רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 18 באוקטובר 2012

מכתב: ויענונו - הזעקה השקטה של נשות גור

ראיתם את הצעירה הגוראית? היא עצובה, נוקשה, מתוחה. היא מצליחנית מבחוץ, מתאמצת להוכיח לעצמה ולכולם שהכל בסדר. 
אבל לא הכל בסדר.
הזמן שאמור להיות מאושר, הופך עבורה לעינוי.
הבעל שלה, האברך הגוראי הצעיר - מתייחס אליה כאל החטא ועונשו גם יחד. היא החטא, היא העונש. 
מצוות דאורייתא, שהוא מחוייב בהן לשמח אותה - מקויימות בצורה אכזרית, שמענה את האישה וגורמת לה לסבל נפשי - הכל בשם הפרישות המדומיינת, ובכסות של סיפור בודד על תנא אחד שנהג 'כמי שכפאו שד' בעניינים אלו. כאילו לא היו מאות אמוראים ותנאים שנהגו אחרת, כאילו אין מצוות דאורייתא והלכות מפורשות. כאילו כל העסק שבינו לבינה הוא מטמא ורע ומקלקל.


בנוסף, הגברים מודרכים להתרחק מהאשה ככל האפשר, לא לחייך אליה (כך הורה 'מדריך' לשומעי לקחו בבית המדרש בירושלים, בעשרת ימי תשובה השנה!!! ויש עשרות עדי שמיעה לכך!), לא למהר לחזור הביתה מנסיעות ומסעודות אלא להתעכב מחוץ לבית ככל האפשר, ועוד כהנה וכהנה כיד האכזריות הטובה עליהם.

"הבית ישראל אמר!"
תשובתנו: 1. הבית ישראל נפטר לפני 35 שנה, הוא אמר דברים לדורו, אין לנו מושג מה היה אז, אך ודאי שגם אם הוא אמר כאלה דברים פעם, להיום זה לא מתאים.
2. ספק גדול אם הבית ישראל אמר, הוא דיבר עם שני אנשים בעניין ההדרכות לחתנים, וכיום אחד מן השניים (ב.ק.) נפטר והשני (א.י.א.) - לא ברור מה בודה מליבו ומה קודח מדמיונו.  
3. השם אלוקינו אמר בתורתו הקדושה 'שארה כסותה ועונתה לא יגרע' - ואנו אין לנו אלא דברי בן עמרם שנאמרו 3000 שנה לפני הבית ישראל, ומקובלים כיום בכל תפוצות העולם החרדי, בו בזמן ששיטת הפרישות לא התקבלה וגדולי התורה מכל העדות התנגדו לה נחרצות.

"קדש עצמך במותר לך!"
תשובתנו: קודם נראה את הגברים מקדשים עצמם בטרינקים, בסעודות, בנסיעות ובשבתות. קודם נראה אותם בוזקים מלח על גלידה - אחר כך תהיה להם זכות לדבר על התקדשות במותר. הגערערס ידועים כמבינים באוכל טוב לסוגיו, מבינים בסעודות מכובדות, מבינים בבילוי חברתי. רק כשזה מגיע לאשה - אז נזכרים ב'קדש'?
אין לאף אחד שום זכות לקדש עצמו על חשבון בני משפחתו, ותוך כדי התעללות נפשית בהם.

"יש לך רעיונות משונים ומוזרים, פלונית ואלמונית וכל נשי חברותי מקבלות הכל בשמחה ובאהבה, ורק את מתלוננת".
תשובתנו: זו לא רק אני, ולא רק היא, זו אש שבוערת מתחת לפני השטח, זה אלפי נשים שסובלות סבל מר, שאינן מקבלות את היחס הגברי ההוגן והראוי, שבוכות בלילות (אתה - הבעל -  לא יודע את זה כי אתה ישן אז בשלוה וחיוך על פניך). עצוב לנו, והעצב הזה בא לידי ביטוי בשיחות רבות בין הנשים, אך לכולן אין מה לעשות - כי אין אינטרנט וברוב הבתים גם אין מיילים, כך שאין דרך לאגד את כל הכאב לזעקה שתבקע רקיעים.
בכל מקרה, זו בוודאי לא אחת ולא שתיים אלא אלפים.

"מה זה כל כך מפריע לך? יש לך חברות, יש לך אחיות, תהני איתן".
תשובתנו: אשה רוצה את בעלה, אשה צריכה את בעלה. אשה חייבת את בעלה. בהעדר אהבה גברית, האשה הופכת לנוקשה, עצבנית, חלולה. היא לא יכולה להיות אשה, בלי הגבר שלה. גם הגברים סובלים, בסופו של דבר, משום שאין להם מושג כמה נפלאה יכולה להיות אשה טובה ורכה, אשה מסופקת ומרוצה.

"אז מה את רוצה?"
אני רוצה שתבין שהתחתנת, וקיבלת אשה, שהיא שותפה מלאה לחייך, שהיא חברתך ואשת בריתך, שנותנת לך את עצמה, את עבודתה, את ילדיך, וראויה למלוא ההערכה והאהבה.
אני רוצה שתתייחס אלי בכיף, בשמחה, במתק, בחיוך, באור. ('מילא שאתם עונים לשיחות הפלאפון מהבית בעשרת ימי תשובה', נזף המדריך באברכים, לפני שבועיים, 'אבל למה השמייכל הזה על הפרצופים שלכם?')
אני רוצה שתיגש לכל העניינים שבינינו עם שמחה, התלהבות של מצווה, שתראה לי כמה אני חשובה לך. אני לא רק כלי לשימושך; אני חלק מנשמתך. אני רוצה שתהיה גאה בי. אני רוצה שתאהב אותי, ותבטא זאת במילים ובמעשים. (כמו גדולי הצדיקים בכל הדורות!) רק כך נוכל לבנות בית יהודי שמח ושלם.

