כולם היו בטוחים כי הרב גרוס מחניכי הישיבות הוא איש המחבלים, ולכאורה זה צריך היה להיות כך, ובכל זאת הוא שיחק לכאן ולכאן מפני שהוא לא רוצה להפסיד. ברגע שהרב גרוס מצהיר מפורשות כי הוא איש המחבלים הנזק יהיה הרבה יותר מן הרווח
ובכל זאת קרה בשבוע שעבר משהו שחישק את כולם כאן, מכתב של כמה שורות של ר' חיים קנייבסקי הכניס את המחבלים למצב קשה עד כדי כך שהם עושים עתה הכל להתנער מהרב גרוס מחניכי הישיבות אומרים בצורה הכי ברורה כי הם מתנגדים לפסקיו שיש בהם משום היתר לחילול שבת
הסיפור החל ברשימה שפורסמה בחוברת 'תל תלפיות' היו"ל על ידי הרב גרוס ואנשיו, שם הביאו מאמר בשמו של הרב פרנקל המתיר שימוש במד מים דיגטלי בשבת, לטענתו אין בזה חילול שבת. כאשר הראו זאת לר' חיים קנייבסקי הוא שלח לומר להרב גרוס כי הוא טועה וכי מדובר בחילול שבת ואף שלח לו מקורות מן החזון איש מדוע מד מים כזה הוא חילול שבת
לאחר מו"מ הסכים הרב גרוס כי הרב פרנקל יפרסם הודעה ב'יתד נאמן' כי מה שכתב הוא לפלפולא בלבד וכך לצאת מן הענין בכבוד, אבל ר' חיים קנייבסקי עמד על כך שיהיה כתוב שכל מה שכתב בחוברות הן לפלפולא ולא להלכה מפני שיש לו עוד הרבה טענות על פסקים אחרים שאינן לרוחו, ולכך לא הסכים הרב גרוס ולא פרסמו מכתב תיקון לאותו רשימה של הרב פרנקל
ר' חיים קנייבסקי לאחר כמה ימים כשראה כי הרב גרוס אינו מתקן פרסם את דעתו כי מדובר בחילול שבת והרב גרוס זעם קרא לאנשיו לבטל את המנוי ל'יתד נאמן' כעונש על המכתב של ר' חיים
אבל בואו ושימו לב, הוא הורה לבטל את המנוי ל'יתד נאמן' אבל לא הורה לעשות מנוי ב'הפלס' ומדוע, מפני שר' שמואל אויערבך לא מוכן להתייצב לצידו. כאן נספר לכם כי הרב גרוס רץ לר' שמואל אויערבך וביקש ממנו שיתמוך בו בענין הזה נגד ר' חיים קנייבסקי ור' שמואל הסכים בתנאי שיביא לו את כל המקורות לכך, אבל הרב גרוס עמל ועמל ולא הצליח להביא לו חומר מספיק עם מה שיוכל להתייצב לצידו והודיע לו כי המקסימום שהוא יכול לעשות זה שב ואל תעשה
אבל כשנודע למחבלים כי הרב גרוס ואנשיו טוענים כי ר' שמואל אויערבך סבור כי הרב גרוס צודק בוויכוח הזה על מד המים הדיגיטלי, לא היתה להם ברירה ומיהרו לפרסם דרך פשקוויל כי אף ר' שמואל אויערבך נגד הרב גרוס בענין זה ככה להדוף את הטענה כי אף הוא בין מתירי חילול שבת
וכך נשאר הרב גרוס לבדו בלי השונאים ובלי המחבלים ואין זה פלא מדוע הוא רוצה להריץ מפלגה ליטאית שלישית משלו
ובכל זאת קרה בשבוע שעבר משהו שחישק את כולם כאן, מכתב של כמה שורות של ר' חיים קנייבסקי הכניס את המחבלים למצב קשה עד כדי כך שהם עושים עתה הכל להתנער מהרב גרוס מחניכי הישיבות אומרים בצורה הכי ברורה כי הם מתנגדים לפסקיו שיש בהם משום היתר לחילול שבת
הסיפור החל ברשימה שפורסמה בחוברת 'תל תלפיות' היו"ל על ידי הרב גרוס ואנשיו, שם הביאו מאמר בשמו של הרב פרנקל המתיר שימוש במד מים דיגטלי בשבת, לטענתו אין בזה חילול שבת. כאשר הראו זאת לר' חיים קנייבסקי הוא שלח לומר להרב גרוס כי הוא טועה וכי מדובר בחילול שבת ואף שלח לו מקורות מן החזון איש מדוע מד מים כזה הוא חילול שבת
לאחר מו"מ הסכים הרב גרוס כי הרב פרנקל יפרסם הודעה ב'יתד נאמן' כי מה שכתב הוא לפלפולא בלבד וכך לצאת מן הענין בכבוד, אבל ר' חיים קנייבסקי עמד על כך שיהיה כתוב שכל מה שכתב בחוברות הן לפלפולא ולא להלכה מפני שיש לו עוד הרבה טענות על פסקים אחרים שאינן לרוחו, ולכך לא הסכים הרב גרוס ולא פרסמו מכתב תיקון לאותו רשימה של הרב פרנקל
ר' חיים קנייבסקי לאחר כמה ימים כשראה כי הרב גרוס אינו מתקן פרסם את דעתו כי מדובר בחילול שבת והרב גרוס זעם קרא לאנשיו לבטל את המנוי ל'יתד נאמן' כעונש על המכתב של ר' חיים
אבל בואו ושימו לב, הוא הורה לבטל את המנוי ל'יתד נאמן' אבל לא הורה לעשות מנוי ב'הפלס' ומדוע, מפני שר' שמואל אויערבך לא מוכן להתייצב לצידו. כאן נספר לכם כי הרב גרוס רץ לר' שמואל אויערבך וביקש ממנו שיתמוך בו בענין הזה נגד ר' חיים קנייבסקי ור' שמואל הסכים בתנאי שיביא לו את כל המקורות לכך, אבל הרב גרוס עמל ועמל ולא הצליח להביא לו חומר מספיק עם מה שיוכל להתייצב לצידו והודיע לו כי המקסימום שהוא יכול לעשות זה שב ואל תעשה
אבל כשנודע למחבלים כי הרב גרוס ואנשיו טוענים כי ר' שמואל אויערבך סבור כי הרב גרוס צודק בוויכוח הזה על מד המים הדיגיטלי, לא היתה להם ברירה ומיהרו לפרסם דרך פשקוויל כי אף ר' שמואל אויערבך נגד הרב גרוס בענין זה ככה להדוף את הטענה כי אף הוא בין מתירי חילול שבת
וכך נשאר הרב גרוס לבדו בלי השונאים ובלי המחבלים ואין זה פלא מדוע הוא רוצה להריץ מפלגה ליטאית שלישית משלו
אוי
השבמחק