רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 11 באוגוסט 2021

המתרחש בסדיגורא, כְּמַרְאָה


מאת: חרדי בעולמו

איני מוצא מקומי להביע דעה או הרגשה בנושא סדיגורא. כמדוני שכל בעל לב מבין כמה דברים אודות טיבם של השותפים בסאגה הזו ורק משום כבוד אבותיהם (ושלמותי הנפשית) אסתפק בקול דממה דקה.

אבל, מי אשר לומד ללמוד מכל אשר רואות עיניו ושומעות אוזניו, יכול לראות כאן בבואת עצמנו.

כבר טענתי כאן לא אחת שאנחנו שבויים ומוחזקים בשבי על יד עסקנים שמילאו מוחותינו כאילו גדוילי וצדיקי הדור מנהיגים אותנו. טענתי פה לא אחת שהכל שקר וכזב. לא היתה כזאת בישראל שהרבנים הנהיגו את האומה. מעולם לא היה זה תפקידם או תיפקודם. ההנהגה היתה מסורה, מאז ומתמיד, למנהיגים אזרחיים/צבאיים (בהתאם למצב) והחכמים היו לומדי תורה ומורי דרכיה.

מי שזוכר תלמידי חכמים מופלגי תורה יודע שאי אפשר היה לשאול אותם שאלות מחיי המעשה. היתה תקופה שאחד מגדוילי ישראל האמיתיים היה שולח אנשים להתיעץ איתי בנושאים מסוימים. לא עזר לי שטענתי לו שאינני מומחה בדבר והוא טועה בי, רק משום שהוא מבין בזה פחות ממני. הוא התעקש שאני 'מבין' בתחום ושעלי הוא סומך 'ואם יהודים צריכים לך ואינך יודע משהו, אז תלמד אותו. אני לא יכול לעשות את זה'. לא היתה בושה לומר 'איני יודע' כששאלו ת"ח אמיתי על כספים, עסקים, רפואה וכדו'. רק בדורנו התחדש שרב, שמעולם לא למד רפואה, מורה דעה בנושאים כאלו.

יודעני שבימינו קשה לשמוע דברים כאלה. בימינו זה נחשב כפירה, אבל שאלו נא את זקניכם ותראו שרק קושט דברי אמת הן. עדיין יש דברים שניתן להנות עצה ותושיה , אבל רק ממי שיודע את גבול ידיעותיו. העוילם אומר ש'מי שיודע הכל, כנראה אינו יודע כלום'. לא גדלות היא לענות במה שאינך מבין, אלא קטנות. ומזקנים אתבונן איך נהגו גדולי ישראל בכל הדורות. לא תמצאו באף גאון, ראשון או אחרון 'תשובות' לשאלות כאלו. ראיתם פעם תשובה כזאת??? הרמב"ם ענה בנושאי רפואה, כי זה היה מקצועו (קראתם פעם את סדר יומו של הרמב"ם?), אבל ראיתם 'ראשון' אחר שהביע דעתו בנושא רפואי, כלכלי או כדומה, אם לא שזה היה מקצועו??

ברגיל, קשה לאנשי"ם לשמוע דברי אמת פשוטים, ידועים וגלויים אלו. עכשיו קבלנו הזדמנות להבין 'מבחוץ' איך זה נראה 'מבפנים'. אני משתמש בטכניקה הזו הרבה פעמים. באופן רגיל, קשה לראות את הדבשת של עצמך, אז תתבונן בזה שעל ידך ותבין מה קורה איתך.

לבושתנו, קבלנו כאן הדגמה והסברה של המצב. עסקני החצר מעדיפים 'גדול ישראל' שיהיה ממושמע להם, אז הם מעדיפים את מינוי הינוקא. מש"י היה טוחן אותם עד דק.

אותו דבר בדיוק, רק בשינוי שמות ותפקידים, קורה במועצגתי"ם למיניהם. כבר ראינו איך הפויליטקע בין החצרות עובדת, כך שישמר איזון בין רחוב רשב"ם לר"ח ראב"ד. שלא תטעו. אין מדובר כאן במחלוקת ראשונים. מדובר במחלוקת גדולי האחרונים. ה"ה יענקי קנייבסקי נגד פלוני אלמוני (הנה התגלתה בורותי שאפילו איני בקיא בשמות. מן הסתם למקווה בבני ברק כבר לא יכניסו אותי). תכלס, מי יכול לפטר את מי? הגדוילים את העסקנים, או הפוך?? הגדוילים הללו לא רק שאינם מעיזים לפסוק למי הכסא שייך, אלא שהם אפילו לא מעזים לנסות לפשר ושולחים את 'נציגיהם' לבוררות חיצונית. היש שקר גדול מזה???

האמת היא שלא מפריע לי בכלל, שיש מתפרנסים מעמך ישראל, זה בתפקידו כעסקן וזה בתפקידו כ'גדול'. העיקר שלכולם  יש פרנסה. כל עוד אינם מזיקים בידיים ואינם פוגעים בי אישית, איני מתערב בעסקים שלהם. הנזק היחיד שאני רואה במצב, הוא שאנשים כשרים, ישרים וברי דעת בישראל, שיכלו להביא הרבה תועלת לעולם, לא פועלים כן, בשל הטעות האופטית כאילו יש מנהיגים גדוילי תורה שיודעים ועושים הכל ומה שאנחנו נדרשים, זה רק לתרום כסף לאן שהגדוילים הללו יגידו לנו. זה מה שחבל. מה שלא נעשה בגלל הטעות וההטעיה הזו.

איני בר פלוגתא של אף אחד ואיני מביע דעות לאנשים מה נכון להם לעשות. רק פיקחו עיניכם וראו מה טוב נכון כשר וישר בעיניכם לעשות ואת אשר כן, עשו.

שלא תטעו לחשוב שכשתבואו לבי"ד של מעלה יועיל לכם התירוץ 'אבל שמעתי בקול הגדוילים' 'וכי איך אדע מי גדול ממי? ראיתי גודל האותיות בעיתונים וידעתי למי צריך לשמוע'. מניח שישאלו אתכם, 'אז בשביל מה נתתי לכם שכל?'

סדיגורא כמשל, אבל אם תתבוננו סביב, בלי להיות משוחדים, תראו שאתם מזהים את דפוס ההתנהגות הזה בכל מקום. חוץ מאשר בחצר/מחנה שלכם, כמובן.

ותן לחכם ויחכם עוד.

 

חרדי בעולמו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.