מאת יהודי פשוט
בצעירותי היה שגור בפי הבריות הפתגם: אם
ראית גנב ותרץ עמו.. (תהלים) כלומר לכל גנב תירוצו עמו..והמענה השגור ביותר
בפי העבריין הנתפס בקלקלתו בארה״ק פותח בטענת/תוכחת ה ״אבל למה..״
אצלנו
בבית הכנסת נעלמו לכמה יהודים דברי ערך שהשאירו במעילי החורף שתלו בין
המעילים, וביום אחד נתפס בחור מעוט שכל בשעה שהיה עובר על המעילים. תפסו בו
שני אברכים חזקים והשלישי בדק בכיסיו ונמצא ׳מלא אוצרות׳ אבל במקום שיבוש
במעשיו מחה אותו גנב מטופש וצרח בזעמו: רשעים תחזירו לי את הדברים! ומה עם
חיים שראיתיו שח באמצע הקדיש?! ושולם בער שגומר שמונה עשרה ברגע אחד!! ..
ופשוט
מביך אותי עד כאב של ממש כאשר יהודים חרדים שנתפסים בעבירה על חוק המדינה
ואפילו בדברים שיש בהם קלון מייבבים בדרך הרגל את האז למה של הג׳מעא, וגם
עונים בעצמם: זה רק בגלל השנאה לחרדים.. הם לא מודעים שבלי היושרה והכבוד
העצמי מלקחת אחריות למעשיו האדם מעיד על נחיתותו. עוד רע מכך הוא שהעיתונות
החרדית מהדהדת את ה אז למה הדבילי השגור כמו היה תורה מסיני ותמצית המוסר
והשכל היהודי.
למשל,
עכשיו המדובר הוא באלף יהודים חרדים שזייפו בדיקות קורונה שליליות עמהם הם
שבו ארצה מאומן, נתפסו בגבול נשלחו לביתם ונקראו להיחקר על המעשה במשטרה..
בהחלט שאני מבין ומסמפט את מצבו של אדם הממהר לחזור לביתו ומשפחתו עם צאת
החג ולא מצליח להתמודד עם התורים שמשתרכים לבדיקות ואיזה מאכער הציע לו
אישור מן המוכן.. כשם שאני מבין את זה שנהג במהירות מסוכנת כי נחפז הביתה
או לדבר מצוה, אבל אוי יהיה לכבישים ולנוסעים עליהם אם די בטיעון ממין ה אז
למה.. או אפילו בהבנת מניעיו של עבריין לפוטרו מעונש, כי במעשהו זה הוא
פגע בבטחון ציבור הנוהגים והעוברים במעברי הרחובות, ואיש טרם עמד להתפלפל
עם נהגים אלה על מהו אחוז הנפגעים מהפרת חוקי התעבורה באוכלוסיה..
והנה
במקום שכתבי העת החרדים יקדישו את מאמריהם לחינוך הציבור ל״אני פי מלך
שמור״ (קבלת) ולהיות על צד בעלי המחייבות לשלום הכלל כדברי התלמוד על
החסידים הראשונים ויהיו מאהבים שם שמים בדקדוק הצייתנות לתקנות שנועדו
להרחיק סכנת חולי קשה שהרג כבר אלפים רבים. הם מהדהדים את ה כל העולם
נגדנו.. ואת ה אז למה של הקרימינאלים, למה אותנו ותופסים ולמה לא תופסים
את ההם וכו׳. מה גם שחייבים לדעת שגם בלא כוונות זדון החרדים בולטים
באוכלוסיה בשל שונותם והם בבחינת בריה ומיעוט הניכר שאינו בטל ובסוף היום
שם שמים מתחלל.
והמייאש
יותר מכל הוא בידיעה הפשוטה כי החיים בחיכוך מתמיד עם חוקי המדינה
וההתקרבנות שלצידו זה מה ששומר על הפוליטיקה החרדית מכל ביקורת ציבורית
פנימית, כי אצלנו התבססה עסקונה חלודה וטפילית וצינית להחריד שמשרתת אך ורק
את ענייניה היא וחוג מאוד מאוד מצומצם שבו היא תלויה, ואת העוילם גוילם הם
מבלבלים משגעים ומטמטמים בעיתוניהם. ואין לך אמצעי טוב יותר לשקט תעשייתי
לעושי העוול מללבות את הפאראנויה שכולם שונאים אותכם רק בגלל שאתם חרדים
צדיקים ויראי שמים האומרים קריאת שמע שעל המיטה בכוונה גדולה.. נו באממת,
האמנם מגיע לנו בזכות מעשינו בתקופת הקורונה שניחשב לאזרחים צייתנים
ומועילים למופת..
מה
אעשה שנער הייתי וגם זקנתי ולא חידשתי בנושא השנאה לחרדים בארה״ק מעבר למה
שבראשית שנותינו במעברת סלמה היה אבא ע״ה חוזר ואומר בהשתאות: כאן בארץ
ישראל הפושעים (כך היו מכנים החרדים בהונגריה את הניאולוגים החילוניים) הם
ממש צדיקים ביחסם אלינו החרדים..
בילדותי
אחרי המלחמה באו כבר איזה אדונים מקומץ הניאולוגים ששרדו בשופרון לבית
הכנסת של האורטודוקסים בימים הנוראים, אבל לפי אבא, לפני המלחמה כאשר הם
היו הרוב ומרכז העושר וההשפעה שהקימו טמפלים מפוארים לעומת החושות בהם
התפללו החרדים באותם ימים, הם התייחסו ליהודי החרדי כאל הזוי וחצי בהמה,
השפילוהו ודחקו את רגליו ככל שנמצא להם, והנה בארץ הקודש גם כאן הם אכן
הרוב והשילטון אך נוהגים בנו כאחים למרות כל הנושאים בהם אנחנו עולים להם
על העצבים.
אבל
כפי שהזכרתי, כל עוד תחושות המצור והנרדפות משרתות את הפוליטיקה החרדית
תמיד יימצא במה להזין אותה וללבותה, מה גם שאיש טרם התחשבן עם הפוליטיקאים
המושחתים על אחוז נפגעי הקורונה אצל החרדים. אבל לקומץ החושבים לעצמם כדאי
שיסתכלו מדי פעם סביבותם על עצמנו החרדים מנקודת המבט שאנחנו נראים מחוצה
לנו ויקבלו מעט פרופורציות.
יהודי פשוט
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.