רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 30 בספטמבר 2021

מבזקים

 
💥 שירית אביטן ב'גלובס': החיזור השקט של שקד ומתן כהנא אחרי המפלגות החרדיות מפתיע אך כמובן חסר סיכוי. מאחורי הקלעים מועברים מסרים כאילו ניתן יהיה להוריד מהשולחן את רפורמות הכשרות והגיור.

💥 ועדת החקירה לאסון המירון: השופטת נאור שאלה את המהנדס עאמר ח'ליילה שנתן חוות דעת לבטיחות באירוע: "הירידה הייתה נראית לי תלולה. האם בדקת?". המנהדס ח'ליילה השיב: "לא בדקתי אם זה תקני או לא לפי התקן" (יובל אראל).

💥 ועדת החקירה לאסון מירון: מהנדס הבטיחות עאמר ח'ליילה מספר כי להערכתו במתחם תולדות אהרון היו פי 3-4 יותר אנשים מהמותר על פי חוק (כ-10,000 במקום 2,500). עוד הוא מספר שהשנה ההדלקה של תולדות אהרן הייתה שנייה ולא אחרונה. ולכן התרכזו שם לא רק החסידים, אלא הגיעו גם 'עמך ישראל' (דנה בצלאל).

💥 עוד שני הבדלים שמביא המהנדס: 1. ההתפזרות של האירוע על גבי יומיים בד"כ, לעומת יום אחד בשנת האסון. 2. העובדה שבכל שנה היו מתבצעות מס' הדלקות במקביל וכך כמות האנשים הייתה מתפזרת בכל שטח ההר ולא מתרכזת במקום אחד (דנה בצלאל).

💥 ‏ועדת החקירה לאסון מירון: היום העידו בפני הוועדה עאמר ח'ליילה, מהנדס בטיחות ראשי מטעם המרכז למקומות הקדושים בהילולת לג בעומר ועוזרו פנחס אזרזר. סנ"צ משה ברקוביץ', לשעבר יועמ"ש המחוז הצפוני במשטרה. בשבוע הבא יעידו בין השאר צבי ויעקב הלר, נציגי חסידות תולדות אהרן. (הלר).

💥 'כלכליסט': עמותת 'רפואה וישועה' שע"י חסידות גור.
 תשיב למשרד הבריאות 9.6 מיליון שקל, כספים שקיבלה בעבר כתרומות להקמת בי"ח באשדוד אשר לא קם לבסוף.

💥 עמותת רפואה וישועה (חסידות גור) תחזיר למדינה כ - 10 מיליון ש"ח שקיבלה כדי להקים חדר מיון קידמי באשדוד, לפני 14 שנה. עד היום לא הוקם המרכז והכסף - נעלם. למרות זאת המדינה לא דורשת ריבית והצמדה. רק לאחר שחה"כ ליצמן השייך לחסידות סיים את תפקידו שר הבריאות, המדינה החלה להאיץ את הגביה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.