רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 12 ביולי 2021

האדמו"ר מ'תולדות יהודה' בהתקפה קשה על כך שבימינו אין רבי'ס גדולים גם לא בקהילות הגדולות


דברי כ"ק האדמו"ר מתולדות יהודה 'סטיטשין' בשיעור בספה"ק "מסילת ישרים" המתקיים בחדשי הקיץ מידי יום א' בביהמ"ד קאליב בי-ם.

ראיתי בני עליה והן מועטין- זה ניסיון הדור 

עיקר הניסיון של הדור הזה (מלבד ענין האינטרנט שנראה בחוש שמשמיים נותנים כח לסט"א בענין זה.)

לענ"ד נראה שהחוסר הוא בענין של "בני עליה" (העכרע מענטש) נסיונות בענין הזה אומר השי"ת 'גם בעיניי יפלא'.  

אין לי רוח הקודש לבאר על מה עשה ה' אבל זה מה שאמרתי לעניות דעתי בשעתו אצלי בבית מדרש אחרי אסון מירון:
ענינו של רשב"י היה לעשות בני עליה. והנה נוסעים מאות אלפי איש למירון וצועקים ר' שמעון ר' שמעון... היה מתבקש שלפחות יהיה מתוך כל אלו איזה מספר של כמה בני עליה... 
רשב"י, זה גם תביעה גדולה על הדור וכפי שאמר "כל ימי הייתי מצטער שלא יוקיד עלמא בשלהובא דצדק" וכהסבר של הרה"ק מראפשיץ שכל אור זה גם תביעה שאם העולם לא מתאים עצמו לדרגה של האור הרי זה מחייב את כל הדור. וזהו הטעם שצדיקים היו מסתירים את עצמם בכדי לא לחייב את כל הדור.

------
עיקר הבלבול שלא רואים גרויסע מענטשען ולדאבוננו גם אצל ראשי עדות בישראל

בדור הזה יש הרבה בלבולים ומחיצות ועיקר הבלבול בזה שלא רואים את הגרויסע מענטשען "ואנוכי הסתר אסתיר" דור של הסתר פנים.

אלו שהסתובבו אצל העכרע מענטשען ראו השגות אחרים - אויר אחר לגמרי. למשל בבעלז היה צדיק אמת שעמד בראש העדה וסביבו חבריא של "יושבים" שהיו לגמרי בני עליה והעמידו את כל האוירה שמסביב, אצל צדיקי אמת זה היה הרבה יותר קל.

היום זה דור יתום בכלל ובראש העדה יש חסידויות וישיבות שלא נפרט בשמם והרבי עומד בראש רק בגלל שהוא "יורש", אין שום סיבה נוספת מעבר לזה.

------ 
אני מדבר לבחורים ואומר כמה דרשות שאני יגיד, יש לבחור הרבה מחיצות ובלבול הדעת בכדי לשמוע ומי שלא מוכן לשבור את המחיצה לא יגיע לכלום, והוא שהרבה פעמים הראשי עדה עושים דברים שיהודי פשוט לא היה עושה, וכל החסידים רצים אחריו בזה כמו משוגעים אמיתיים במקום שיגידו לו תקשיב "עד כאן".

ולפעמים הרבי עצמו לא אדם רע הוא פשוט חולה ואצל אדם רגיל רק המשפחה סובלת מזה וככה כל החסידים סובלים במקום שיגידו "לך לרופא".

ומי שחס ושלום מדבר מילה הוא כבר אפיקורס גמור וזהו. גמרנו!

--------
אני מדבר לבחורים מספר להם שיש מדרגות יש רבי ר אלימלך יש צאנזער רוב ויש צדיקים, והבחור עצמו יודע שהרבי שלו לא ככה, לא רק זה אלא שהוא להיפך מזה ממש , איך בחור כזה יכול בכלל לשמוע... הוא 'כפית באחרא' הוא קשור למחיצה.

אין מה להגיד, ברור שזה מנסיונות הדור . זה גרויסע נסיונות שעושים כזה בלבול הדעת ה' ישמור. 

------

גרויסע נסיון אינו תירוץ

ובוודאי צריך לשבור מחיצות גם בלי הבעיות האלו בכדי להיות בני עליה צריך לשבור מחיצות ועכשיו שזה כך "מה יעשה הבן ולא יחטא"?! באמת מה יכול לעשות? ע"ז אומר השי"ת גם בעיניי יפלא, זה אמנם נסיונות אבל זה לא תירוץ להיפטר מהתביעה (כאן סיפר סיפור מר' נחמן על הדרך הנ"ל) ניסיון זה לא תירוץ כי אנחנו עם שנבנה על נסיונות. תמיד ינסו בן אדם דוקא במקום שנוגע לו. (וסיפר סיפור בהקשר לכך מהסטיטשינער רוב ז"ל)

וזה מהנסיונות הגדולים של הדור שלהיות בני עליה זה חידוש!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.