"אבל זה מרחיק את הגברים מעבודת השם!"
תשובתנו: אותנו לימדו שיש 613 מצוות, שקיומן מקשר את היהודי ומקרב אותו לבורא עולם. בשום מקום לא כתוב שאחת מהמצוות האלה, מצוות עונה, מרחיקה את היהודי מעבודת השם. אם באתם לחדש יסוד גדול כזה - אנא הביאו הוכחה כלשהי לקיומו.
ובנוסף, צר לנו, אבל אנחנו לא רואות שאברכי גור הפרושים - טובים יותר מכל האחרים. אמנם טפטפו לנו זאת בסמינר, בחינוך עקבי של שנים, אבל כולנו מכירות חברות חסידיות וליטאיות, עם בעלים עדינים ונפלאים ויראי שמיים - לא פחות מהגערערס.
האברכים של גור אינם טובים, בממוצע הכללי, יותר מאברכים חרדיים אחרים. לא מצאנו שום עדות מציאותית על אותן מעלות נפלאות שאמורים להגיע אליהן, לדברי המדריכים, בזכות הנהגות הפרישות של גור.
ולא, הילדים שלנו אינם טהורי עיניים או יפים יותר מילדי חסידויות אחרות. אולי בערד - שם לא פוגשים ילדים חרדיים אחרים - הציבור יכול לקנות את הלוקש הזה שניסו למכור לנו בסמינר. אבל כל מי שגר עם משפחות מחסידויות אחרות, רואה שילדיהם נאים וטהורים ומתוקים לא פחות מאלו שלנו.

עכשו עוד משהו.
לכולנו, המתאגדות תחת הצעקה הזו, יש בעלים טובים. לא מדובר באנשים רעים או גסי רוח; להפך, הם רוצים להיות צדיקים, רוצים להיות יראי שמים, יש להם שאיפות גבוהות.
הממסד הגוראי שטף את מוחם של בעלינו במשך שנים, והמדריכים הזהירו אותם שאם הם יתייחסו אל נשותיהם כהלכה - הם יתקלקלו וצידקותם תיפגם.
ככה אנחנו סובלות, ככה אנחנו כבויות, ככה אנחנו קרועות בין אהבתנו לבעלינו ובין כעסנו הנורא עליהם.
ככה הממסד מחזיק אותם ואותנו בגרון, ככה הורסים אצלנו את התא המשפחתי.
ככה אין אף אחת שמעיזה לדבר מילה. כולן מפחדות על ילדיהן שיוצאו מהמוסדות, ועל השם הרע שיצא להן בקהילה. כולן מאויימות.
אז לא השלינו את עצמנו שמכתב אחד שיפורסם באינטרנט יעזור במשהו. רק רצינו להפיץ את הצעקה הזו ברבים. רצינו שהאנשים בחלונות הגבוהים יבינו, שיש כאן מרירות ציבורית עצומה וחבית חומר נפץ. רצינו שהאנשים השפויים בעולם השפוי שמחוץ לגור - ידעו שיש כאן מאות ואלפי נשים כאובות.
ושהגברים שלנו יהפכו לטיפ-טיפה פחות זחוחים, כשהם יתעללו בנו בחודש הבא, במסווה של צדקות וקדושה.

53 תגובות:

  1. בסך הכל זה מעגל, בורות מביאה לעוני, העוני מביא לשליטה של של מי שהכסף בידם, שיש להם ענין שהחסידים יאבדו את העצמאות, הדרך לאובדן העצמאות היא בבורות ובורות מובילה לעוני...

    הדרך האמיתית היא לרכוש השכלה ולהשתחרר מכבלי העוני והבורות...

    השבמחק
  2. הבנתי שהנשים רוצות את הגברים, אבל איך זה שהגברים לא מעוניינים בנשותיהם, כדרך כל הארץ?

    או שזה חלק מהעניין של הכדורים?

    השבמחק
    תשובות
    1. אלעס איז אונזערס18 באוקטובר 2012 בשעה 6:12

      העניין הוא שבכמות המדריכים מקלים בשעת הצורך אך לא באיכות ולגברים זה מספיק אך אצל הנשים העיקר זה איכות וד"ל

      מחק
  3. חיים שאולזון

    טיפש איך נפלת למלכודת של המופקרת וחולת הנפש שרה איינפלד

    ולזה אתה נותן במה

    לעצם הכתוב

    לא שווה תגובה וגם לא קריאה

    השבמחק
    תשובות
    1. את אחותה של שרה איינפלד?
      איזה כיף שאפשר לייחס את זה לשרה איינפלד, שדרך אגב אשה אינטלגנטית ובעלת אחריות מפותחת שלא זרקה את ילדיה ועך אף הצעד הקשה והבודד שהיא עשתה ממשיכה לגדל אותם במסירות ובאהבה.
      ואם שרה כתבה את זה, זה גורם לזה להיות לא נכון?
      למה לא שוה קריאה ותגובה?
      תתמודדי עם הדברים!
      לא יכול להיות שנשים בגור לא סובלות סבל עצום!
      הן נשים מערביות שיודעות איך חיי זוגיות אמורים להיראות ומנגד גם רואות את כל חברותיהן מסביב, יראות שמים, מסתפקות במועט, צדיקות תמימות שמקריבות בשביל בית של תורה, אבל נהנות מחיי זוגיות ואישות מלאים ומספקים!
      אין אפשרות שזה לא יחלחל.
      לאן הדת החרדית הזו אמורה להמשיך להידרדר?
      מקוה שהשפיות תרים ראש וכל אחד בביתו יסגור את דלתו ויחיה את ח י י ו!

      מחק
    2. חיים, נראה לי שרבקה (או מי שזה לא יהיה) צודקת.

      זה יותר מדי מקצועי כדי שזה יהיה אותנטי.

      מחק
    3. אז רבקה איינפלד כתבה ששרה איינפלד כתבה את זה.
      אז מה?
      ואם אכן היא כתבה את זה?
      סך הכול היא עברה את זה גם על בשרה.
      תתייחסו לנאמר לא לאומר!

      מחק
    4. המכתב לא הגיע משרה איינפלד אלא מחסידת גור שבעלה חסידישער ולדעתי קצת מגזים כשלא לוקח בחשבון את הנפש של האשה, לא כל אחת יכולה לעמוד בתקנות של גור

      מחק
    5. הפוסט נכתב ע"י אשה שומרת מצוות נורמטיבית!.
      שרה אינפלד לא היתה כותבת כך, נקי ומאופק.

