הרב שך לא גרס מעולם את עניין העלייה לקברות צדיקים. ידועים כמה וכמה מקרים והתבטאויות שלו שזה ביטול תורה. בוודאי שהיה שולל את הנסיעה לאומאן למשל.
והנה
כבר מתכוננים ליארצייט שלו.עם עלייה המונית.שביל מהדרין לגברים
ולנשים. חלוקת ח"י רוטל, משקה. קונטרסים של תהילים המחולק ("תיקון הכללי"?)
רק
שאני, שזכיתי להיות באומאן, וזכיתי ללעג מצד הליטאיים ההשקפיסטים. יש לי חשש
קטן: נניח שאתם תתפללו על ציונו של הרב שך, ונניח שאחרי מאה ועשרים שנה הוא
יבוא "למשוך אתכם בפיאות מהגהינם" (כלשונו של רבינו נחמן) - אני חושש שהוא
יישאר עם פיאות קאסטם ביד, ואתם תישארו (היל"ת ח"ו) שם למטה....
אז
במקום לעלות לציונו של הרב שך (שלא הבטיח לכם כלום, וכל השקפותיו מתפוררות
לעיניכם) - אם כבר אז כבר. תלכו לאומאן. תתבודדו. תתפללו. תבקשו סליחה שלמדתם
תורה כדי להתגאות. שזילזלתם ביהודים כשרים ובעדות קדושות.
מדהים איך תמיד יש לך בארסנל איזה חסיד ברסלב לעת מצוא, תלמידי פונביז' כחול הים וחסידי גור מקצוות עולם
השבמחקאני מתחיל לחשוש שלמדת תקופה קצרה בפונביז' ותקופה נוספת נמשכת לגור וכעת אתה חב"דניק בגלוי וברסלבר בסתר ולכן אתה מחלק למכתבים פרי עתך ועטך תארים אלו
כן, כי הרב שך לא הבטיח שמי שיגע לקברו יעשה שמיניות באויר וימשוך בפאות ויוציא מהגהנום כאילו אין תרי"ג מצוות אין שכר ועונש יש רק "א-ו-מ-ן" ואם תהיה שם גם אם תעשה את כל תועבות העולם הזה יהיה לך טובה ניצחית - בקיצור כמו הנוצרים תבוא ביום ראשון והכומר יעשה RESET...
השבמחקלכל החרדים באשר הם שם
השבמחקכל אחד מתחבר לרוחניות בצורה אחרת
כל אחד מתחבר לאלוהיו בצורה אחרת
כל אחד יבחר את הרב שמדבר לנפשו
הרב שך לא הבין את נפש האדם כמו שהבין את לימוד התורה
אנשים זקוקים לחום ואהבה-ואת זה, למרות גדולתו, הוא לא קלט.
אומן עושה טוב לאנשים שזקוקים לה.
מי אנחנו שניקח להם את זה?
לשבת מול הגמרא ולהשתעמם זה יותר טוב?
לא הכל תורה בחיים-יש גם רגש אנוש.
ישנן חוויות רוחניות שלא באות רק מלשבת על ספסל.
שירי תהילים ואמונה, ריקודים, אחוות חברים-
לך תסביר את זה למי שלא טעם את זה.
אין פה מה להתווכח, כמו שעל טעם ועל ריח אין מה להתווכח.
חובש ספסל הישיבה מרגיש חכם יותר
חסיד שרוקד מרגיש מחובר יותר
וצדיק באמונתו יחיה.