רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 8 בדצמבר 2021

הקהילה שמחנכיה אכזרים חייבת בחשבון נפש ומי הם המחנכים האכזרים והסדיסטים


אחרי שמיעת זעקתו של הרב שווארץ, וכן קריאת דברים של חברים שלמדו איתו אז, אני חושב שכאן המקום לזעוק על החינוך של אותה קהילה שגדלנו עליה, נכון מבחוץ כולם שיבחו את קהילתנו, שאנו הכי חכמים ומבינים ומצליחים בחינוך, אבל בפועל מבפנים בתוך הישיבות והתתי"ם, היכו ילדים ובחורים שונים, נערים טהורים ופשוטים הצטרכו לעבור סבל רב ממשגיחים ומלמדים רעים, 
אני חושב שעל חלק מהמחנכים בקהלתנו לעשות חשבון נפש גדול על כל מה שהם עשו בכל השנים, על הדרך הרעה והעקומה שהם חינכו בו נשמות יקרות וטהורות, תוך שזה היה הנורמה ואף אחד לא הרים גבה ולא התקשר לעזרה, לפחות שהמשגיחים האלו יבקשו מחילה מעשרות תלמידים שנפגעו מהם בצורה הכי קשה, הן התעללות פיזית מכות והשפלות, והן התעללות נפשית כמו מילים: "אף אחד לא צריך אותך פה, אתה מיותר בכלל בישיבה",  
עקב שאני כותב לרבים, אז אני לא רוצה להרחיב בפרטים, אני רק אכתוב ברמז על מקצת וחלק מהמקומות שעל קהילתנו לעשות חשבון נפש,
1 הת"ת בתל אביב, מה שילדים עברו שם רח"ל. (ברוך השם שכיום המצב לא כך).
2. המשגיח האכזר של אותם ימים שהרב שווארץ סבל ממנו, שמו: א.ש. לא רוצה להרחיב עליו מפני כבוד קהילתנו. 
3. הישב"ג ירושלים עם המשגיח הרשי גרינוואלד שעוד עובד שם כיום, (שמו כבר התפרסם פה, לכן אני כותב את שמו), הרשי גרינוואלד הוא פשוט בן אדם (עד כמה שניתן לכנות אותו כך) שנולד בלי רגש ולב, הוא כמו רובוט, הוא מתנהג עם בחורים כאילו שהוא מתעסק בעבודה עם צמיגים, ולא עם בחורים חיים שיש להם תקופות שונות, קשיים, לבטים, רגשות, אצלו כל בחור שנכנס לישב"ג אגריפס, צריך להיות כמו מכונה מתקתקת ומלאכותית, סגור ולחוץ וחנוק תחת עריצותו ורודנותו למשך השנתיים הבאים. הוא מעולם לא למד א' ב' של חינוך, רודף בחורים יקרים ותמימים על זוטות ממש, זרק כבר סטנדר על בחור, מחטט בארונות פרטיים של בחורים, בולש ועוקב אחרי הבחורים 24 שעות, תוך כדי שהבחור מרגיש שאין לו אוויר לנשימה, ואני לא מגזים, סיפר לי בחור שהוא כמעט השתגע מזה, הוא לא עמד בלחצים של גרינוואלד, ולא יכל לסבול יותר את הלחץ הנורא שהדיקטטור גריונוואלד מפעיל עד כלות נפשם של הבחורים, ואותו בחור אכן עזב את הישיבה אחרי התקופה הראשונה שהיה שם. ואחרי זה התדרדר לאן שהתדרדר.   
גרינוואלד פשוט מוציא את החשק מהרבה בחורים להמשיך להיות בישיבה, הרי אי אפשר לבחור בריא מלא חיים ואנרגיה, לחיות בשלטון דיקטטורי בולשביקי שבולש אחריך 24 שעות, כולל ימי חופשה וחגים,  נניח שבחור חזר מאוחר מחתונה, וגרינוואלד מוצא אותו בבוקר עוד ישן, במקום לתת לו קנס (לשיטתו שצריך להעניש על זה) או עונש אחר לא פיזי, אז הוא לא יהסס ללכת למלאות קערה שלימה של מים ולשפוך על הבחור שישן, ולהרטיב את כל בגדי הבחור, כך שאם במקרה אין לבחור בגדים אחרים להחליף, (כי הרי בישיבה לא יושנים עם פיג'מות), אז הבחור יצטרך ללכת חצי יום עם בגדים רטובים, 
4. המשגיח בישב"ג חיפה, איצ'ה מאיר פרסטר (גם הוא שמו התפרסם כבר פה ובכל העולם בקיץ העבר), כולנו ראינו את הסרטון המזעזע איך שהוא סוטר לבחור בישיבתו, ומתייחס לבחור כאילו שזה הרכוש הפרטי שלו, שהוא יכול לנגוע בו ולזרוק את הכובע שלו, ולתת לו סטירה מתי שהוא רוצה, אני אישית יש לי קרוב שקיבל ממנו סטירה מצלצלת חזקה על הפנים, אני מבטיח לכם שזה היה על כלום ללא שום הצדקה, זה היה בעת שאיצ'ה מאיר עוד היה המשגיח בישב"ק בני ברק, תגידו לי 
אתם, האם זה נורמלי שעוד קיימים בזמננו במוסד חרדי, משגיח שנותן סטירות חזקות בפנים לבחורים בני 16-17??רבונו של עולם, ועל מה הוא נותן סטירות???  
לא על צפייה בטלוויזיה, ולא על סמים, (שגם על זה אין שום היתר למשגיח להרים יד ולסטור לבחור, מקסימום תשלח אותו מהישיבה, אבל אל תיגע בו, ואל תתעלל בו פיזית) על מה הוא סטר? נדמה לי שזה היה על בחור שהחזיק נגן אמ פי 3, לא יאומן, וכן על עוד זוטות שכאלו, על זה הוא סוטר! מזעזע!
אני אסיים שכל הנ"ל לא אמור חלילה על עשרות מחנכים טובים שיש בקהילתנו, אלא אני מדבר רק על המעט המחנכים הרעים, שהם פשוט הגיעו לעבוד במקום הלא נכון
והם צריכים להתפטר לטובת הצלת דורות העתיד!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.