      יש אלפי נשים בגור,
      אז ברור שתהיה יותר ממשהי אחת עם ביקורת.

      על החתום:
      אחת שיודעת.

      מחק
    6. ואת הטינה של הציבור החרדי
      קניתם ביושר.
      כל הציבור החרדי צריך תיקון גדול
      בעיניני אחדות ואכפתיות.
      אבל חסידי גור עולים על כולם
      באגואיסטיות,
      באטימות,
      ובבדלנות.
      אין לכם שום שום קורטוב של לויאליות לשום פלג אחר,
      יש לך חשק לחבק קיפוד?
      אז מה הפלא שאתם הפלג הכי שנואי?

      מחק
    7. אני שמעתי במו אזני מחסיד גור שרוף
      שלדעתו הבית ישראל אמר את הדברים ליחידי סגולה.
      ועוד משהו:שסוגרים את הדלת אף אחד לא יודע מה קורה שם מעבר לדלת....רק הגררס' התמימים עושים את התקונס',במיוחד האלה שעובדים........

      מחק
    8. תיקון טעות:
      אלה שעובדים הם הכי פתוחים בנושא ולא עושים שום תקנה אלא א"כ נשותיהם הם מהגרר'ס השרופות
      אז הבעל שלהם מחפש אלטרנטיבה
      הכותב הקודם סליחה על הטעות

      מחק
  4. לאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאא!
    אני לא יכולה לשמוע את זה
    לא יכולה לחשוב על זה
    לא יכולה להבין את זה
    אני לא מבינה דבר אחד, איך לא התפקחתם להבין שכל הדת היא שקר.
    גור אחראית במידה רבה מאוד להתפקחות שלי מהדת המטורפת הזו. אם אפשר לגרום לאלפי מאמינים להאמין בכזה דבר רע, מרושע, אכזרי, חסר כמעט כל ביסוס הלכתי ותורני, אז אולי גם אני סך הכול שטופת אמונות? אולי הכול שטויות?
    וכן, הכול שטויות!

    וכמו שהגיב פה מישהו מעלי, אני לא ממש מבינה למה הוא ישן שלו ומרוצה? כל גבר רוצה ליהנות מאשה כמו שנהנים עם אשה, לא? איך הצליחו לגרום לרובוטיזציה החלולה הזו?
    גועל נפש!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    אי אפשר להבין איך נשים אינטלגנטיות, מוכשרות, מצליחניות, יפות ומטופחות מרשות לכזה דבר להתרחש!
    אין לי לזה שו הסבר!
    נשים, התעוררנה! איך אתן מוכנות שבנותיכן תעבורנה את מה שאתן עוברות??? התעקשנה לשלוח אותה לסמינר חסידי כללי, וכך לא תיאלצנה לחתן אותה עם איזה גערר, סליחה על המילה, אבל שמן מכל הסעודות הנהנתניות שהם יודעים להתפטם בהם!
    אהה קדושה, אהה פרישות!
    לכו לראות מהי קדושה ופרישות, ראו את הרבנים הליטאיים,רובם צימוקים ורזים ומסוגפים, אבל את נשותיהם הם עינגו!
    ואילו רוב אדמורי החסידות, נו לא ניכנס לשמות, אבל הם לא המפה של הבריאים הרזים...

    השבמחק
    תשובות
    1. אלעס איז אונזערס18 באוקטובר 2012 בשעה 6:16

      זה שגור מערערת את התפיסה הדתית שלך זו בעיה שלך זה אומר שלא הגעת למסקנה שכלית נגד הדת אלא שכמה סוטים ושוטים גרמו לך למאוס בהכל. ליבי עלייך לא הכרת יהדות אחרת אז איני דן אותך לכף חובה והוא רחום יכפר עוון. ואין בזה הבדל בין רבנים לאדמו"רים גור זה בסך הכל קהילה אחת מטורפת.

      מחק
    2. לא! כמה סוטים ושוטים לא גרמו לי למאוס בהכול, נראה לי שלא הבנת מה כתבתי.
      אני באה בכלל ממגזר אחר ששם הכול מותר וכמה שיותר זה מובחר!
      העניין הזה הביא אותי ל ח ש ו ב!!!
      ולהבין שהכול טמון בשטיפת מוח נכונה.
      וכמו שכבר אמר קרל מרקס "הדת היא אופיום ההמונים"
      פשוט אפשר לסמם את דעתם של המאמינים על ידי הדיבורים הנכונים.

      מחק
    3. אלעס איז אונזערס18 באוקטובר 2012 בשעה 14:30

      זה שניתן לעשות שטיפת מח להמונים דווקא קרל מרקס הוכיח עם הקומוניזם שלו. אבל מה שהוא גם הוכיח זה את נכונות הפתגם "ניתן לעבוד על אדם אחד למשך זמן רב וניתן לעבוד על ציבור למשך זמן קצר אך א"א לעבוד על ציבור זמן רב" ואת זה הוא הוכיח בנפילת הקומוניזם. יכולת חשיבה היא דבר חשוב אבל זה לא אומר שכל מה שלימדו אותך לא נכון, המדענות עורכת שטיפת מח בצורה לא פחות חריפה. אדרבה תחשבי מחדש תבחני (תלכי לכמה סמינרים של ערכים למשל) ותגיעי למסקנות בעצמך. זה לא המקום כאן אבל אני יכול להראות לך כמה שטיפת מח עורכים האתאיסטים.

      מחק
    4. האמת, לא התעמקתי בתורתם של האתאיסטים, ולא עברתי שום שטיפת מוח על ידם. וזה שקרל מרקס הוכיח את זה על ידי הקומוניזם לא מפיל מנכונות האמירה שלו ולא מנכונות הטענה שלי.
      והנה, גם כיום מתחילה הנפילה של גור בנושא התקנות, אז אולי באמת אי אפשר לעבוד זמן רב על ציבור.

