בטרם אכנס לנושא אני מבקש גם פה כמו במקומות אחרים למחות על שדיני תורה כאלו נמשכים כל כך הרבה שנים כמעט ארבע שנים, זה לא יאומן, אין זה פלא מדוע מעדיפים ערכאות
ועכשיו לנושא: אחרי 12 שנה בית הדין של ר ניסים קרליץ הכריע את הסכסוך הכבד בסטריקוב וקבע כי יש 2 אדמו"רים וחסידויות ולשם כך יש לחלק את נכסי החסידות. הפסק היכה בתדהמה את הצד הבני ברקי בראשות ר' דוד ברנדר שהתעלמו עד היום מהצד הירושלמי בראשות הנכד ר יעקב שטרן
הישיבה ברחוב חגי תחולק בין שני החצרות. בית הכנסת ברחוב אלשיך יישאר בחזקת ר דוד ברנדר בגלל שהוא מתפלל קבוע שם אך לא יוכל לעשות שימושים במכירת הנכס ללא רשות הצד הירושלמי ואילו לגבי בית הכנסת בירושלים קבעו שצריכים לדון בתשלום היחסי שמגיע לצד הירושלמי בראשות שטרן. בכך בא לסיום סאגת המחלוקת בסטריקוב שהייתה מהקשות והמרות שידע העולם החסידי בשנים האחרונות
ואלו ההחלטות:
ועכשיו לנושא: אחרי 12 שנה בית הדין של ר ניסים קרליץ הכריע את הסכסוך הכבד בסטריקוב וקבע כי יש 2 אדמו"רים וחסידויות ולשם כך יש לחלק את נכסי החסידות. הפסק היכה בתדהמה את הצד הבני ברקי בראשות ר' דוד ברנדר שהתעלמו עד היום מהצד הירושלמי בראשות הנכד ר יעקב שטרן
הישיבה ברחוב חגי תחולק בין שני החצרות. בית הכנסת ברחוב אלשיך יישאר בחזקת ר דוד ברנדר בגלל שהוא מתפלל קבוע שם אך לא יוכל לעשות שימושים במכירת הנכס ללא רשות הצד הירושלמי ואילו לגבי בית הכנסת בירושלים קבעו שצריכים לדון בתשלום היחסי שמגיע לצד הירושלמי בראשות שטרן. בכך בא לסיום סאגת המחלוקת בסטריקוב שהייתה מהקשות והמרות שידע העולם החסידי בשנים האחרונות
לפני 11 שנה הסתלק האדמו"ר מסטריקוב זצ"ל, והחסידות נחלקה ל 2 חלק מן הציבור תומך בהרב דוד ברנדר והיתר בהרב יעקב שטרן
1. חצר חסידות סטריקוב נחלקה ל 2,
2. היות ורוב המתפללים בביהמ"ד סטריקוב ברח' אלשיך, בחרו בהרב דוד ברנדר לרבם, יוכל להמשיך ולהשתמש במבנה אבל לא יוכלו למכור זה לא שייך להם
3. בנין ישיבת סטריקוב ברח' חגי שייך לחסידות, ולכן כשהיא נחלקה ל 2 יחולק המבנה חצי חצי, ומי שירצה בו שישלם לשני חצי מהבנין בשיטת גוד או אגוד
4. דירת המריבה שנקנתה ע"י האדמו"ר זצ"ל, כדי שהכנסותיה ישמשו לישיבה, יחולק בין 3 הגיסים
חיים ברוך ויכלדר
השבמחקמשה צבי ויינטרוב
יוסי גרליץ
ועוד כל החכמים שם
חשבתם שאתה חכם שעשית את המוות 10 שנים ליענקל שטרן
תאכלו את עצמכם ובגדול.
