עם סיום השבעה במשפחת יוסף, אי אפשר שלא לציין שקרה כאן דבר שלא ייאמן, ויתכן כי הרב יעקב יוסף הלך לעולמו אך ורק בשביל לכבד את אביו, הוא עשה לו את אחת הטובות הגדולות ביותר בחייו, אף אחד לא יכל לעשות לו את השירות הזה. נתאר לעצמנו שהכל היה כרגיל, ר' יעקב היה חי והרב עובדיה יוסף היה מסיים במאה ועשרים שלו, היו זוכרים לו את כל עוונותיו, המחבלים והרבה אחרים היו רק זוכרים כי העולם הליטאי החרים ונידה אותו הוציאו אותו מכלל ישראל, שכל השנים 'יתד נאמן' רדף אותו וכתב עליו כל דבר אסור. והנה קרה כאן משהו שבשביל הרב עובדיה יוסף זו מתנה מן השמים, אלו שביקשו להוציאו מכלל ישראל, אלו אשר הבטיחו כי סופו יהיה כסופו של שלמה גורן מתגלגלים בקבריהם, אנשיהם שלהם הגיעו לביתו של הרב יוסף לכבדו ולחזקו, ולא עוד מוחרם ומנודה
רק מי שחי היה את אותה תקופה יבין זאת, הרב שך ניהל מלחמת חרמה בהרב עובדיה יוסף, הוא התחיל במלחמה בשביל להתחנף לחזון איש'ניקים שלחמו בו הרבה שנים קודם. הוא השלים עמו לצורך פוליטי, ולאחר כמה שנים חזר להלחם בו והפעם לחם בו מלחמת חרמה, הוא ביקש להוציאו מכלל ישראל פשוטו כמשמעו, ואם ה'פני מנחם' אז לא היה נלחם בכל כוחו שזה לא יקרה, ליכד את החסידים נגד הרב שך בענין הזה, הוא היה מרכז את הגדולים הליטאים באולם גדול ושם מכריזים כי עובדיה יוסף מוחרם ומנודה וכי הוציאו אותו מכלל ישראל
והנה, תלמידיו שלו, ר' שמואל אויערבך וכמוהו אחרים עלו לביתו של רבר יוסף כיבדוהו בכבוד מלכים, 'שכחו' מכל מה שהיה, וחזרו לשחק כאילו הם חברים טובים עובדים יחד
שימו לב למי שלא באו. ילדי ובני הרב אלישיב לא דרכו אצלו מפני שלא רצו לפגוע באביהם הרב יוסף שלום אלישיב שלחם בהרב גורן והבטיח כי סופו יהיה כסופו של גורן. ר' חיים קנייבסקי שעדיין זוכר את המלחמה בו מתקופת העבר עוד מלפני שהוקמה ש"ס, לא רצה ללכת אליו, זה היה סותר את כל מה שחשב עליו במשך שנים, ואם חשבו כי הרב יוסף יסיים עם פילוג בין אשכנזים לספרדים, בעולםהליטאי הוא יגמור עם כתם שחור, אז עכשיו ניקו לו את הכתם הזה, הוא אדם אחר לגמרי
אין זה פלא מדוע הרבנים אליעזר שך ויוסף שלום אלישיב מתגלגלים בקבריהם, הם לא האמינו כי יבואו ימים כאלו, הם לא האמינו כי תלמידיהם שלהם יבגדו בהם ויעלו אליו לכבדו
רק מי שחי היה את אותה תקופה יבין זאת, הרב שך ניהל מלחמת חרמה בהרב עובדיה יוסף, הוא התחיל במלחמה בשביל להתחנף לחזון איש'ניקים שלחמו בו הרבה שנים קודם. הוא השלים עמו לצורך פוליטי, ולאחר כמה שנים חזר להלחם בו והפעם לחם בו מלחמת חרמה, הוא ביקש להוציאו מכלל ישראל פשוטו כמשמעו, ואם ה'פני מנחם' אז לא היה נלחם בכל כוחו שזה לא יקרה, ליכד את החסידים נגד הרב שך בענין הזה, הוא היה מרכז את הגדולים הליטאים באולם גדול ושם מכריזים כי עובדיה יוסף מוחרם ומנודה וכי הוציאו אותו מכלל ישראל
והנה, תלמידיו שלו, ר' שמואל אויערבך וכמוהו אחרים עלו לביתו של רבר יוסף כיבדוהו בכבוד מלכים, 'שכחו' מכל מה שהיה, וחזרו לשחק כאילו הם חברים טובים עובדים יחד
שימו לב למי שלא באו. ילדי ובני הרב אלישיב לא דרכו אצלו מפני שלא רצו לפגוע באביהם הרב יוסף שלום אלישיב שלחם בהרב גורן והבטיח כי סופו יהיה כסופו של גורן. ר' חיים קנייבסקי שעדיין זוכר את המלחמה בו מתקופת העבר עוד מלפני שהוקמה ש"ס, לא רצה ללכת אליו, זה היה סותר את כל מה שחשב עליו במשך שנים, ואם חשבו כי הרב יוסף יסיים עם פילוג בין אשכנזים לספרדים, בעולםהליטאי הוא יגמור עם כתם שחור, אז עכשיו ניקו לו את הכתם הזה, הוא אדם אחר לגמרי
אין זה פלא מדוע הרבנים אליעזר שך ויוסף שלום אלישיב מתגלגלים בקבריהם, הם לא האמינו כי יבואו ימים כאלו, הם לא האמינו כי תלמידיהם שלהם יבגדו בהם ויעלו אליו לכבדו
להיפך הקב"ה דאג להם שימותו קודם בכדי שישכבו בקברם ולא יוכלו לזוז שם וחלילה לפגוע במרן שליט"א
השבמחקאין אמונה באשכנזים. האשכנזים מבינים רק כח. וזה חשבון מתמטי פשוט: 11 זה יותר מ-7. (ובפרט של7 מנדטים היום אין שיניים] בזמן הרב שך, ש"ס לא שלטה ברבנות ובתקציבים ולכן הם זלזלו בו.
השבמחקכך הכותב הנכבד :
השבמחק"אין זה פלא מדוע הרבנים אליעזר שך ויוסף שלום אלישיב מתגלגלים בקבריהם, הם לא האמינו כי יבואו ימים כאלו, הם לא האמינו כי תלמידיהם שלהם יבגדו בהם ויעלו אליו לכבדו"
ואני תמה : מנא לי הא ? האם חס וחלילה הוא מחטוטי שכבי ובדק בקברים ?
אכן נראה לי מיותר השימוש בביטוי מתגלגל בקברו. על הקשר בין נפטרים וגילגולים שמעתי רק בהקשר לגילגולי מחילות בדרך לארץ ישראל מהגלות.
מחקבנוסף. היום הם בעולם האמת ומשם הכל נראה אחרת.
חוץ מזה, גם ר' שך וגם ר' עובדיה היו והינם שניהם תגרנים רודפי כבוד, לפחות בעיני עם הארץ שכמוני. וגם מה שאומר הכתוב להל"ן נכון לגבי שניהם "הדומים במעשיהם לדור הפלגה, הבונים מגדל וראשו בשמים ועיקר סיבת מעשיהם הוא משאומר אחר כך הכתוב: ונעשה לנו שם". את זה כבר לא אני אומר אלא יהודי בשם רבי חיים ויטל, זצ"ל, על גדולי דורו הפשטנים, שמאסו בפנימיות התורה.
אז כששני תגרנים הולכים מכות על עניני כבוד, למה שיהיה איכפת לנו???