      מחק
    5. אלעס איז אונזערס18 באוקטובר 2012 בשעה 18:47

      לא הבנת אותי נכון, לא כתבתי שעברת שטיפת מח אצל האתאיסטים אלא שישנה אצלם שטיפת מח, אין ולו מקום אחד בעולם שאין בו שטיפת מח כזאת או אחרת, רק שאצל החילונים שטיפת המח היא חזקה בהרבה תוך הצגת דעות מסויימות כאמת מדעית (יש לכך דוגמאות רבות מאוד) זה שיש שטיפת מח זה סיבה לבחון נושאים מחדש ולא סיבה לזנוח אמונות אך ורק כי ישנה שטיפת מח כי זו ישנה בכל מקום. הטענה שלך הייתה שאם ישנה שטיפת מח בנושא מסויים זה אומר שהכל שקר, ועל כך אני חולק.

      מחק
    6. אלעס
      הפתרון לכל בעיה והתמודדות קשה בחברה המודרנית הוא אספקה של מוצר שיסיח את הדעת ממנה וישרה שלווה, במיוחד אם הוא ממכר, ממוצרי מזון מתוקים ועד סמים קשים.
      כל זה לא דורש כל שום שטיפת מוח, זה מה שיפה בזה

      "אצלכם" השיטה אחרת אבל גם עובדת (אם כי משתלבת בהדרגה בשיטה שנקובה לעיל, כמו בכמה סיפורים בבלוג הזה...). מדובר בממסד שמעודד בורות (למעט בענייני דת), חוסר חשיבה מדעית וספקנות, שזו גם זו דרך לסמם ולטמטם ציבור שלם...

      מר קישוע


      מחק
  5. דבר אחד ברור: אתם הוזים עם המחשבה שלו היה לכל אחד אינטרנט בבית זה היה משנה משהו. כל עניין האינטרנט בנוי על האנונימיות שבו [כמו בבלוג הזה], ונניח שלכל נשות גור היה אינטרנט בבית, אז מה? אז היו מחתימים אלפיים נשים אנונימיות? תמיד יקומו אנשים ויטענו (בצדק) שזה חמישה או עשרה אנשים שהגיבו מאות פעמים?!
    כל עוד נשים לא מוכנות להיחשף בשמם, לא יעזור שום דבר!
    ולעצם העניין: בכל סיפורי הכתות הקיימות כיום (הלברנץ, שאלים ועוד) מסבירים לנו תמיד כי הבעיה המרכזית היא שהאשה לא יודעת שהיא שבויה וביום שהיא תתפוס את זה היא תקום ותברח.
    וזה ההוכחה הניצחת שנשות גור ברובם הגדול מרוצות וטוב להם (ואכן ייתכן שיש מדריכים ואברכים שהגזימו בהתנהגותם וייתנו ע"כ את הדין), וכידוע ששוליים וממורמרים קיימים בכל מקום (גם חמישה או עשרה מכתבים שנניח ואכן התקבלו אצל שאולזון במייל, הם לא יותר מ-0.1 %, וזה ללא העניין שיש אנשים ששולחים מכתב מס' פעמים), ולו היה לנשות גור (כל אחד שולח מכתב וכותב בו שיש עוד מאות כמוהו, תרגיעו. זה עושה רושם על טירוני אינטרנט ולא על העולם הגדול) רע כ"כ ועוד לרובם כפי שמצייר כל "כותב ושולח למערכת", הם כבר היו קמות ועושות משהו, או בורחות.
    לסיום: אני מוכן נפשית להתקפה של ה"שונא גור לתיאבון" השורץ פה יומם וליל, שיתחיל להגיד לי כמה אני הזוי, וכמה הוא יודע אישית, וכמה סיפורים יש שאף אחד לא יודע עליהם, או לחילופין יתחיל לשפוך את אותם שמות (שהוא שופך בכל פוסט על גור ללא קשר לעניין הנידון) של פעילי הטרור של גור (כ-40/50 אנשים=0.5 % מגור, מה שאומר שבערלוי או בסדיגורא מספיק שחצי בן אדם יהיה אלים בשביל ששאולזון יירד על כל המערכת שם, וד"ל), וירשים את כל חסידי גור שאכן הולכת לפרוץ מלחמת עולם פנימית וכדאי לברוח בהקדם. תמשיך, אני מוכן ומזומן!

    השבמחק
    תשובות
    1. אלעס איז אונזערס18 באוקטובר 2012 בשעה 6:23

      מה הם כבר יכולות לעשות? לדרוש גט? לוותר על הילדים והמשפחה? לספוג נאצות מעל כל במה? להיות מסומנות כחולות נפש??? ואחר כך לא למצוא שידוך כי אף אחד לא ירצה להסתבך?אף אחד לא יכול לעבור את זה ולצאת שלם. הנשים שם שבויות במלא מובן המילה. ולא הם לא מאושרות ואם יש כאלה שכן אז זה אך ורק מפני שבעליהן לא מקיימים את התקנות במלואן וד"ל

      מחק
    2. ראשית כל הכבוד לבלוג הזה,
      הגיע הזמן שהשיטה הלא אנושית הגוראית, תעלה לדיון ציבורי על שלל השלכותיה,
      מהותה של דרגה רוחנית גבוהה כלשהי, היא בתאום עם שאר אורחות החיים של המגיע אליה, וכאשר האדם הפשוט כפוי ומפוחד ונדרש לעמוד בדבר ספציפי,ביכולות שאינן תואמים לכלל התנהגותו, נוצר עיוות פנימי באישיותו. המשך יבוא

      מחק
    3. אלעס איז אונזערס אתה כל כך צודק!
      הילודה המיידית והצפופה, כושר ההשתכרת הנמוך, ההסתכנות בלאבד משפחה וסביבה תומכת, או לא הסתכנות אלא ודאות כמעט מוחלטת באיבוד כל תמיכה משפחתית וקהילתית.
      באמת, גיבור גדול מי שאומר למה הן לא מתאגדות.
      ואינטרנט כן היה יכול לעזור, כי מאנונימיות עוברים למפגשים ולקבוצות תמיכה ולהבאת השועה ולסנקציות על הבעלים (איזה סנקציות בדיוק?
      - אני לא אקיים איתך יחסים.
      - נהדר, יש לי עוד שעה להיות עם החבורה הקדושה בשטיבל המקומי. )

      מחק
  6. מסכנות. מסכנות מסכנות מסכנות. גם אם לכאורה הן מרוצות הן מסכנות כל כך. רחמים.

