רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 25 באפריל 2013

מה ההבדל בין שמחת בית השואבה לתהלוכה? - וויכוח בענין מתי מותר לומר 'יחי'

לכבוד ר' חיים שאולזון
 
קראתי בקשר להכרזת יחי בתהלוכה ביום ראשון בקראון הייטס שהמטרה למנוע חילול ה'. ותרשה לי להעיר.
 
1.      החילול ה' היה שהיכו את מענדי הענדל. אם היו נותנים לו להכריז יחי ולא מתייחסים, אף אחד לא היה שם לב.
2.      הכרזת יחי אינה עבירה. להרביץ זו עבירה ואלימות וטרור. לא היינו רוצים שתהיה אלימות בחב"ד כמו בגור
3.      משפחת העכט הפרה סיכום עם המשיחיסטים שהתגייסו לתהלוכה וזה חוצפה כי אחרת המשיחיסטים היו עושים עוד תהלוכה נפרדת וזו זכותם.
4.      בשמחת בית השואבה בקראון הייטס בעבר היו עושים 2 בגלל היחי ובסוף למדו לחיות אחד ליד השני ולגם להכריז יחי ולא קרה כלום. כולם מגיעים. כל שהעניין הוא פוליטי בלד ולא חילול ה'.
5.      אני מבקש שהשנה לא יהיו תופעות של חילול ה'. ואפשר להכריז יחי ולשתף את כולם. בצורה שלא תעורר מחלוקת
6.      ואגב, עיקר החיות של הרב העכט ז"ל היה מתי שהיה קורא לילדים להכריז יחי וראו כמה הנאה זה גורם לו. יחי אפשר לומר גם אצל השפויים בתור תפילה שיהיה תיכף ומיד הקיצו ורננו שוכני עפר, וראיתי בבתי כנסת גם שלא משיחיסטים שמכריזים עם הילדים יחי ואף אחד לא יוצר מזה עניין.
חבדניק שפוי

10 תגובות:

  1. שמעתי שגם בתהלוכה אחרי המכות שהכניסו להנדל הכריזו יחי. כך שברור שמי שעשה את החילול ה' זה אלו שהרביצו להענדל ולא הוא שהכריז יחי. חיים תבקש סליחה מהנדל.

    השבמחק
  2. השנה כולם מכריזים יחי. די לפוליטיקות

    השבמחק
  3. אניטוען שיש להכריז יחי בלי התוספת של מלך המשיח. וכך יצאו ידי חוב תהכל. כך נהגו אצל הרבי וכך ממשיכים. לא עושים שינויים. נקודה!!!

    השבמחק
  4. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
    תשובות
    1. זה נכון השפויים צריכים להכריז יחי ואז הם יעקרו את הענדל מהעולם. כי כל חיותו של הנדל זה כאילו שהוא מכריז יחי וכולם כופרים.

      אז מה שאני מציע גם להכריז יחי. אין לשום חבדניק בעיה עם היחי. כי כולם מאמינים בתפילה הזאת שיביא לתחיית המתים ונזכה להתראות עם הרבי והוא יגאלנו כפי שהרבי כותב במאמר הראשון באתי לגני תשי"א לגבי הרבי הריי"צ זי"ע.

      אז אם יהיה לשפויים קצת שכל בראש שגם הם יכריזו יחי. בלי התוספת של מלך המשיח וככה יהפכו את המשיחיסטים למיותרים ויפסיקו לגרום נזק לכל חב"ד וגם לא יהיו להם טענות שלא מכריזים יחי.

      האם בגלל שחבורת מטורפים משיחיסטים מכריזים יחי אז אנחנו לא נכריז יחי עם הילדים שלנו? אחרי התפילה לא מכריזים, אבל בכינוס הילדים ובפסוקים בוודאי שנכריז. לא נשנה פסיק ממה שהיה אצל רבינו.

      בגלל שהענדל מניח תפילין רבינו תם אנחנו נפסיק? אנחנו גורמים שהשקר של הנדל כאילו הוא מאמין ואנחנו הכופרים יתקבל בעולם בעוד שכולם יודעים שהמשיחיסטים זה השקר הכי גדול שקם בליובאוויטש.

      מחק
    2. אני מסכים עם כל מילה בעניין. אני אנטי משיחיסט והילדים שלי אומרים יחי מאמינים שהרבי משיח. אין לזה שום קשר למשיחיסטים.

      המשיחיסטים נהפכו היום לכת ממש להוכיח אנחנו היחידים הצדיקים וכל חב"ד רשעים וכופרים.

      לכן אני חושב שמשפחת העכט היקרה שהם אנשים נורמלים וחכמים שהם יכריזו יחי כפי שאבא שלהם היה צועק בקול גדול יחי אדוננו בפני הרבי, ולא ישחקו לידיים של הפלגנים מקראון הייטס שחיים כל היום במחלוקת ובזבל, וכל מטרתם להוכיח לעדת צאן מרעיתם שכולנו כופרים.

      השנה נלמד את הנדל לקח.

      מחק
  5. כאשר צועקים יחי יש לצחוק. אני עשיתי את זה פעם כאשר איזה משיחיסט צעק יחי אחרי תפילת מעריב אצלנו בבית הכנסת. הוא צרח עלי "להרוג את עמלק" וניסה לעשות זאת. כמה אנשים הורידו אותו ממני ואני המשכתי לצחוק. נהניתי מכל האירוע. אני מחקה לפעם הבאה שאוכל לחזור על זה. ויש לי שאלה: אני חיללתי את השם, או הוא?

    השבמחק
  6. להוציא מדעת הטועים - המילים היחידות שהוכרזו בפני הרבי בפאראד היו 'יחי אדוננו מורנו ורבנו', שלצערנו כבר לא שייכות להיום. בלי התוספת השערורייתית והאווילית 'מלך המשיח לעולם ועד'

    השבמחק
  7. תשנה את זה ל"משיחיסט (שקורא לעצמו) שפוי"...

    השבמחק
  8. אני חושב לפענ''ד ש
    1)היחי גורם חילול ה ואנשים שמים לב לזה אע''פ שאיני מצדיק שימוש באלימות
    2)ההכרזה הנ''ל היא עבירה במובן חילול שמו הק' של רבינו זי''ע וחילול ה' שידוע מה צ''ל ע''מ שיתכפר..עיין באגה''ת לאדמוה''ז זי''ע
    3)איני יודע על איזה ''הסכם'' מדובר ובכלל למי היכולת להסכים להנ''ל
    4)הענין הוא פוליטי בוודאי אך לא רק פוליטי וא''א להתעלם מכך שרבים וטובים בחב''ד וני הק' בתוכם..מתנגדים בכל תוקף להנ''ל
    5)א''א להכריז יחי בצורה שלא תהווה מחלוק' כי כנ''ל ישנם כאלו שתנגדים לזה לפכות כמו שהמשיחיסטים מתנגדים לאמירת זי''ע על הרבי..(זי''ע)
    6)בזמן חיותו של הרבי בעלמא דין היה ענין אחר לגמרי וק''ל..
    וזה טוענים שיאמרו יחי ויתכוונו בליבם מגוכך...וק''ל
    שהמשיחיסטים יכריזו זי''ע ויכוונו את כוונתיהם..
    ''דוב השלום''

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.