הרי על זה פסק דין בסגנון זה היה אפשר להסתדר כבר לפני שנים
לא חבל על עשור שהרבי זיע"א מתהפף בקברו מהמריבות שלכם
ועוד בטח השתמשתם עם הטוען הרבני "הרב" עזריאל ליפל
ועם בנו הרבני בנגיד הגאון החסיד ר' משה
באמת חשבתם שתקבלו את הכל????????????????
מעניין שחסידי ברנדר שמחים ומאושרים
השבמחקוחסידי שטרן מסתובבים כמו תשעה באב
לפי פסק הדין נראה ששטרן ניצחו.. הסבר בבקשה
מחקמה שכתוב כאן לא תואם לפסק דין ואני מציע לצלם את מה שכתוב כדי שאחרי זה לא ישנו ויעשו התאמות
מחקאבל האמת לאלו שיודעים ששטרן טענו ע"י אביו של האדמו"ר שהכל שייך לירושת המשפחה כולל הבית כנסת והישיבה
ויכולים לעשות שם ככל העולה על רוחם ואין למבנים כל קשר לחסידים ולחסידות
הפס"ד הכה על ראשם
ועכשיו אני רוצה להבין איפה כאן הניצחון של שטרן
למי שיודע אילו הצעות פשרה היו לפני הד"ת מבין לאיזה ברוך הם נכנסו כל מה שהם יקבלו עכשיו הם יגידו תודה
חייבים להודות ששטרן הסכימו אז להצעת הפשרה של ברנדר ומי שמנע את זה זה הגיס הנוסף פרנקל
עכשיו פרנקל בכלל גורש בבושת פנים ושטרן אולי יקבלו אבל הרבה פחות ממה שהוצע להם
אתה מקשקש
מחקחסידי ברנדר לא רצו לשטרן כלום פלוס כלום.
מי ניהל מאבק 12 שנה?
ברנדר נגד שטרן או ההיפך?
ברנדר רצה שהכל יהיה שלו
והוא אכל אותה בענק.
כעת יצטרכו לתת לשטרן בדיוק חצי.
הפס"ד היכה על ראשם של הברנדרים ולא ההיפך.
המכה של הברנדרים שבי"ד אכן קיבל את טענתם שזה שייך לחסידות אך החסידות נחלקה לשניים.
הברנדרים ניהלו שנים של מאבק מכוער של הצקות וטירטורים והיו יכולים מזמן להגיע לבערך אותה תוצאה בכבוד וביושר כפי שנסגר בחסידיות אחרות תוך כבוד הדדי.
אתה מדבר שטויות! צא לרחוב ותראה מה קורה. סוף סוף חזר הצבע לחסידי שטרן שעד היום נרדפו בצורה זוועתית ואפי' ע"י אליהו קצנלבוגן ומיכאל שיינמן במועצה הדתית שלקחו להם למטרה למצוץ לשטרנים את הדם, וסוף סוף אתה יכול לראות חיוך על פניהם, ומאידך גיסא, שאול יהודה פרידמן שהוא אחד הטוענים של ברנדר לא יכל לעצור ברוחו מרוב כעס ובא להטיח דברים על הרב סילמן בבית הדין, אז מה אתה מקשקש???
מחקאתה פשוט טועה.
השבמחקעל מה בדיוק חסידי ברנדר שמחים?
הם הרי תבעו וטענו כולו שלי.
ובית הדין פסק שמגיע לשטרן בדיוק חצי.
אין להם כאן אפילו צל של שמחה.
בערכאות זה יותר זמן.
השבמחקמנסיון.
אני לא מבין על מה הויכוח.
השבמחקאין ספק ששטרן ניצחו בענק ונעשה להם צדק.
מי שקצת יודע ברור לכל שהנכד שטרן שהוא גם ת"ח ועובד ה' ידוע היה אמור להיות האדמו"ר היחיד כממשיך דרך זקנו האדמו"ר זצ"ל.
להציק לו בצורה הבזויה הזו ולזרוק אותו מבית המדרש בירושלים והטענה של ברנדר כולה שלי היתה לא צודקת ואפילו מרושעת.