    השבמחק
  7. המכתב "ויענונו" מדהים. מרגש. צודק.

    אני חושב שיש אברכים רבים בגור שיכולים לכתוב מכתב דומה מהעבר השני של המתרס. יש בתים שהאשה מובילה את הקו החסידי הקיתוני כפי שחונכה בסמינר למרות שלבעלה קשה לעמוד בכך...



    מי שמנפנף בבית ישראל כאבי השיטה חוטא לאמת. הבית ישראל התאים זאת רק לבני עליה אמיתיים שגם נשותיהם היו בנות עליה מיוחדות. הוא היה אינדוידואלי לכל אחד.

    רק אחרי פטירתו החל אברהם יוסף אירנשטיין לתת את אותה הדרכה שווה לכולם לפי הבנתו וקיצוניותו בנושא.

    השבמחק
  8. הטרור שולט שם באנשים ובנשים. אני לא מבין איך זה לא התפיצץ עד עכשיו.
    מגלגלין זכות ע"י זכאי - גדולה זכותו של מי שהביא את זעקת נשים יהודיות אלמנות-חיות!
    גם בצפון קוריאה מספרים שהנשים "מאושרות"...
    ולעצם הענין, גם עצם השיטה - של הדיווח לרעדנער - פסולה לחלוטין. אלא שעד ההנהגה הנוכחית לפחות היה מדובר ברעדנערס בני אדם, היום זה הכל טרוריסטים שמשתמשים בדיווחים אלו כדי לשלוט על אנשים.
    בשולי הדברים; רבי שאול עשה טעות איומה שלא פרש בזמן. גם כלפי עצמו אך בעיקר כלפי המון העם. אם מיד בפטירת אביו היה פורש ומקים חסידות נורמלית, שהרי הוא ואביו נגד שיטות של טרור - כך היתה אלטרנטיבה לאנשים. היום אין להם אלטרנטיבה דומה ולכן הם נרמסים ונשלטים תחת המגף ה.....

    השבמחק
    תשובות
    1. קפוץ לנו!
      אתם גיבורי החיל, עשרה מגיבים+שאולזון, אתם נשלחתם ע"י הקב"ה להביא גאולה לגור!
      אל תכשלו! אל תרפו!
      חי חי חי

      מחק
    2. כשאני רואה שהגערערס מגיבים כך אני יודע כי הכל אמת, אחרת לא היתם מתייחסים לענין

      אני לא גערער אבל המום ממה שאני לומד מהבלוג הזה, סוף סוף יש מי שמדבר לענין לא מפחד מאף אחד ומעלה על השולחן נושאים חשובים לדיון ציבורי

      מחק
  9. אשה לא כתבה את הפוסט הזה. גבר כתב את זה. באחריות!!

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מסכים אתך במאה אחוז

      להגבר שכתב את זה:

      בפעם הבא דבר קח ייעוץ מאיזה אשה איך היא הייתה כותבת כזה מכתב
      במכתב הזה הסגנון והטענות כל כולן זועק
      " אני גבר משחק אשה"

      בהצלחה

      מחק
    2. על זה נאמר:
      לא תלבש גבר שמלת אשה [כי השמלה פשוט לא יתאים לך]



      מחק
  10. מי שרוצה לראות דיון מפורט
    יכנס לכאן
    http://tomerpersico.com/2009/10/14/sexual-problem-of-gur-hassidim/

    השבמחק
  11. מה שהכי מעניין אצל חסידי גור שלמרות הכל ולמרות שזה נכון כל דיכוי הזה וכול" הם בחורים מלאי שמחה חיות ומרץ וזה מוזר ממש מוזר כי בעקרון אלו שמדוכאים מינית הם מדוכים גם נפשית ואילו כאן להיפך אצפה לתגובה ממאן דהו

    השבמחק
  12. כל שונאי האדמו"ר הנוכחי שוכחים כי הלב שמחה והפני מנחם עמדו מאחורי התקנות האלה (הלב שמחה אולי היקל בכמה ענינים מינוריים).
    מי שפעם אחת שמע את השמיעס של הפני מנחם בליל שבת יודע היטב כי הוא היה קיצוני בנושא לא פחות ואולי יותר מאשר אחיו.

    ולאדיוט שהזכיר את הגר"ש אלטר. הגר"ש בחייו האישיים הוא ממש פונדמנטליסט, ומי ששומע את הדרשות שלו בנידון, כמו בחתונות אחייניו יודע שהוא בהחלט עומד מאחורי השיטה ואף יותר מכך.

