רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 12 בספטמבר 2021

הרב ווייס נגד בחירות לרב העיר חצור



 בס"ד ג' תשרי תשפ"ב.

תגובה לידיעה שהשר כהנא יוזם: בחירות לרב העיר חצור הגלילית

עם כניסת השנה החדשה מתבשר עם ישראל שהשר מתן כהנא, התחיל לעבוד.

לאחר שלוש וחצי חודשי התאקלמות שבמסגרתם גם מצא זמן להטיף מוסר לאמן הרגש מוטי שטיינמץ על שהשתתף בתשדיר של קרן השביעית, על מגדל חרדי ששמו ליפא שהיה נתון בחובות כבדים, ולכן בחר לעצמו את הדרך  הקלה להסתמך על היתר המכירה,  וברגע האחרון, לפני שהלך לזרוע בעצמו את שדהו בשמיטה [דבר שנאסר על ידי מרן הרב קוק זצ"ל והרבנות הראשית מאז ומעולם] נחלצו לעזרתו חברי המושב, והוציאו אותו מהמשבר הכלכלי שמוטט אותו. אבל את השר כהנא התשדיר הזה של שטיינמץ, עיצבן ועוד איך. בכל אופן לאחר שנרגע, חשבנו שכב' השר הבין שתפקידו אינו להמציא רפורמות יש מאין או מאין מיש, אלא להתחיל לעבוד קשה כדי למנות רבנים תלמידי חכמים ויראי שמים למשרות פנויות של רבני ערים ומעצות אזוריות. ואכן הרשימה של ערים שאין אצלם רב מכהן ארוכה מאד, כמובן בעזרתו האדיבה של הבג"ץ שפעם אחר פעם מפרק את הגוף הבוחר, בגלל ליקוי כזה או אחר.

מי שזכתה להתייחסות מהירה ביותר של כבוד השר מתוך הרשימה של ערים ללא רב, היתה חצור הגלילית.

האמת שמרן הראשון לציון הרב יצחק יוסף שליט"א, הזדרז, ולאחר הסתלקות הרב מרדכי דעי זצ"ל שכיהן כרב של חצור הגלילית שנים רבות, ונפטר אחר מחלה קשה. מינה מייד את יבל"א הרב הגאון רבי שמואל אליהו שליט"א רבה של צפת ת"ו, כדי שיהיה אחראי על מערכת הכשרות בחצור. דהיינו כרגע חצור נמצאת בידים טובות מאד, ובנוסף גם המרחק הגאוגרפי בין צפת לחצור הוא קטן,  מה שמאפשר זמינות של הרב אליהו שליט"א בחצור. לכן בעצם מבחינת הדחיפות היתה יכולה חצור הגלילית לחכות קצת. אז למה באמת השר כהנא כל כך מזדרז?

הרב שמואל אליהו לקח את תפקידו כאחראי על מערכת הכשרות בחצור ברצינות רבה, והגיע כמובן למפעל פרי הגליל. ואז התברר לו  שהכרובית וברוקולי שהשתמשו ביצור של ירקות קפואים, היו מאוד נגועים  בחרקים  . כנראה שהחקלאים שגדלו אותם, לא ריססו ביעילות שדות הברוקולי והכרובית בתכשיר שאינו רעיל ואינו מסוכן לבריאות, שהיה מצמצם מאד את שכיחות החרקים.

הרב אליהו המשיך לברר והתברר לו במפעל אחר בארץ, ואכן אצל הברוקולי והכרובית במפעל השני הנגיעות היתה נמוכה יותר באופן משמעותי.

הרב אליהו מכיר היטב את אגף הכשרות הארצי של הרה"ר ואת התקן שנקבע בזמנו בתור תקן מחייב של ניקיון הברוקולי והכרובית, אבל התוצרת של המפעל בחצור  היתה נגועה הרבה יותר ממה שמרשה התקן. אז מה עושים?

