זה מדהים שאף אחד לא שאל את האהרוני את השאלה הזועקת, זו לא הפעם הראשונה שהוא נוסע לארץ ישראל, מדוע הפעם הוא מצא לנכון להבהיר כי הוא יפגש עם כאלו שאינו מסכים עימם ויעשה זאת רק מפני תיקון העולם, והכריז כי הוא ימשיך להלחם בהם 'מלחמת עמלק' לא פחות ולא יותר
איני נכנס כאן לוויכוח השיטות, אף אחד לא מבקש מהאהרוני שחלילה ישנה את שיטת סאטמאר, אבל שיסביר מדוע הפעם כשמתוכננת פגישה עם האדמו"ר מבעלזא הוא מצא לנכון להבהיר כי הפגישה היא רק נימוסית וכי ימשיך להלחם בו, מה שלא עשה בנסיעות הקודמות שגם אז נפגש עם רבנים ואדמורי"ם המשתתפים בבחירות ביניהם אגודאים שבהם אמר, כי ימשיך להלחם
אין כל ספק, כי מטרת הדברים היתה אחת, להסביר מדוע הוא יפגש עם האדמו"ר מבעלזא, שבעיניו ככל הנראה הוא גרוע מכל רב ואדמו"ר אחר, כי אחרת מדוע לא יכל לנהוג עמו כפי שנהג עם כל האחרים?
נכון, הוא עושה זאת בשביל להסיר ממנו את הלחץ של הקנאים והזאלונים להוכיח כי הוא סר מן הדרך והשיטה הסאטמארית, אבל להשפיל בצורה שכזו גיס, ולאחר מה שעשה למען הפיוס, אין שפלות נמוכה מזו
אני לא רוצה להאמין כי חסידי בעלזא יאפשרו את המפגש הזה לאחר מילים כאלו, ואם זה יקרה, יהיו החסידים בבחינת רבם דקרו, למען כבוד רבם, מפגש כזה אסור שייצא לפועל עד שהאהרוני לא מתנצל ומכריז לפחות שכוונת הדברים לא היתה כלפי בעלזא, למרות שהכל יודעים למה היתה הכוונה