תאמרו בודאי כי מדובר בענין פרטי, אבל במקרה זה מדובר בתורה וללמוד אנו צריכים, מדובר כאן בענין הלכתי שצריך בירור, לכן החלטתי להביא את הסיפור למרות שאני יודע עליו מאז חול המועד פסח
הרבנית מגור נהגה בכל השנים להדליק 11 נרות בביתה בבני ברק, אבל כשהיו מגיעים לשבת בירושלים הרבי היה מצווה עליה להדליק 2 נרות בלבד בטענה כי הם גרים בבני ברק ולא בירושלים
כידוע הרבי מגור כבר הרבה זמן בירושלים וגר בדירה שלו, לפני פסח פנתה הרבנית לרבי ואמרה לו כי הם כבר גרים בירושלים הרבה זמן יותר משנה שהם בירושלים לכן אין עוד טעם בהלדקת 2 נרות בלבד והיא מבקשת לשוב ולהדליק 11 נרות כפי שנהגה. הרבי לא הסכים, והורה לה להדליק 2 נרות בלבד
מאז בכל שבוע היא חוזרת ושואלת מדוע לא תשוב להדליק 11 נרות, והרבי עומד על שלו
איני נכנס לוויכוח עצמו, מעניין אותי מה איכפת לרבי שכן תדליק 11 נרות, אין בכך איסור. והשאלה היא גם עקרונית האם אין הרבי גר בדירתו בירושלים וזה לא כמי שנמצא בדרך או מתאכסן או מתארח אצל אחרים.
הנושא הזה הוא הלכתי, ומעניין מה הרבנים סבורים כאן מי צודק הרבי או הרבנית
הרבנית מגור נהגה בכל השנים להדליק 11 נרות בביתה בבני ברק, אבל כשהיו מגיעים לשבת בירושלים הרבי היה מצווה עליה להדליק 2 נרות בלבד בטענה כי הם גרים בבני ברק ולא בירושלים
כידוע הרבי מגור כבר הרבה זמן בירושלים וגר בדירה שלו, לפני פסח פנתה הרבנית לרבי ואמרה לו כי הם כבר גרים בירושלים הרבה זמן יותר משנה שהם בירושלים לכן אין עוד טעם בהלדקת 2 נרות בלבד והיא מבקשת לשוב ולהדליק 11 נרות כפי שנהגה. הרבי לא הסכים, והורה לה להדליק 2 נרות בלבד
מאז בכל שבוע היא חוזרת ושואלת מדוע לא תשוב להדליק 11 נרות, והרבי עומד על שלו
איני נכנס לוויכוח עצמו, מעניין אותי מה איכפת לרבי שכן תדליק 11 נרות, אין בכך איסור. והשאלה היא גם עקרונית האם אין הרבי גר בדירתו בירושלים וזה לא כמי שנמצא בדרך או מתאכסן או מתארח אצל אחרים.
הנושא הזה הוא הלכתי, ומעניין מה הרבנים סבורים כאן מי צודק הרבי או הרבנית
שניהם צודקים. וגם אני צודק.
השבמחקחיים באמת הזדקנת, נשארת בלי שיניים.
מחקאם זה לא שווה כותרת של מלחמת עולם גרעינית!!!
מה אתה שווה.
תציע לשושי לותר על הפאה הטמאה והיקרה שלה ובהפרש הכספי להדליק את ה-9 הנרות הנוספים שלה ועל ידי זה בעלה אינו רשאי ע"פ דין תורה למנוע ממנה אם בכלל מענין אותו דעת תורה
השבמחקזה הכי צנוע ללכת עם פאה!
מחקבחייאת שאולזון אני חייב קצת מה"חומר" שאתה לוקח זה מוצלח ברמות!
השבמחקאין חולק שכשאתה לא בביתך לא צריך להדליק כמספר הילדים ולכן באם האדמו"ר מגור עדיין לא החליט שהוא משתכן בדרך קבע בירושלים [כפי ששמעתי מחסידיו] אז לא צריך להדליק 11.
השבמחקבדרך אגב רציתי להגיד לך שאפילו שאתה אוחז שמותר לדבר על הכל נראה לי שיש דברים שזה קצת לא לעניין כמו הדבר הזה.
מותר וחייבים לדבר על הכל ! רק לא על שאולזון ה"מוסרי" ושחי שנים עם גויה , ואני פחדתי לתת לבנות שלי ללכת ברחוב כשהוא עבר...
מחקלא נולד ביהדות החרדית במאה שנים אחרונות אדם מלוכלך כמוהו שכל מחשבותיו ופעולתיו מלאות זימה.
אני לא רוצה לכתוב "בן-זונה" כי אמא שלו לא היתה כזאת, אבל הוא חי עם כאלו
כל הפוסל במומו פוסל על ראש הגנב בוער הכובע חתיכת סוטה עלוב ושרמוט שכמותך
מחקבאמת מסובך להבין?
השבמחקהרבי לא רוצה להרגיש שהוא משתקע בירושלים.
זה סוג של שבירה, סוג של סגירה.
הוא רוצה לחיות עם התחושה שכל המצב הזה ארעי, שאוטוטו הוא חוזר הביתה.
הרבנית - או שהיא מפוכחת יותר, או שיש לה אינטרס פוליטי כלשהו - לטובת אחד היורשים - לקבע את המצב בו יש להביט אל מעבר ה 120 של הרבה...
רק יורשים יש לך בראש, כמה מטונף ונמוך המח יכול להיות?
מחקאתה מאוד צודק, הרבי אכן רוצה לצאת מכלוב הזהב שלו בפרט לאור נסיבות הכליאה.
השבמחקאבל את הרבנית אפשר להבין בלא להעמיס עליה סיבות מורכבות מדי, היא פשוט רוצה להדליק נרות שבת וחג כמו כל נשות ישראל הכשרות.
פשוט צריכים להשאיר את הנפט והנרות כדי להדליק את הבית של הירשמן אם אשתו ובניו חי כמו באושביץ (גור של פעם)
מחקאשה כשרה עושה רצון בעלה
השבמחקאני לא מאמין לסיפור כזה חיוור, בלי מכות ,צעקות, הפכו שולחנות
השבמחקזרקו צלחות. הרבי מתחבא בחדר.
חיים מה קורה?לא לקחת את הסוג הנכון של הכדורים.
בכל אופן החולה השחיל את הניסוח הנכון "מאבק", ונכון מן הראוי שהיה מוסיף את המילה איתנים
מחקאין כאן ענין של צריך או לא צריך אבל מקום לקמצנות בבית של הרבי זה פשוט בושה וחרפה וחוסר התחשבות ברגשות האשה שעליה נאמר ומכבדה יותר מגופו זה כבר מעשה שפלות ונבזות
השבמחקשמועה:
השבמחקנחמיה מנדל שלח מסר שהוא תורם לה את ה9 נירות הנוספים עד סוף ימיה.
מותק כך כוס מים ותירגע העשיר לא ירבה, אמנם זה באמת קשה יותר לקיים מהדל לא ימעיט' אבל ככה זה אצל גדולי יש מקיימים גם דברים שקשה לקיימם.
מחקאנחנו לא עושים מצוות לפי הגחמות שלנו[גם טובות] אלא רק בגלל ציווי הבורא.
ראה בספר דעת תורה ויקרא של ר ירוחם ממיר שמסביר את הרעיון בטוב טעם,
זה הרעיון של ת"ח שאין לא דעת נבלה טובה הימנו.
זו גם הסיבה שמרן בעל הישועות משה הקפיד על "טוב לבו" של בנו.
השבמחק