רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 28 באוגוסט 2012

האם גם למי שאינו חסיד אסור לו להכנס למקוה כשאיזה רבי שם או שמא רק לחסיד אסור לעשות זאת - מדוע זועמים חסידי ר' מנדלי

חסידי וויזניץ הצד של ר' מנדלי כואבים על חוצפתו של מי שהעיז להכנס למקוה למרות שהיה שם ר' מנדלי מויזניץ. זה קרה בערד, בדלת העמידו  שני חסידי גור ואת הגבאי לשמור שחלילה אף אחד לא יכנס, אבל היה זה אחד שבכח דחף את עצמו לא רצה להמתין ונכנס פנימה

חסידי ויזניץ זועקים מרה אומרים היתכן לחלל כך את קדושת ר' מנדלי על ידי שבזו לו, עוד מישהו היה במקוה. הם העבירו באימייל מחאה, והשאלה שאני מעלה כאן עם מי הצדק

השאלה היא, האם באמת כשרבי במקוה אסור לאף אחד אחר להכנס למקוה. אני מבין כשמדובר בחסיד של אותו רבי עדיף שלא, אבל מי שאינו חסיד שלו, במה הוא שונה מכל אחד אחר או מכל רב אחר שנכנסים למקוה יחד עם כל כך הרבה יהודים אחרים

אם אותו אדם היה חסיד של ר' מנדלי הייתי מצטרף למחאה וכותב לו שהוא עשה מעשה אשר לא ייעשה. אבל כשמדובר במי שאינו חסיד וויזניץ איני מקבל את הדברים כחוצפה

בדורות עברו חסידים ורבי'ס השתמשו באותו מקוה ובאותו זמן, לא סגרו את המקוה בשביל הרבי, בזמנינו סידרו לרוב הרבי'ס מקוה פרטי משלהם, ובכל זאת נשאלת השאלה האם מותר לגזול מזמנו של האחר מפני  שהרבי במקוה. כשרבי נכנס למקוה הוא לא עושה את זה בכמה דקות בלבד, הוא נוהג כמו רבי גם במקוה, ויהודים ממהרים לתפילה או לעבודה, ומי מתיר לגזול את זמנם

אני מוחה על הכינוי 'רשע מרושע', אינך ידוע מה היה מצבו באותו רגע, אולי הוא מיהר מאוד ולא יכל להמתין. אסור לשכוח, מדובר במקוה ציבורי ולא פרטי

21 תגובות:

  1. איך באמת נראה הרב'ה בלי המגפיים?

    השבמחק
  2. ר' חיים, לא שואלים שאלות על מטורף וחולה שגעון גדלות שההתנהגות כלפיו בקהילתו היא יותר מכתות נוצריות וכו'. "הייליגע" "הייליגע" משוגע.
    שמו"ע הם מתפללים כשהפנים אליו ולא למזרח, בביהכנ"ס הם שומרים מרחק עצום בינו להם, אסר לעמוד בד' אמות של הסטנדר שלו אף כשהוא כלל אינו בעיר, גם בסטנדר שעבורו בשטיבלאך אחרים שלהם. הם מטאטאים אתהרחובות שאמור לעבור בהם ולא מאפשרים לאיש לדרוך שם ח"ו עד שיעבור. משוגע ומטורף. "הייליגע משוגענער".

    נס שהם לא קהילה גדולה, אחרת היו מכריחים את כל כלל ישראל לנשק אותו כל יום. נס של ויזניץ שר' ישראל חזר.

    השבמחק
  3. אם הוא רבי, אז רחמנות על הבעש"ט.

    השבמחק
  4. האם ר' מענדלי בעד ואוהד חב"ד?
    אם כן כנראה שהוא אכן הייליגע

    השבמחק
  5. אני מוחה על הרב הגאון הצדיק רבי ישראל דנדרוביץ' שליט"א, בנו של בעל מחבר ספר כרם חמד על הש"ס בעיון, שעמד בפתח המקוה, כאחד משני הגערעס ששמרו על החמה והלבנה - על הוצאת המייל הנבזי הזה, שכולו לשון הרע, רכילות והוצאת שם רע.
    גור לך מיום הדין הקרב ובא.

    השבמחק
    תשובות
    1. הסיבה שהוצאתי את הקטע שהופץ אתמול באימיילים, בשל טענות שבאו אלי שלא שמעתי את הצד השני והם צודקים כתבו שם שם של מישהו, לכן החלטתי להוריד את הקטע שנשלח במייל ולהוציא את השם שלו

      עשיתי זאת למען ההגינות. הנושא כשלעצמו חשוב והשארתי אותו

      מחק
    2. טעות: אמרי חמד

      מחק
    3. חיים, לא מבינים את החומרה.
      תשאיר את המייל, רק בלי השם המפורש.
      צריך שאנשים יראו את החירפון העמוק שלהם.

      מחק
    4. הבעייתיות כאן שכל שני יכול לעשות זאת לכל אחד ולך תדע מי אומר אמת מי צודק. לכן היכן שהדברים נכתבים בצורה שכזו ומבלי שההוא מזדהה לפחות בפני שאדע כי המקור הוא אמין אני לא מוכן לכתוב שמות

      יכול להיות שאתה צודק שהייתי צריך להשאיר את הדברים כפי שנכתבו ורק להוציא את השם

      מחק
    5. ולמה על גור מותר לפרסם שמות? הא?
      את"ל כי הדברים מפורסמים, עדיין אין לך הוכחות לכך!
      תאמין לי שאולזון, אם היית מלכלכך את גור ואפילו יותר חזק ממה שאתה עושה כיום, אולם עושה זאת ללא שמות, היית זוכה לקצת יותר אהדה בציבור בכלל, ובקרב גור בפרט.