זה לא סוד וכולם יודעים כי חסידי סטריקוב ובראשם האדמו"ר מסטריקוב המפורסם בכל קצוות תבל לצדיק וחסיד ופרוש רצה לתת כבר לפני שש שנים חצי מיליון דולר לגיסו משה שטרן ובנו יעקב ו400 אלף דולר לגיסו ישעיהו פרנקל מקראקא וסירבו
השבמחקכעת מה הם הרוויחו? לאחר חמש שנים של דיונים בבית הדין של הגר"נ קרליץ הביאו לאותם תוצאות
מי יודע מי זה הפלג המיזערי הירושלמי?
השבמחקמדובר לכמה משפחות בודדות, רוב מניין ובניין של חסידות סטריקוב על זקניה וראשיה חוסים בצילו של האדמו"ר מסטריקוב.
לאדמו"ר מירושלים יש ביהמ"ד ידוע ברחוב צפניה בו מתפללים הוא 5 בניו ו4 אחיו יחד עם עוד שלושה אנשים.
פעמים רבות מחפשים מניין ברחוב, סיפר לי יהודי שהיה שם בשביעי של פסח והיה ביזכור 2 אנשים ובחור עוד 12 אנשים.
חסידות סטריקוב המרכזית פורחת ומשגשגת, לאחרונה נפתח ביהמ"ד בבית שמש, 91 בחורים חוסים בצילו של האדמו"ר מסטריקוג שמנהיג את חסידיו ביד רמה קשוב לבעיותיהם מוסר שיעורים המושכים אליהם את גדולי הלמדנים הליטאיים בבני ברק.
כל ילד קטן יודע על צוואתה של הרבנית מסטריקוב עליה השלום, שבעלה האדמו"ר זצ"ל רצה אך ורק את חותנו כבנו שימשיך את עדתו.
בחורי חסידות סטריקוב מפוזרים כיום בישיבות רבות, מאז עזב האדמו"ר שליט"א מסטריקוב את הישיבה מאמירת השיעורים לפני חמש שנים.
השבמחקמאז התדרדרה הייבה וכיום לומדים בה 19 בחורים בלבד, והכל בגלל סטריקוב ירושלים שהחריבה את הישיבה.
מי שעשה את המחלוקת הם סטריקוב בני ברק הם לא רצו להגיע לפשרה וקבלו מכה כואבת בבית הדין. ברנדר הוא תבע את סטריקוב ירושלים בבית הדין של ר' ניסים. אין ספק מכה כואבת מאד לברנדר.
השבמחקהדין תורה נוהל על ידי קהל עדת חסידי סטריקוב שרצו בו לאחר שכל הפשרות שהוצעו לפלגנים מהפלג הירושלמי נדחו.
השבמחקהאדמו"ר מסטריקוב חתנו של האדמו"ר זצ"ל, כלל לא היה מעורב בדין תורה.
אנשי הפלג המיזערי הירושלמי הם שניהלו מחלוקת בכל הדרכים הפסולות העומדות לרשותם, ובס"ד ביה"ד קבע כי מן הצדק והיושר שחסידות סטריקוב שבה הזרם המרכזי היא תקבל את ביהמ"ד בבני ברק ובירושלים וחצי מהישיבה בבני ברק.
ולה' הישועה
שקר מוחלט.
מחקברור שהאדמו"ר מסטריקוב ב"ב היה מעורב הוא היה התובע. נקודה.
אני לא מכיר דבר כזה שחסידים תובעים והאדמו"ר לא מעורב.
אני לא מבין מדוע חסידי סטריקוב מירושלים של הזרם המרכזי בחסידות צריכים לשלם כסף לפלג הירושלמי.
השבמחקכל בוני הבניין בירושלים והמשלמים על ההחזקה עליו הם חסידי האדמו"ר מסטריקוב, מדוע הם צריכים לשלם לשטרן שיצא מהמקום עם 6 אנשים? אתמהה.
