רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 30 באוגוסט 2012

מכתב גלוי לנתי גרוסמן: התורה חסה על ממונם של ישראל תפסיק לכלות את ממונם של ישראל

תלמיד פונוביז' כותב:

לכאורה, לא הייתי צריך לפנות אליך, אדרבא, לתת לך לשרוף כסף, שלך ושל עדת המחבלים, ולצחוק כל הדרך כיצד אתם מתבשלים במיץ של עצמכם. נכון, אילו היינו אכזרים ובעלי מידות מושחתות כמוכם וכמו ר' שמואל אוירבך, הייתי צופה בהנאה מרובה ורואה כיצד אתם כלים ומכלים את ממונם של ישראל.
 
אבל היות שאנו יהודים ובטבע רחמנים בני רחמנים, וכפי שהורה לא פעם מרן גאון ישראל שצריך להרבות באהבת ישראל ודאגה לזולת גם אם פגע בך, החלטתי לפנות אליך בצורה ברורה וגלויה, ואל תגיד שלא אמרו לך.
 
נתי גרוסמן אתה מוכשר ומוצלח, אבל אין לכם עתיד בעיתון יומי. כן, בשבועון אתה יכול להצליח הרבה יותר וגם לגרום פחות נזקים, אבל מה שקורה כעת זה שערורייה שחייבת להפסק.

אתם מבזבזים כסף לשווא, לוקחים כספי צדקה שאמורים להחזיק ישיבות, אונסים את נאמני ר' שמואל אוירבך, ביניהם נדבנים גדולים ואישי ציבור להוריק את כיסם עבור עטיפות של דגים שנקרא הפלס. (מפאת כבודו של ר' שמואל לא אפרט כאן למי פניתם ומה עשיתם כדיל להחזיק את הפלס, אבל יום יבוא והכל יצוף החוצה, ותאמין לי שאנו יודעים הכל..)

נתי זה לא זה. את הביזיון הזה צריך להפסיק. אמנם כבוד וגאווה משחק הרבה בנושא הזה להוכיח, שהנה יש את הממשיך של האבי עזרי שמוציא עיתון יומי, אבל בסדר הוכחת שאתה יכול, אפילו הצלחת להוציא את זה בייארציט של יתד המקורי בכ"ג תמוז.

שעת המשחקים נגמר. אלול זה זמן לחשבון נפש, ואני חושב שאם תודיע על הפיכת הפלס לשבועון, זה יקל עליך וזה יקל על כולם ואולי גם יביא לריפוי הפצעים והורדת החרם של גדולי ישראל.

תבין נתי, אתם לוקחים אדם כמו מנחם כרמל ומסבכים אותו לשווא, קורעים אותו מגדולי ישראל. למי זה חסר, האם הציבור החרדי צריך עוד פילוגים עוד עיתונים? למי זה חסר.
 
אם יש לך שבועון לפלג של הפלס, אני חושב שזה יביא בדיוק את ההשקפה שאתה מעוניין בה וגם לא תביא להתנגשות מיותרת שהיא חסרת תוחלת.
 
נתי זכור היטב, כל הנוטל עצה מהזקנים אינו נכשל
 
נתי אני שב ומתחנן אליך תפסיק לכלות את ממונם של ישראל ושל האברכים המסכנים ושל נדבנים ידועים ואנשי שם.

4 תגובות:

  1. אולי [ממש אולי] בעצם נקודה קטנה זאת אולי צודק (!!) אבל בעצם הענין לדעתי לא מסכים עם תלמיד הפונוביז'ר הזה, כי באמת יש צד (ואפילו כל כך חזק הצד הזה עד שאפשר שיכריע צדדים אחרים)שטוב שיהיה "הפלס" הלז עם כל הגועל והתיעוב שבו: אצל הליטאים אין לתת מונופול לאחד, כי אחר כך מרגיש אותו אחד שהוא כל יכול, כי אף שביתד, נתי גרוסמן אינו עכשיו, אבל : מי מאמין ביתד???!!! וכי עד עכשיו נהיה איזה שינוי "מהותי" בעיתון יתד "החדש"???!!! כל השינויים שהיו לא היו אלא שינויים קוסמטיים ותו לא: רק לומר לרב שטיינמאן "מרן" ולא שום דבר אחר: הים הוא אותו ים, הארץ היא אותה ארץ ויתד הוא אותו יתד, ולזה אם ישנו הפלס שכל אחד יפחד מהשני לפחות נהיה כיבוי האש עם אש: אש אוכלת אש
    לזה אין דעתי כדעתך, עם כל הכבוד על הרחמנות שלך!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. מוסה יקירי,

      לא נראה לי שהשעמום פסח עליך
      אולי אתה מחפס ג'וב?

      מחק
    2. תפתח עוד עיתון ותציע לו ג'וב

      מחק
  2. תודה לבני רבינוביץ על הבלוג. אז למה אתה בני לא הצלחת עם קהילות אם אפשר להוציא שבועון?

    נתי תמשיך ביומי אל תשמע להם לגזלני יתד הכבוש

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.