רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 24 באוקטובר 2012

ר' חיים קנייבסקי למבקש ברכה: האם אתה קונה בברכל? המתברך: לא ידעתי שאסור אני מתחייב לא לקנות שם יותר

עם מחוצפים אין ברירה אלא רק בדרכם, כך מסבירים זאת אנשי ר' חיים קנייבסקי לאחר שאתמול נערכה החתונה במשפחת קנייבסקי שבוטלה ב'היכלי מלכות', ואשר רבים הגיעו רק בשביל לחזק את ידי המבטלים, להביע בכך מחאה על חוצפתו ועזותו של מנחם כרמל הניצב נגד כל גדולי ישראל

מה שמדהים הם הסיפורים שמספרים מי שנכנסו לאחרונה להתברך אצל ר' חיים קנייבסקי, הוא שאל כמה מהם והדברים אף הוקלטו, והנה אחד מהם: 'אתה קונה בברכל'? המתברך אומר כן, ור' חיים שאל מי התיר לך, המתברך השיב לא ידעתי שאסור אני מתחייב מעכשיו יותר לא לקנות שם'

מנוי וגמור עם ר' חיים קנייבסקי לחסל את מנחם כרמל בשל חוצפתו ועזותו להיות היחיד המתחצף בצורה שכזו. אמנם יש לו כמה חברים שדוחפים אותו, אבל הללו מתחבאים ומעמידים אותו בקדימה, והמעשים הם על אחריותו

מנחם כרמל ניסה לשכנע את ר' חיים קנייבסקי שהוא איש הפלג של ר' שמואל אויערבך וכי אין לו ברירה אלא לשרת את המחבלים

7 תגובות:

  1. אסור להכנס לברכל רשת שהוקמה למלחמה ברב לנדא. וכעת בכל גדולי ישראל. חרם חמור על מי שקונה שם. שמעתי שגדולי ישראל אמרו שזה גם מסוכן לקנות שם.

    השבמחק
  2. חיים כתבת והדברים אף הוקלטו אולי כדאי שתעלה את ההקלטה בלי זה אין ממש סיבה שמישהו יאמין לך אם הר"ח היה רוצה בזה היה מוציא מכתב בכתב ידו על איסור חמור להכנס לשם

    השבמחק
  3. נראה שהדברים שטויות במיץ...
    מי שמע באוזניים שלו - אבל ממש!!!! שר' חיים אמר שאסור???
    זה כמו העופות של 'שארית' שלאחר כחודש משפתחו את 'יראים' הפיצו שר' חיים אמר שאסור לאכול 'שארית' ויש שם בעיות...!
    ונכנס אליו אחד מראשי הישיבות הקטנות הטובות של בני ברק, נפק"מ מה להזמין לישיבה מהיום... וכך אמר לו באוזניים הרב: "אני לא יודע מה הענין, אמרו לי לפני שבועיים שיש בעיות של כשרות ב'שארית' ובגלל שאני לא יודע איך לברר אותם שלחתי למורי חמי שליט"א, כי הוא יודע איך לברר, והחזירו לי מביתו לפני כמה ימים שאין שום בעיה כלל" השואל:'למעשה, אפשר לאכל?' ר' חיים:"למה לא, אין שום בעיה"
    ולכן אני אומר שצריך לשמוע באוזניים ממש!!!
    [מי שרוצה יש לי עוד 30 סיפורים דומים ג"כ על הרב שטיינמן,
    וכמו שלא היה הלכה אחת ואימרה אחת אצל הרב אלישיב זצ"ל שלא היה עליה חמש(!!!) גירסאות!!!!.....

    וד"ל.

    השבמחק
  4. משמשו הקרוב של מרן הגר"ח שליט"א אומר שלא ידוע לו ששאל כזו שאלה, וכ"ש שלא ידוע לו על הקלטה כזו.
    אך הוא מספר, שמרן שליט"T אמר למזכיר מועצת גדולי התורה וסגן ראש עיריית בני ברק, הרב רובינשטיין, ש"מי שיש לו שכל, לא נכנס לבר-כל".

    השבמחק
  5. מבירור שעשיתי בנושא אני לומד כי אברך נכנס לר' חיים ודיבר עמו על בעיה קשה שיש לו והוא חושב שזה בא אולי מקפידא ור' חיים חיפש אצלו כמה קפידות ובסוף שאל אתה קונה בברכל והאברך אמר כי לא ידע שאין לקנות שם, השיחה הזו הוקלטה על ידי האברך. אותו אברךך טיפש, הוא בא לדבר על קפידות ולמה שלא יחשוב כי יהיה לר' חיים קפידא על שהוא מקליט אותו

    השבמחק
  6. במקרה שמעתי על אברך ששאל אם להיכנס לבר כל ור' חיים אמר לו שהאיסור שלא ולא יהיה כקרח ועדתו, נכלל גם בכניסה לחנויות של ברכל.

    השבמחק
  7. שמעתי מנכדו שהורה למשפחה לא לקנות בברכל וכן לא לעשות שמחות באולמי כרמל.
    ובחור מישיבת אורחות התורה שסגר על חתונה בכליל מלכות אמרו לו ראשי הישיבה שאף אחד מהצוות לא יגיע לחתונה ולא יסדר לו קידושין וכן שום בחור מהישיבה לא יגיע לחתונה אם זה יתקיים באולם ששיך לכרמל הפוגע ומחציף למרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.