      מחק
    6. אתה ככל הנראה לא מחלק בין מה שאני כותב לבין מה שאחרים כותבים. האם ראית שאני כותב שמות? אודה לך אם תראה לי היכן

      אני מקוה שאין כוונתך לשמות כמו הרבנים שטיינמן קנייבסקי אויערבך ואחרים, כשאני כותב שמות אני מתכוון לאנשים פרטיים בלבד, אנשי ציבור ועוד איך שאכתוב, אם איש ציבור היה זה שמתחצף לר' מנדלי ועוד איך שהייתי כובת את שמו

      מחק
    7. אני לא מתפלא על הטרוריסט "ישראל דנדרוביץ", כי ידיו רב לו הרבה גם ברדיפת והצקת המון אברכים בגור ו"מסירוֹת" לאקרמן [פעם היה "כופר", עד שאביו עלה ל"גדולה", אז באורח פלא נהפך תוך יום לשאהיד ורודף עצום. יש לו דם רב על הידים. עד לאחרונה עשה בגלוי, בשנים האחרונות - יותר בסתר.

      מחק
  6. חמ"ד = משה חיים דנדרוביץ

    השבמחק
  7. זכורני איך שיום אחרי שנולד לי בני בכורי שיחי'ה הלכתי לטבול באחד המקוואות בירושלים בשעה מאוד מאוחרת, רגע אחרי שניכסתי למקווה שהיה ריק מאדם נכנס לשם מישהו שהתברר לי מאוחר יותר כמשמשו של ר' צבי מאיר זילברבערג, הוא ניגש אלי ושאל בעדינות האם אכפת לי לצאת למספר דקות בכדי לאפשר לרב לטבול ללא נוכחותם של אנשים זרים, גם אחרי שהסכמתי הוא שאל שוב ושוב האם אני בטוח שזה לא מפריע לי ושאיני מקפיד וכו'
    אחרי שיצא הרב מהמקווה בזריזות ראויה לציון הוא הודה לי באופן אישי והתנצל בפני על שבזבז את זמני ובירך אותי ארוכות.
    ראה מה בין בני לבן...

    השבמחק
    תשובות
    1. גם האדמו"ר מלובלין ר' אברהם ז"ל היה מגיע למקווה "שלו" בלובלין בב"ב ומתפשט כמעט כולו במקוה [חוץ מהלבנים והמתין בישיבה אז ידעו כולם להשאיר לו את הבור של המקוה ריק, וזה הכל. אף שהיה זה המקוה "שלו".

      מחק
  8. האדמו"ר ר' לייבוש מפשעווארסק שליט"א שהוא אחד האדמורי"ם הגדולים והאהודים כיום בעולם, טובל בכל יום במקווה שבבית מדרשו באנטווערפן כאחד האדם מבלי לזרוק אף אחד החוצה, בדיוק כמו שעשו אביו וזקנו זצוק"ל.

    השבמחק
    תשובות
    1. כנראה לרבי לייביש אין מה להסתיר. אגב: ידוע על מישהו שהיה הולך עם מגפיים ולא הורידם, כי הסתיר ... כידוע.

      מחק
  9. איך אתה מעיז לנבל פיך על האדמור במגפיים??? קדושת מגפיו הקדושים תגן עלינו ועל כל עם ישראל אמן ואמן.
    מה נאוו פעממיך במגפיים! אשרינו שזכינו בדורינו הנחות לאדמור במגפיים, קדושת מגפיו הקדושים תגפף ותקושש ויתמלא המגף כולו אורה ויאמרו כל מלאכי השרת שירה לפני הוד קדושת המגפיים אמו אמן יתעלה ויתקדש סירחון המגפיים הקדושות

    השבמחק
  10. איך געדענק נאך אין בארא פארק אין די אלטע באבובער בית המדרש פאר 30 יאר צוריק וויא דער באבובער רב ר' שלמה איז געגאנגען אין מקוה מיט אלע מענטשו צוזאמען אין ווען ער האט שוין געהאלטן ביי די תחתונים האט די גבאי אויפגעהויבן א גרויסן האנטוך אז די עולם זאל עם נישט זעהן אזוי אין ווען ער איז אנגעקומען צום בור זענען די מענטשן ארויס פאר א מינוט כדי ער זאל זיך קענען אליינס טובל,ן אין שוין. די סבה פארוואס מען האט עם געמאכט א פריוואטע מקוה שטוב איז ווייל חסידים שוטים האבן געכאפט די געלעגנהייט צו גנבענען בגדים פין די צדיק (זיי האבן געלייגט א נייע אין גענומען די גענוצטע) למשל די קאפל אדער די גארטל וכדומה.

    השבמחק
    תשובות
    1. דאס איז גוט

      א שאד דו שרייבסט דאס נישט אין לשון הקודש די וואס קענען נישט קיין אידיש זאלן אויך הנאה האבן

      מחק
  11. אייליגע מגפיים

    השבמחק