הוא הודה במשטרה כי הוא גנב לשם גניבה, הוא ככל הנראה זקוק היה לכסף, או שאולי לא היה זקוק אלא התאווה בעוד כסף והוציא את הגווילים מן הנרתיקים ומכר אותם, מילא בריסטולים במקומם ולולא מי בשמחת תורה החליט לפתוח להסתכל בתורה שתרם אף אחד לא היה תופס, מפני שהוא השאיר כמה ספרים שיהיה במה לקרא בתורה את היתר מכר
השאלה כאן היא איך נבא בטענות לגנבים כשאר 'הרב' הוא הגנב? ולא מפני שרב הוא משהו עילאי, רבנים בימינו יותר מושחתים מהאיש ברחוב, והסיבה לכך בשל התאוה והכבוד שמשחיתה את הנפש, חלק גדול מן הרבנים מידותיהם מושחתות ולכן אין זה פלא, אבל קצת שכל צריך, אתה רוצה לגנוב בבקשה, אבל לא בקהילתך לא בבית הכנסת שלך, כאן אתה חייב לשמש דוגמא. נכון אתה לא דוגמא, מפני שאם הציבור היה יודע את האמת על הרבנים הם היו מתביישים בהם, אבל חסד גדול עשה הקב"ה עם הרבנים שהציבור אינו יודע את האמת אז לפחות אפשר לשחק אותה
בואו נשכח כאן מן הצביעות, נתמקד בגניבה בלבד, גם לגנוב צריך לדעת מה, רב שגונב ספרי תורה הוא לא רק מושחת הוא הרבה יותר מכך, מפני שזה צריך להחריד. קודם בכלל להתעסק עם ספרי תורה שכולנו ניגשים אל התורה בחרדת קודש, דוקא היכן שאנו מצווים על 'לא תגנובו' את זה לגנוב?
מה שמרתיח אותי בכל הפרשה ובשל כך אני כותב שורות אלו, הנימוק הראשון שהרב הזה נתן מדוע הוא עשה מה שעשה, הוא חשש שמא נשים יגעו בספר התורה ולא רצה חלילה להכשיל אז הוא העדיף להוציא את הגווילים ומילא אותם בבריסטולים וכך הציל את הספרים שחלילה לא יטמאו
זה מחריד, מפני שעתה מתברר כי אם קיימת טומאה 'הרב' הזה הוא הטומאה בכבודו ובעצמו, ולא כל כך בשל הגניבה כמו בשל הנימוק שנתן. אם אכן הוא חשש שמא אשה תנשק את התורה היה עליו למצוא דרכים אחרות איך לעקוף את הענין ובמצב שנוצר עדיף היה שינשקו את התורה ולא יחלל שם שמים כפי שגרם במעשה שלו
בפרשה שנקרא בשבת הקרובה הקב"ה החליט להחריב את העולם בשל סיבה אחת ויחידה מפני שכל ההשחתה והמעשים החמורים נעשו בשם האידישקייט התורה והמצוות. 'ותשחת הארץ לפני האלקים' מפני שניצלו את שם האלקים למעשים כאלו. כשמי עושה מה שהוא עושה ואינו משתמש בשם האלקים ברור שזה חמור אבל עדיין אפשר לבקש רחמים, ברגע שמשתמשים בשם האלקים מבקשים להוכיח כי מה שעשו היה למען אידישקייט למען אינטרס תורני כאן אין מחילה זה מוביל לחמס ובמצב כזה הכל נשחת
אלו פני רבני ימינו וחבל שאנו צריכים לעבור סיבוב נוסף של חילול ה' כזה
השאלה כאן היא איך נבא בטענות לגנבים כשאר 'הרב' הוא הגנב? ולא מפני שרב הוא משהו עילאי, רבנים בימינו יותר מושחתים מהאיש ברחוב, והסיבה לכך בשל התאוה והכבוד שמשחיתה את הנפש, חלק גדול מן הרבנים מידותיהם מושחתות ולכן אין זה פלא, אבל קצת שכל צריך, אתה רוצה לגנוב בבקשה, אבל לא בקהילתך לא בבית הכנסת שלך, כאן אתה חייב לשמש דוגמא. נכון אתה לא דוגמא, מפני שאם הציבור היה יודע את האמת על הרבנים הם היו מתביישים בהם, אבל חסד גדול עשה הקב"ה עם הרבנים שהציבור אינו יודע את האמת אז לפחות אפשר לשחק אותה
בואו נשכח כאן מן הצביעות, נתמקד בגניבה בלבד, גם לגנוב צריך לדעת מה, רב שגונב ספרי תורה הוא לא רק מושחת הוא הרבה יותר מכך, מפני שזה צריך להחריד. קודם בכלל להתעסק עם ספרי תורה שכולנו ניגשים אל התורה בחרדת קודש, דוקא היכן שאנו מצווים על 'לא תגנובו' את זה לגנוב?
מה שמרתיח אותי בכל הפרשה ובשל כך אני כותב שורות אלו, הנימוק הראשון שהרב הזה נתן מדוע הוא עשה מה שעשה, הוא חשש שמא נשים יגעו בספר התורה ולא רצה חלילה להכשיל אז הוא העדיף להוציא את הגווילים ומילא אותם בבריסטולים וכך הציל את הספרים שחלילה לא יטמאו
זה מחריד, מפני שעתה מתברר כי אם קיימת טומאה 'הרב' הזה הוא הטומאה בכבודו ובעצמו, ולא כל כך בשל הגניבה כמו בשל הנימוק שנתן. אם אכן הוא חשש שמא אשה תנשק את התורה היה עליו למצוא דרכים אחרות איך לעקוף את הענין ובמצב שנוצר עדיף היה שינשקו את התורה ולא יחלל שם שמים כפי שגרם במעשה שלו
בפרשה שנקרא בשבת הקרובה הקב"ה החליט להחריב את העולם בשל סיבה אחת ויחידה מפני שכל ההשחתה והמעשים החמורים נעשו בשם האידישקייט התורה והמצוות. 'ותשחת הארץ לפני האלקים' מפני שניצלו את שם האלקים למעשים כאלו. כשמי עושה מה שהוא עושה ואינו משתמש בשם האלקים ברור שזה חמור אבל עדיין אפשר לבקש רחמים, ברגע שמשתמשים בשם האלקים מבקשים להוכיח כי מה שעשו היה למען אידישקייט למען אינטרס תורני כאן אין מחילה זה מוביל לחמס ובמצב כזה הכל נשחת
אלו פני רבני ימינו וחבל שאנו צריכים לעבור סיבוב נוסף של חילול ה' כזה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.