תלמיד פונוביז' כותב:
בעוד
שבועיים, בט"ז חשוון המחבלים יחגגו את "פסטיבל הרב שך". על הקבר בבני ברק
הנכדים יגרפו כספים. ידליקו נרות, יערכו תיקונים ימכרו סרטים אדומים, אולי
יוסיפו עוד כמה תארים חדשים על המצבה עמוסת התארים הפיקטיביים שלוקטו מכל
מצבות האדמו"רים.
אבל
השנה ל"כת המשיכיסטית" יהיה גם בייארצייט ה-11 כנס יסוד למפלגה החדשה.
וכמו בלעם הם יודעים לכוון את העיתים והזמנים. את עיתון הפלס הם הקימו
בשלשת השבועות בכ"ג תמוז כי זה יום הקמת יתד נאמן בשנת תשמ"ה על ידי הרב
שך, וכידוע אצל הרב שך הכל היה מכוון על פי הקבלה.
את
כנס היסוד למפלגה הם מארגנים בייארצייט של הרב שך כדי שיהיה לו נחת רוח למעלה שממשיך דרכו נתי גרוסמן מקים מפלגה נוספת ובכך הוא מוכיח נאמנות
ל"מורשת הרב שך" שיש להקים מפלגות ועיתונים ולהרבות מחלוקות בעולם התורה.
עד כאן הכל טוב ויפה וטוב שכך שחסידי הרב שך, מתאגדים מה שנקרא "זכות
ההתאגדות". אני סמוך ובטוח שנראה גם את לוין מארגנטינה נותן את נאום חייו
כשמאחוריו תמונת הרב שך כדי להראות לכולנו שמרן הרב שך חי וקיים לעולם ועד.
ולא נתנגד אם נתי גרוסמן יפצח בבנייני האומה בניגון של חב"ד יחי אדוננו.
אבל
מה שמכעיס אותי, למה מנחם כרמל בחר את בנייני האומה ולא את יד אליהו. הרי
בהיכלי מלכות הם טוענים שהיו חמשת אלפים איש. ואילו בבנייני האומה נכנסים
2900 איש במדויק. כסא אחד לא יותר. הרי אם רוצים להוכיח שיש להם מפלגה
ומתקרבים לאחוז חסימה או לפחות למנדט שלם, שוכרים את יד אליהו ממלאים קרוב
ל-12 אלף מקומות ואז כולם עושים חישוב פשוט שכולל הנשים ובני הבית הם שווים
מנדט ואז יהיה שווה לתת לכרמל את המנדט.
אני
כבר יודע שהתירוץ יהיה שבנייני האומה זה סמלי כי שם הוקמה דגל התורה, ולכן
רק שם אפשר להכתיר את ממשיך דרכו של הרב שך ולהקים את המפלגה האמיתית.
רבותי מחבלים יקרים וחביבים. אם תשמעו להצעתי תעבירו את כנס היסוד להכתרת
הגדול החדש ר' שמוליק אויירבך ליד אליהו, להראות גלריית רבנים מפוארת,
לארגן במה ולא להביא לי שידורים מוקלטים מארגנטינה הרחוקה. אולי אז מישהו
יסכים בכלל הסתכל לכיוון שלכם.
נתי גרוסמן ולבין, אל תחפשו קיצורי דרך, תעבדו קשה.
המחבלים פשוט יצאו מדעתם ומשפיותם. הרב שטיינמן הצליח לערער להם את היציבות הנפשית. שיפנו לפסיכיאטר מחוזי.
השבמחקכבוד התלמיד
השבמחקלדעתי כך צריך לראות את המתרחש לעיננו.
א העוול הגדול שהם עושים הם מרסקים את היהדות הליטאית מבפנים.
ב. מיעוט פוגע ברוב גדולי הדור.
ג. אלו ששיכים לדור צעיר, מנסים בכוח לעקוף דור שלם של גדולי הדור מבוגרים מהם בעשרים שנה.
ד. תארו לכם הרב שך היה עושה פוטש לרב מבריסק והחזו"א? והרב שך היה סך הכל צעיר מהם ב 15 , כמובן אף אחד לא מעלה בדעתו שזה אפשרי, מדוע כאן זה אפשרי ולגיטמי.
ה. הויכוח ביניהם הוא על מהלכים טקטיים בלבד ואין ביניהם ויכוח על ההתהגות הכללית של הציבור הליטאי. ויכוחים מינוריים בלבד. וזה לא מצדיק ולא מוצדק לפגוע בגדולי הדור המבוגרים.
ו מי יכול לקבוע מסמרות שהוא הוא הצודק כל התורה מלאה בויכוחים ואין רשות לשני לפגוע בלגיטמציה של השני להנהיג כרצונו המיעוט הצעיר פוגע בלגיטמציה של אחרים להביע דעה שלא כמותם