משפחת שטרן מעולם לא טרחה ולא הביאה כספים לבניית ביהמ"ד הגדול זכרון מנחם ברחוב אהרן פישל.
שקר וכזב, חלק מהמתפללים הוותיקים ובראשם זושא גרליץ, בונה השטיבל בפישל, הולך עם האדמו"ר הירושלמי.
השבמחקהמתפלל הותיק זושא גרליץ הוא סה"כ אדם אחד
מחקאני מכיר את שלושת בניו החסידים הגדולים של הזרם המרכזי, לשלושת בניו יש עשרים נכדים מחשובי אברכי סטריקוב ומבוני החסידות בבית שמש, ירושלים ובני ברק.
רק צאצאיו של זושא גרליץ הם במספר כמו כל קבוצת הפלג הירושלמי ושלא נדבר על עוד משפחות רבות המכפילים בכפל כפליים ושבעתיים את הפלגנים מירושלים
למה לריב?
השבמחקכששני הצדדים בטוחים בצדקתם ובנצחונם.
הצד העיקרי בראשות הרה"צ דוד בראנדער מב"ב קיבל את מבוקשו בזה שהגיס פרנקל נושל לגמרי, ובזה שבביהמ"ד המרכזי בב"ב הם נשארים, ושבישיבה נשארו עם חצי, ושבירושלים הפסק של 60/40 נשאר.
והצד השווה שבראשות הרה"צ יעקב דן שטערן ניצח בהכרה שהוא חסידות שווה בין שווים ובישיבה הם יקבלו חצי, ושהבנין בב"ב ללא בעלות הצד השני ושהבנין בירושלים חוזר לד"ת שע"י זה הם יקבלו את חלקם שהם לא קיבלו מעולם.
אז בבקשה להפסיק לריב.
ותתנו לציבור האובייקטיבי להחליט מי באמת ניצח.
אני לא אוביקטיבי, אני בדעה שהפלג הירושלמי צודק, ואני לא מנסה לשכנע אף אחד על כך,
השבמחקאני רק רוצה לשאול שאלה אחת קטנה, למה הפלג הבני ברקי לא יכול לסבול שקיים פלג נוסף, הוא נלחם החל ממאבק בעיתונים שלא נפורסם ובאתרי אינטרנט וקווי הנייעס, בבתי הדין ובכל מקום הם מנסים לומר שאין בכלל חצר שניה וזה בקושי 5 אנשים, למה זה מפריע להם, למה קשה להם עם העובדה שקיים עוד פלג,
אז הנה פסק בית הדין הוא ברור וסופי סטריקוב נחלקה לשניים.
ברור שסטריקוב נחלקב לשניים, האם חסידי הפלג הירושלמי מוכנים לחשוף כמה בחורים ואברכים יש להם?
השבמחקזה לא חכמה לעשות סוף שבוע זוגי במעלות שכל אחד מביא את חתניו גיסיו ושכניו וגם אז מגיעים למספר זעום
אין צורך לחשוף (במיוחד שכשאני זה שאומר שיש לי 91 בחורים)הם יכולים לומר שיש להם 10 בחורים ויכולים לומר ש100.
מחקהנושא הוא שבית הדין קבע שזה לא משנה המספר והם מספיק גדולים בשביל להיות מתחרים כשווה ביו שווים מול החסידות הגדולה מביניהם.
נ.ב. אני אישית לא מאמיו שביה"ד היה פוסק כך אם הם היו רק 20-25% כפי שהיה כמה מבינכם שניסו לטעון, ובמיוחד שבבחירות שהיו בירושלים אל אף המערכת המשומנת שהופעלה ע"י ואע"פ שחסידי סטריקוב ירושלים מגיעים יותר מאיזור ב"ב, בכל אופן הם קיבלו 40% שזה תוצאה מכובדת מאד.