רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 29 באוגוסט 2012

'הדף היומי' - הרב פרץ מתפרץ על הרב שך ואומר כי בגלל שאני פרענק הוא זורק אותי - הרב שך הפר התחייבות שנתן לו על נאמנותו אליו ועל בגידתו בהרב יוסף


עוסקים אנו היום באשכנזים וספרדים אז הדף הזה מתאים ל'דף היומי'. - כל הנושא הזה של יחס שונה לאשכנזי מספרדי הוא בעייתי ולא רק גזעני הוא הרבה יותר עמוק מזה

מדובר באחת הפרשיות שהוכיחו עד כמה הרב שך הפקיר את אנשיו ולמרות שהיו נאמנים לו הפקירו את עצמם מעמדם ועתידם למענו, הוא זרק אותם לכלבים. הוא עשה זאת לא רק לספרדים, הרבה קודם לאשכנזים. קחו למשל את 'צעירי אגודת ישראל' כל העסקנים של אז שפרשו מאגודת ישראל והצטרפו להרב שך, הוא זרק את כולם לכלבים לא השאיר אפילו עסקן אחד בודד מהם, הוא החליף את כולם בחדשים

מה שקרה להרב יצחק פרץ הוא ספר בפני עצמו, כתבתי על כך עשרות דפים, מדובר בפשע כפול, מצידו של הרב פרץ על בגידתו בהרב עובדיה יוסף, ובהרב שך על בגידתו באיש שהפקיר את עצמו ומעמדו למענו, וזה מה שהוא שילם לו

הרב יצחק פרץ היה היושב ראש של ש"ס עוד לפני אריה דרעי שהיה אז עוזרו של פרץ. וכשהרב שך הסתכסך עם ש"ס, אריה דרעי שיחק תחילה משחק כפול אמר להרב שך כי הוא ממשיך להיות איש שלו ולהרב עובדיה יוסף הוא אמר כי הוא נאמן לו. הרב יצחק פרץ התייצב לימינו של הרב שך שהבטיח לו בתמורה כי הוא ידאג שיהיה בכנסת הבאה ועל חשבון 'דגל התורה'

וכאשר נפרדו כליל, אריה דרעי עשה חושבים והיה חכם, הוא ידע כי הרב שך יעשה לו מה שהוא עשה לכל האחרים יסלק אותו. אז ברגע של אמת בחר בהרב עובדיה יוסף ולא טעה. הרב פרץ בחר בהרב שך שעשה הכל על מנת שהרב פרץ יהיה בראש רשימת 'דגל התורה', אבל עד לרגע האחרון של סגירת הרשימה לא ידעו אם כן או לא, ובסופו של דבר הוא עשה עמו תנאי הפקיד מכתב התפטרות שאם לא יכנסו מספר מספיק של מנדטים שיבטיח כי גם משה גפני בכנסת הוא מתפטר.

הרב פרץ חתם שלא ברצון וקיוה כי יכנסו מספר מנדטים. ההבטחה אז היתה שאם הוא ייאלץ להתפטר הוא יהיה שר מטעם 'דגל התורה'

אבל מה קרה, מספר המנדטים היה קטן ממה שחשבו, הוא נאלץ להתפטר הוא קיים את התחייבותו אבל כשבאו למינויים, הרב שך העדיף את משה גפני על יצחק פרץ, והוא התפרץ והוציא את כל הלב שלו על הרב שך על שבגד בו וזרק אותו לכלבים למרות שהוא הפקיר את עצמו בש"ס למענו. הוא יכל להמשיך ולהיות שר בש"ס אם היה שומר נאמנות להרב עובדיה יוסף, הוא זעק כי הרב שך מפקיר אותו רק מפני שהוא פרענק. אבל האמת היא כי הוא טעה, הרב שך הפקיר גם אשכנזים

8 תגובות:

  1. הפעם אני חולק על כבודו ואני מסכים עם הרב שך: אי אפשר לסמוך על בוגד: מי שבגד אתמול למי שגידל אותו: למה שלא יבגוד בו בהגיע זמנו? אין פירושו של דבר שמכאן הוכחה שהרב שך אוהב ספרדים, בודאי שלא, אך מכאן עד הוכחה שהוא שונא אותם: לפחות לא מכאן.
    אם אני הייתי צריך להיות במקום הרב שך, אני חושב שהייתי חושד בו עד הטיפה אחרונה שלי, כי לא בונים מדינה עם תשתית של מים...

    השבמחק
    תשובות
    1. מסכים איתך, ואם שמת לב כתבתי מיד בהתחלה שהרב פרץ בעיני בוגד, אסור היה לו לבגוד בהרב יוסף

      אבל מאידך הרב שך אסור היה לו להבטיח ולהוליך אותו שולל

      מחק
  2. תגיד הרב שאולזון איך יתכן שהרב פרץ היום הוא ראש המספידים של הרב שך ומלקק לו עד היום איך זה יתכן? שהוא מעלכל במה מאדיר את שמו ומחשיב עצמו כתלמידו. האם זה הגיוני למה שאתה כותב?

    השבמחק
    תשובות
    1. ראשית 20 שנה ויותר עושים את שלהם, שנית לא ראיתי שהוא כזה חסיד גדול שלו, השאלה איפה שהוא מופיע

      אסור לך לשכוח שהוא איבד את עולמו בש"ס הוא לא רוצה להשאר מחוץ לכל העולמות

      מחק
  3. אני מתחנן אליך, תעלה עמודים בקובץ שאפשר לקרוא תן לחוש את ההיסטוריה בעיינים

    השבמחק
    תשובות
    1. למענך בל"נ, אפתח היום בלוג חדש שבו יוכלו לראות את העמודים בגודל מקורי ולא תהיה כל בעיה של קריאה

      בבלוג הנוכחי אני מוגבל עם הגודל

      מחק
  4. תודה רבה וזכות הרבים תעמוד לך, לבריאות אושר והצלחה, זה אמחייה לראות עיתון אמיתי ולא ביטאון שכוייח.

    השבמחק
    תשובות
    1. קיימתי פתחתי בלוג מיוחד פנים חדשות בשיטת הגודל המקורי

      אשתדל בל"ג להעלות כל יום או לפחות פעם בשבוע עיתון נוסף מלא בשיטה הזו, אני חושב שזה בינתיים הפתרון הכי טוב

      כנס לכאן:
      http://pcapc.blogspot.com/

      מחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.