הרב שמואל אליהו שליט"א פנה לוועדת הכשרות של הרה"ר ולמרן הראשון לציון שליט"א בבקשה לקבל הנחיות כיצד יש לשחרר את התוצרת הקפואה והמוקפאת שבקירורים. במסגרות אלו של הרה"ר, קיימים דעות שונות כיצד יש להתייחס לתקלה החמורה הזו. במיוחד שלשאלה זו יש השלכות לכל מפעלי הקפואים שבהשגחת הרבנות בארץ ומקרה דנן בכדי למנוע הפסד מרובה התירו לשווק הקפואים לפי הדעות הכי מתירים ש"מיעוט המצוי " יהיה עד חמישים אחוז ומעלה נגיעות  ( התקן הינו  עשר  אחוז )אם כיתוב מיוחד  על השקיות ליזהר ולנקות  מחרקים אבל דא עקא  הנגיעות הגיע למעל חמישים אחוז!.

אלא שבנתיים, דווח שהנהלת המפעל לא ישבה בשקט, ופנתה לשר מתן כהנא כדי ש...יחליף את הרב שמואל אליהו!

השר הנכבד במקום לפעול כפי שלימדו אותו בטייסת, שעבירה של 'עקיפת סמכות' מחייבת את המפקד לנזוף קשות במתלונן שבחר בדרך עקלקלה, דהיינו לומר למתלונן: מדוע אינך פועל על פי הנוהל של הרה"ר, וזכותך המלאה לפנות באופן ישיר לרבנות הראשית לישראל, אם לדעתך יש כאן 'החמרא' לא מידתית בנוהלי הכשרות! אבל במקרה זה,  השר כהנא [כן, זה מחיל האויר] מוציא מבונקר התחמושת של הבסיס, את הטיל המשופר ביותר שיש שם. טיל שיעיף את הרב  שמואל אליהו המשמש שנים כרב עיר , חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל ונחשב למומחה כשרות עולמי ואפילו משתייך לצד הדתי אותו מתיימר השר  כהנא לייצג 'שעושה בעיות' - מתפקידו. לשם כך הוא מוצא שופט נכבד בדימוס שמסכים לעשות עבורו את העבודה המלוכלכת, וממנה אותו ליו"ר ועדת הבחירות לרבנות חצור הגלילית, וכך תוך חודשים ספורים הרב החדש שמסתמא יתחייב מראש לפני בחירתו  'לא לעשות בעיות מיותרות' , יבחר על ידי גוף הבוחר שימנה השר, ופעולתו הראשונה תהיה למחוק את המורשת של הרב אליהו שליט"א, שסבר שיש בעיה קשה לשווק ירק עם חרקים לציבור היהודי בארץ ישראל.

איך 'מורשתו' של הרב אליהו בנוגע להקפדה על איסור חרקים תמחק? זו באמת שאלה קשה, שהרי כאן לא מדובר בהלכה שיש בה מחלוקת ציבורית לגבי תוקף איסורה. כי גם 'הסרוגים' וגם 'השחורים' וגם 'הספרדים' וגם 'התימנים', מקפידים מאד לא להיכשל באיסור חרקים ואני בטוח שגם צרכנים עם כיפה שקופה לא ששים לקנות מוצר נגוע  בחרקים  . בנוגע

 

לאיסור אכילת חרקים, הכל מסכימים עם מה שהתוודה מוטי שטיינמץ בתשדיר: אשמנו, בגדנו...שחתנו, תעתענו. לכן אני צופה שיהיה קשה לרב החדש של חצור שימנה  השר כהנא - למצוא פתרון לבעיה, כפי  שהשר כהנא מצפה ממנו.

עוד הסתלסל ברגש מוטי שטיינמץ באותו תשדיר על ליפא: 'על דעת המקום ועל דעת הקהל, בישיבה של מעלה ובישיבה של מטה, אנו מתירים להתפלל עם העבריינים'. לדעתי, ניסיון להעמיד לבחירה רב חדש לחצור הגלילית בסיטואציה כזו, זה כבר גובל בעבריינות, ולא ניתן להתיר זאת, בשום מקום ובשום קהל, ובישיבה של מטה ובישיבה של מעלה, נאסר למנות רב בדרך ובנסיבות שכבוד השר כהנא רוצה לבחור עכשיו.

הנני פונה אל השר בפניה של חיבה עם בקשה לא לשרוף גשרים  ולקרב ולהתקרב ולא לירות טילים על אלו שכמוהו מנסים להיות יראי ה' לומדי תורה ומקיימי מצוות -ורבניהם  ! 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.