    השבמחק
  13. כגורניק בן גורניק.שיהיה ברור לכולם שזאת שכתבה את המכתב היא המתוסכלת שרה אינפלד וחבר כנופייתה ...
    שממומנים ישירות ע"יהקרן החדשה לישראל.כן הקרן הזאת שדואגת לשסות את התקשורת כעדת כלבים מורעבים בציבור החרדי (כן בכל מי שחזותו כחרדי וביניהם יושבי הבלוג הזה גערעס ושאינם כאלו)בנושאי הדרת נשים וכדומה היא ולא אחרת דואגת להלעיט בכל הזדמנות ולאחרונה בפרט בבלוג זה בשקרים ובסיפורי כזב
    נגד גור כשלבסוף מטרתם היא אחת ויחידה .לקעקע כל דבר שבקדושה
    .להכניס תחושה של מרמור וליצר אווירה שלילית
    כביכול הציבור חי בפחד תחת משטר רודני ומדכא ובכך הם מרוויחים
    1)שנאה לדת ולכל דבר שבקדושה אצל חילונים שנחשפים לפוסטים.ראיונות תקשורתיים.כתבות.בנושאים אלו
    2)שנאה ושאט נפש(מוצדקת...למי שאינו יודע את האמת)אצל כל בני הציבור החרדי כלפי ציבור קדוש ויקר זה כשעל הדרך הם מרוויחים את השנאה והפירוד שחשים שאר החרדים נגד גור.
    3)וזה הכי חשוב מבחינתם .קריצה וחיבוק שטני לכל אותם כאלה מחסידי גור שאינם מאושרים בחייהם (דבר שקורה בכל קהילה ובכל מקום)ולשטוף את מוחם כאילו הגורם היחיד לכל בעיותיהם הוא המצאותם תחת משטר רודני ואפל ששולט בחייהם ומשחק בהם כבובות בתיאטרון.דברים שכתובים בכשרון שטני .ובאמת יכולים לגרום לתוצאות הרות אסון אצל יחידים החסרים חוט שדרה.
    לצורך כך הם מקשרים כל בדל של סיפור וכל ידיעה שטותית שהתבשלה בדימיון קודח של יחידים הזויים
    והופכים אותה לדרמות או למשברים גדולים שכביכול מתרחשים מתחת לפני השטח
    ואפרופו בנוגע של ישראל קרול.אין לי מושג מה הוא אמר או לא אמר ומה הוא כן נטל או שלא.
    אני רק יכול לספר משהו אחד ששמעתי מכלי ראשון.
    כשבועיים לפני המקרה המצער התקשר ישראל ז"ל לאברך שאתו הוא עמד בקשר בכל המצבים(כמו עוד הרבה חברים וידידים ובני משפחה
    שכבדו אותו וקבלו אותו בכל מצב)ואמר לו בזה הלשון
    "אתה יכול לפרסם בשמי שבמצבי הנוכחי אני חש ממש בהתגלמות הגיהנום עלי אדמות.אין לי שום קרן של אור בחיי. החברה החילונית הוא מקום נוראי כשאיש את רעהו חיים בלעהו
    והלוואי שיכולתי לחזור למצבי הקודם .אלא שאין לי בשום אופן את הכח לחזור חזרה"
    כן זהו ציטוט מדוייק מדבריו.
    ואם כעת מוצאת ש.איינפלד (ישלח לה אלקים דעת ותבונה ויפקח את עיניה)וחבר מריעיה עוד סיבה להתנגח בגור ע"י שקרים ודברים שכביכול נאמרו
    הרי הכל הוא מגיע מאותו מקום.ששונא כל יהודי באשר הוא שומרי מצוות ושאינם(הדברים נכתבים ע"י ידיעה ברורה ומוסמכת )
    הקרן החדשה לישראל היא ולא אחרת.וע"כ אנשים יקרים דעו לכם
    כי כל הדברים שנכתבים פה על כדורים או דיכוי נשים בגור(אני לא מדבר על טרור ורדיפות שבין אנשי האדמו"ר לאנשי הגר"ש שאלו בחלקם דברים נכונים.אך אני חושב שבנושא זה אנחנו בשורה אחת
    מכובדת עם הליטאים,ויזניץ,סאטמאר.באבוב .ועוד ועוד.....)
    הם נכתבים ע"י אנשים שונאי דת .אפיקורסים.וכופרים בענינים היסודיים ביותר ביהדות בצורה מוחלטת.קחו את זה לתשומת לבכם .
    ואל תלכו שולל.


    השבמחק
    תשובות
    1. אם אתה חושב שהעיוורון שנטוע בך גורם לאנשים אחרים גם לא לראות אתה טועה ובגדול!!!
      לא יעזרו הסטיסטיקות והאחוזים,יש נגע בעייתי גדול שכל בר דעת מרגיש ורואה אותו אם רק ירצה לראות...
      תכלס אם אתה באמת חושב שהכל וורוד ומושלם אז אני רק יכול לקנא בך...

      מחק
    2. גורניק בן גורניק יקר.
      כאחד ששייך לחסידות שמתהדרת כל כך בפרישות-על-מנת-להיות-הכי-צדיקים, אני מרשה לעצמי לקיים עליך את המצוות התוכחה.
      חטאת חטא חמור מאוד עכשיו.
      חטאת בלשון הרע!!!
      לא אבק לשון הרע, לא ריבית לשון הרע, אלא לשון הרע של ממש!
      תוכל כמובן לתת תירוצים והקלות מפסקי הלכה כאלו ואחרים שיגידו שאתה מזהיר את הציבור מפני הרמאים וכו' וכו' אבל האמת במקרה הזה פשוטה.
      עד שאין לך הוכחה חד משמעית ולא ניתנת לשום ספק שהאדם אותו האשמת בפרסום שקרים, אכן עשה זאת-
      אתה חוטא בלשון הרע!!!
      ויותר מזה, אתה מחטיא את כל הקוראים את תגובתך, שכן גם המאזין ללשון הרע- חוטא.
      עשה עם עצמך חשבון נפש אמיתי ומעמיק וחפש תמיד אחר האמת- ורק אז תשפוט אנשים בצורה שהינך עושה, עד כדי כך שתגיע ללשון הרע!
      בוש והיכלם.
      חילול שם שמיים.

      מחק
  14. כאברך ליטאי מעולם לא הבנתי את חסידי גור!!!

    כשאני ישבתי עם המדריך חתנים ואמר לי עושים כך ועושים אחרת, אז לא נולדתי אתמול, ומה שלא היה נראה לי התווכחתי. פתחנו גמרות וספרים, והוא הסביר והוכיח והראה. והוא צדק בסופו של דבר!

    אז אני לא מבין את התמימות והטיפשות של בחור גרער שמגיע למדריך והוא אומר לו את התקנות למה הוא לא מתקומם ואומר לו את הגמרא בכתובות מ"ח. ועוד מלא ראיות מכל הש"ס. מה הוא לא למד במשך 20 שנה כלום? אין לו שום ידעות אפי' קצת? איך לא מתקוממים כשיש דברים מפורשים בש"ס ובפוסקים ההפך בדיוק מהתקנות??????

