמה שאלות פשוטות שנראה שלא היה בכוחך לענות א. מהם ההסברים והתשובות שהגרמ"מ שפרן ענה לך? ב. מי היו רבותיו שלימדוהו וסמכו ידיהם עליו? ג. כאמור רבנים וצדיקים יכולים לטעות באנשים ראינו זאת ביצחק אבינו (לפי הפשט לפחות) ראינו זאת אצל ר"ע שטעה בבר כוכבא, ראינו זאת אצל בני דורו של שבתי צבי שר"י שרוב בני דורו טעו בו ועוד ועוד. וכי אדמו"רים אלו עם כל קדושתם גדולים מר"ע? וכי הם ישבו פעם עם אלו שעסקו בנושא ודנו עמם פרט לפרט? איך ומדוע לא שמענו על כך? ולבסוף סיפורים אלו שמענו רק מחסידיו אך משןם מה לא שמעתי אותם מחסידי סדיגורא באיאן ואמשינוב... כך שאמינותם מוטלת בספק גדול.

      מחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.