רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 3 בנובמבר 2021

"היום בתניא" יום ד' כח חשון

 
"היום בתניא" יום ד' כח חשון
תניא "קונטרס אחרון"
דבור המתחיל "עיין עץ חיים שער הנקודות"
(פרק שני עמ' 306)
שנה פשוטה
אדם הראשון בעבודתו:
נקדים, שאת עשר הספירות העליונות האציל הקב"ה, כדי לברוא ולהנהיג בהם את העולמות. ובאופן כללי, ישנו המצב שבו כל ספירה מאירה ומתפקדת כפי שהיא בפני עצמה. וישנו המצב, שבו הספירות מתיחדות (ומתחברות) זו עם זו (כדוגמת החכמה עם הבינה, ששת המדות עם המלכות), שאז הן מאירות באור נעלה יותר.
ובפרק שלפנינו מתבאר: כי למרות שבתחילת הבריאה, היה היחוד של ששת המידות שבאצילות עם בחינת המלכות משולבות בבחינת "אחור באחור" (שאז נמשכת לעולם רק חיות חיצונית). הנה, אדם הראשון שינה את המצב, והביא לכך, שיחוד ושילוב הספירות הללו יהיה בבחינת "פנים אל פנים" (ותימשך  לעולם גם חיות פנימית) - ואת זה הוא פעל על ידי עבודתו בקיום המצוות המעשיות והדבור שבתפילה.
...
"כיסוח וקיצוץ הקוצים":
במישור הרחב יותר, מתבאר, שמיקומם הראשון של הקליפות (לפני רדתן לעולם הזה), היה אחורי בחינת המלכות של המידות שבאצילות ושם הם נאחזו.
והנה, אדם הראשון עם קיום המצוות המעשיות, בראש ובראשונה, הוא "כיסח וקיצץ את הקוצים (הקליפות) הללו מן הכרם" (מהמקום שבו הם נאחזו באצילות) - וכיסוח זה, הוא אשר איפשר את המצב שבו הספירות יאירו כפי שהן מתיחדים זה  עם זה.
ובעומק יותר, מדברי ה"עץ חיים" אף עולה, שהצלחת אדם הראשון לפעול בעולם את הנ"ל. נעוצה בעבודתו, שבה הוא מעלה את ניצוצות הקדושה (שנפלו לעולם עם "שבירת הכלים"), לבחינת המלכות שבאצילות - "עבודת הבירורים" שנפעלת רק עם המצוות המעשיות והדבור שבתפילה (הנחשב כמעשה), שבתחום עבודה זה ה"הרהור לא עביד מידי" (ואם רק יהרהר את התפילה ולא יאמר אותה בדבור, לא יפעל מאומה).
...
חבר נכבד:
*קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך.
*לידיעתך, פינת "היום בתניא", מגיעה כיום אל יותר ממאה אלף איש.
לימוד מהנה!
*המעונינים לקבל את "היום בתניא" יתקשרו אלי בווטסאפ 0544960839
בברכה
הרב יקותיאל גרין כפר חב"ד
*לעילוי נשמת רעיתי היקרה  מרת רחל ע"ה, נפטרה ז' שבט תש"פ. יהי זכרה ברוך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.