    השבמחק
  15. אני לא מבין מה כל ההערכה וההתבטלות שיש פה בפני הבית ישראל ואם הוא אמר זאת אז מה!? ידועה לכולם מידת ידענותו בתורה כמו התמדתו היהודי לא אהב תורה מה לעשות. היה חריף שנון ומוכשר אך זה לא הכל. לא כל איש עסקים הוא הוגה דעות. מעבר לכך שטובים הסיכויים שזה נבע מחיי האיות המאכזבים שלו וד״ל

    השבמחק
  16. בהתיחס לתגובות הבאות ממצדדי השיטה הגוראית,
    המכנה המשותף שלהם מבוסס על שנים,ראשית, הבית ישראל הוא בחזקת טאבו הם לא מסוגלים לערער עליו, כי המשמעות שכל הדת שהם מקימים בתת מודע מכוחו כאיש אמת עומדת עליו, וכשאמונה בו כיודע הכל תקרוס,אמונתם הדתית תקרוס בעקבות כך, על כך ברצוני לומר להם, מי שמתבגר יודע שהכונה האמיתית והצדקות לא בהכרח הולכים יחדו עם האמת, וגם אם הוא התכון לשם שמים, אין בכוחו להמציא תורה חדשה, סך הכל הוא היה בשר ודם, רק תחשבו על כל גדולי ישראל הענקים העומדים:כן בפרוש, עומדים מול שיטתו,
    שנית. מה שבולט בתגובותיהם,זה המבט על הרבה מחבריהם הנראים כמעין מלאכים שזכו לדרגות גבוהות,
    ועל כך אני אומר מי שחונך מילדותו להלחם ביצרו באופן מוקצן והצליח בכך, הרי זה אומר שהוא בעל רצון ברזל וממילא ביכלתו להיות בן עליה,אבל שוב זה אינו אומר שמה שתכנתו אותו, ביחס לנושא הקדישה, זה מה שעשה אותו למה שהוא, אלא כל תכנות ביחס לאחד המידות באופן מוקצן, אצל חלק מהמתגברים על אותה מידה,-תהיה איזו שתהיה-,תביא לאותה תוצאה,קצת תפקחו עינים וראו איזה אברכי משי ישנם בקהילות אחרות.

    השבמחק
  17. אני אישית שמעתי מר' נחום קורנפלד שהעיד על עצמו והעיד שכך אמר לו בזתר גם בונים קורניק הצדיק, שאברהם יוסף ממציא דברים על הבית ישראל, אך אין בכוחו לפתוח במלחמה.

    השבמחק
  18. א. חסיד גור לא מפחד שהרב'ה יגלה לאלוקים כמו חסיד רגיל אלא שהאלוקים יגלה ח"ו לרב'ה, אז מה אתה מבלבל לו עם כמה גמרות?!....
    ב. לא לומדים את הגמרות האלה בישיבות ח"ו!
    ג. גם בגור לא טוענים שזה אסור מעיקר הדין אלא שזה תקנות של קדש עצמך וגו' ואנחנו לא חיות כמו הליטאים ושאר החסדים הרדודים ה'גוים' הנהנתנים וכו' אנחנו 'סיירת מטכ"ל' וכו' ומה שהתאים לדורות ההם הכל היה תיקונים ולשם שמיים ואבא שאול והגמ' שבנדרים כ: כמי שכפאו שד וכו'.

    ד. בכל מקרה זה לא רק הגברים כפי שמשתמע כאן, תחשבו שכל בחורה חרדית מזדעזעת ברגע בראשון כשהיא שומעת על זה והיא מסרבת להאמין ויש שמקיאות ביציאה מהמדריכה ואפילו בנות ליטאיות מסמינרים פתוחים שהחתנים לא מאמינים שהכלות לא יודעות, והן נרגעות רק כשהן יוצאות לרחוב ואמרים להן שכוווווולם עושים כך גם גדולי הדור. אז מה תעשה חס"ג שאימה והמדריכה אמרו לה שהכל אסור ואסור ואסור ושנשיקות מתאים לילדות בגן, ממש כפי שחשבה עד היום והכי טבעי והגיוני לה שצריך לעשות את זה כמי שכפאו שד, שתאמין לבעלה גס הרוח שהוא 'נוגע בדבר' וחושב על הנאותיו הארציות והגועליות?! היא מגרשת כל ניסיון לחום וקירבה ןעיתים מגרשת אותו לשטיבל ושלא יסתובב יותר מדי בבית. והוא? הוא הרי גבר עם אגו כמו שרק לחס"ג יכול להיות ואם היא לא רוצה אז הוא לא יתחנן וכך הוא מתחיל להדחיק ומשתדל התרחק מהבית ומשקיע את מרצו ורתיחת דמו להיות שאהיד ומחבל ומפגע ומתחיל להציק גם לאחרים כדי שגם הם לא יהנו. ומתרגם את חשקיו למצצינות במסווה של קנאה ודאגה והרי לנו מעגל אימה מושלם!!

    השבמחק
    תשובות
    1. כל הכבוד! כתבת טוב!
      אבל נקודה חשובה. גרתי 8 שנים בשכונה של גורים והיה מה זה כיף, הכי קל זה לפתח קשרים עם גוראית, וזה הסיבה שהם אוהבים לחיות ולגןר בנפרד כמו ערד קרית גת ובית שמש ליד הקנאים אבל לא באלעד וברכפלד וביתר ליד כל החסידויות הנורמליות כדי לא לפקוח עיני נשותיהם
      אז חברה מי שבאמת רחם עליהן שיעשה למעשה לתת להן מה שחסר, היום זה עולם פתוח ולא ילך להם לריב עם המציעות המתוקה

      מחק
  19. למה כל דבר לשייך לגברת אינפלד
    אני גורית ואכן שיטת גור היתה קשה לי במיוחד,
    הייתי עצובה שנתיים ראשונות, ומהפגע וברח גם לא יכולתי להיכנס להריון בכלל
    עד שהבעל התמים שלי ששמע למדריך ולא זז בלעדיו פתח את העינים והחל להבין שמשו בהתנהגות הרובוטית שלו לא בסדר, זה אחרי שעירבתי
    את אבי שידבר עימו כי אם לא אעזוב את הבית, פשוט לא הייתי מסוגלת שיגשו אלי כמי שכפאו שד, ועוד לא ביקשתי נשיקות וחיבוקים, רק תשומת לב עיניים מוארות ומעט חום והבנה, זה הכל.
    היום אומנם מעט טוב יותר, אבל גן עדן-רחוק מזה.
    למרות שהבעל הוא באמת נשמה טובה ועדין נפש, אבל מה לעשות שהוא נוהג לפי כללי גור, ומפחד שאם יעשה משהו ללא אישור המדריך ישרף בגיהנום, וכמה שניסיתי להסביר לו שבתוך הבית אנחנו מחליטים איך לנהוג זה לא דבר שהוא מוכן לקבל כ"כ מהר
    המדריכים פשוט מעוותים להם את הראש, ואני רואה גם באברכים האלה משהו מסכן, וכי נראה לכם שהם לא יהנו מלהיות עם אשה, יש לכם מושג כמה כוחות נפש דורש מהם הדבר להיות יחד עם אישה במיטה ולשמור על כל הכללים שהמדריך שטף להם את הראש בהם????
    תכלס מי שאשם פה זו המערכת הארורה, ולא האברך הבודד והמתוסכל.
    והלוואי שיקום מישו מגבוהה ויאמר די לכל הדרך הקשה והנוראית הזו.

    השבמחק
    תשובות
    1. זהירות זו הלאה תגובת איינפלד וכנופיתה....
      אל תפלו בפח היקוש

      מחק
    2. אלעס איז אונזערס21 באוקטובר 2012 בשעה 15:35

      אתה חי בהכחשה? כל מי שלא טוב לה עם המצב הזה היא כבר איינפלד??? תתעוררו (מה שלא סביר שיקרה כנראה פשוט תדחפו לה כדורים ותגידו שהכל בסדר...)

      מחק
  20. למדתי בסמינר גור,איני נמנית עם החסידות אך היו בו בנות מכל החסידויות והסגנונות.הכל נכון ב 100%!! לא רק הבחורים נשטפים אלא גם הבחורות,וחברה שפכה את ליבה שהיא ממש לא רוצה להתחתן!!! הכי טוב לה ככה,היא פשוט מפחדת!!!(אל דאגה,כבר מצאו לה שידוך מ"הרשימה"...)ואני מדברת על בחורה מהטובות שבהן!!! מה זה הפחד המטורף הזה שהן חייות בבית? גם לפני החתונה בבית ההורים יש פחד מחניק מכל גבר\גיס שבסביבה,למה??????? תאמינו לי שאני מגיעה ממשפחה חסידית לא פחות,ובביתינו שומרים ונוהגים על קלה כבחמורה בכל מה שקשור לקדושה וצניעות(הרבה מעבר לפאות היפיפיות של הגוראיות..)הפעילויות החברתיות והדאגה לקירבה וקשר בין הבנות בסמינר פשוט מבחיל!!! בשביל מה? בשביל שאחרי החתונה תצאי לטייל עם חברות במקום לפתח ולחזק קשר עם הבעל?!
    איני מתריסה,בליבי פנימה אני מאמינה שיש לכך סיבה ומשנה סדורה,אשמח באמת לשמוע.

    השבמחק
    תשובות
    1. כמובן שאיינפלד היא אחת שלמדה בגור
      ואינה נמנית על החסידות..............

      מחק
  21. חבורה של שוטים. אם הם היו יודעים לתת אהבה ולקבל אהבה וסליחה על המילה הגסה... כל בעיותיהם היו כלא היו אבל... גור זה גור. כמה בתים מפורקים ... כמה נשים בוגדות אם כל זב ומצורע העיקר לקבל טיפת יחס של חיבה....

    השבמחק
    תשובות
    1. מעניין למה הבגידות בשאר המגזרים היא גדולה בהרבה
      אולי בגלל שהבעל הופך את אשתו למזרון.....

      מחק
  22. אני היתחתנתי עם גור וזה נוראט ואיום בתחום הזה

    כל מה שכתבו כאן הוא אמת לאמיתה לצערי הרב מאד
    את הבית הם מחריבים את האישה משפילים ומדכאים בדבר שהכי רגיש לה ומפאת הצינעה צעקתה לא נישמעת
    ישר כוח לר שאולזון שנתן לזעקה מקום כי באו מים עד נפש ועד מתי יהרסו בתיל בישראל על כך

    השבמחק
  23. מי שחושב שכל הכותבים כאן הם שרה אינפלד הוא בת יענה הטומנת ראשה בחול
    האמת העצובה צריכה להאמר ההדרכה הזו לגברים בגור מאמללת את הנשים הן חשות דחויות ועזובות וממורמרות או לחילופין זה מקשיח אותן ועושה אותן עצבניות כתוצאה מחיים במיסגרת כה נוקשה וחסרת רגשות
    איך אפשר ככה להיתנהג לאישה ועוד ברגעים כה רגישים עבורה
    החסידות אמורה להביא ליתר אנושיות ליתר חמלה ואהבת ישראל ולא להיתעללותבנשים
    אני כאחת שנישאתי לאדם ממיגזר זה בוכה יום וליל מהמצב הנוראי הזה
    ואין למי לפנות כי הרבנים שם הם מאמינים בזה זו כת מטורפת והתמימות שמציעים להם מישהו משם צריכות נורא נורא להיזהר

    השבמחק
  24. פעם ראשונה בחיי ששמעתי וקראתי על הטירוף הנוצרי-קתולי שהדומיניקנים לא היו ממציאים משהו יותר סוטה מזה. לזה ייקרא חסידות? אתם מופרעים או מזוכיסטים או מה?

    מה הטירוף הזה?

    לעזאזל, תעיפו לאלף עזאזל את ה"רבנים" הסוטים האלה ותחזרו להיות יהדות נורמאלית . אין שום קשר בין ה,תקנות, הסוטות החולניות האלה לבין החסידות והיהדות.

    גועל נפש.

    תמרדו, תעיפו לכל הרוחות את הסוטים ונזירים שהשתלטו על " חסידות" גור ותחזרו להיות יהדות נורמאלית. בפולין לא היו שגעונות כאלה.

    מי שהמציא את זה או שהוא סוטה מין בדרגה קיצונית או שהושפע קשות מהנצרות ושכלו התערער.

    אז מה אם הרבי אומר? איפה השכל? איפה נאמנות לעיקרי היהדות?
    איפה האנושיות?

    ממש נגעלתי.

    ה' ירחם וישלח ממש עכשיו את משיח צדקנו ויגאלנו עם אליהו הנביא .

    { משיח אמיתי כמובן, לא ההיטלר הצלוב שהמציא את דת הזוהמה הנוצרי-נאצית ולא כל מיני רבנים מתים, או באבות וחולי נפש, חולי מין ושליטה... }

    צמאה נפשי לאל חי!!!!!!!

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.