רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 12 ביולי 2021

מי נגד מי בכת של 'לב טהור' - ואת מי עצרו ולמה?




פרטים נוספים אודות הפשיטה הדרמטית בשבוע שעבר על כת לב טהור ומעצר שני האחים יואל ושמואל מאיר וויינגארטן

אחר שסוכני ה-FBI הצליחו לשים את ידיהם על מנהיג הכת נחמן אלבראנס, ושותפו לפשע מאיר רוזנר, נותרה הכת ללא מנהיג רישמי. אך מאסרם של הנ"ל גרם, שהדרך לכסא ההנהגה נסללה בקלות לברנש האכזרי ביותר שידעה הכת - יעקב נחום ויינגארטן.

יעקב נחום, שמאחורי הקלעים היה המחליט והמנווט של הכת עוד מלפני שנים, יכל כעת לעשות זאת בגלוי ובאופן רשמי. והוא אכן עשה זאת, בסיוע שני אחיו שעמדו לצידו, יואל ושמואל מאיר.

אך לא רק זו, אלא הוא דאג לבסס את מעמדו בכת בצורה בטוחה, מבלי להותיר ספק בדבר. כאשר נודע לו שיש איזה שהוא סיכוי להקל מעונשו של "מורו ורבו" נחמן אלבראנס, על ידי שידול הרבנית טלר, אחותו של נחמן, לבטל את התביעה כנגדו, ובתמורה לזה היא תקבל גט פיטורין מבעלה שנותר בכת, מיהר יעקב נחום וציווה על אהרון טלר לתת מיידית גט פיטורין לאשתו, ללא שום משא ומתן. ואכן נעשה הדבר, והסיכוי של נחמן אבד בתהום הנשיה. לאדמו"ר הכלוא נחמן נודע דבר הנבלה מאת חברו הקרוב לשעבר, וכך נתלקחה שנאה ומריבה בין השניים.

נחמן שרצה לנקום ביעקב נחום המתין לשעת הכושר, ויעקב נחום מצידו החליט שכדאי לקבור את נחמן עמוק עוד יותר. לשם כך החליט בצעד נועז לתכנן ניסיון חטיפה נוסף של ילדיה של הרבנית טלר, אחות של נחמן. יעקב נחום ידע שהסיכויים להצליח בחטיפת הילדים קלושים מאוד, אך מצידו המטרה הייתה אחת: להעמיק את הבור של נחמן, שיואשם שוב בניסיון חטיפה של אחייניו. אך אותו השוטה טמן במו ידיו גם את בורו שלו עצמו, וכאשר שלטונות ארה"ב גילו כי הוא הראש והמוח מאחרי נסיון החטיפה הם החליטו לתפסו, ואכן הם פשטו על מתחם הכת ביו"ט של פסח ותפסו את יעקב נחום בעודו מחופש לאשה מהכת.

נחמן שמח מאוד על הבשורה והנקמה אכן הייתה מתוקה. אך זה לא הספיק לו, והוא החליט שידיהם של שני האחים וינגארטיין הייתה בוודאי גם במרד שזמם כנגדו יעקב נחום, והחליט לצרף אותם למניין הנרקם בתוך בכלא האמריקאי.

וכאן אנו מגיעים לדרמה שהתרחשה בשבוע שעבר.

נחמן מעביר לאיש הנאמן לו דובר הכת ואיש הכספים, אוריאל יוסף גולדמאן הוראה ברורה: "דאג שהאחים וינגארטיין יגיעו לידים של סוכני המשטרה הפדרלית" גולדמן, נאמן לרבו, ממלא את פקודתו וממתין להזדמנות.

אנשי הכת רקמו קשר אינטימי עם המשטרה המקומית, ועל ידי מתן שוחד בסכומים נאים, שיתפו השוטרים פעולה עם אנשי הכת וחיפו עליהם במה שנצרך וגם העבירו מידע רגיש. המשטרה הכללית הפדרלית של גואטמלה, הריחה את הקשר הזה, ולכן בפשיטות שנעשו על הכת לא סמכו על המשטרה המקומית המחוזית, והגיעו בעצמם למחוז סנטה רוזה. אך גם את זה רצו אנשי הכת לטרפד, ולכן סיכמו עם אנשי המשטרה המקומית, שבאם יבחינו ויידעו מהימצאות המשטרה הפדרלית באיזור, שיודיעו להנהלת הכת מיידית.

ביום שלישי שעבר בזמן שסוכני האף בי איי, ובראשם אדם שהציג את עצמו כפילנטרופ המעוניין לתרום סכום עצום לטובתם, נערכו לפגישה עם הנהלת הכת כביכול למטרות עזרה, עשרות ניידות של משטרת הבירה ושל סוכנים פדרלים החלו לנהור למחוז סנטה רוזה. המשטרה המקומית עמדו בהסכם ומיהרו להודיע לאנשי הכת כי יש זרימה של ניידות המשטרה הפדרלית לאיזור. האחים ויינגארטן נבהלו למשמע הידיעה והחליטו כי אינם מגיעים ל"פגישה", אך כאן נקרתה ההזדמנות שלה ייחל אוריאל יוסף גולדמן - בא כוחו של נחמן. הוא הרגיע בכל כוחו את האחים וויינגארטן והסביר להם כי אין להם ממה לחשוש, ושאין צורך לפחד מכל ניידת משטרה שמגיעה וכי הפגישה עם הפילנטרופ דחופה וחשובה ביותר, עד שהצליח לשכנע אותם שאין ממש בהתראה שהגיעה מהמשטרה המקומית.
ואכן ה"פגישה החשובה" עם הפילנטרופ התקיימה, והפילנטרופ ושומרי ראשו התגלו כסוכני האף בי איי והם עצרו את האחים וויינגארטן. ומיד לאחר מכן המשטרה הגוטמלית פרצה פנימה למתחם הכת וכך לאחים וויינגארטן ההמומים לא נותר שום סיכוי להימלט כבפעם הקודמת, והם אכן נתפסו בביזיון ונזרקו לטנדר המשטרתי. הפעם הקרדיט היה כולו של אוריאל יוסף גולדמן, והכל כאמור בהוראתו וציוויו של נחמן אלבראנס.

כדי להסיר מעליו כל חשד שהוא גרם זאת בכוונה תחילה, הזדרז אוריאל יוסף לדבר עם עיתונאי מזדמן, ולהתלונן לפניו על העוול שנעשה, למסור לו שיעור בחוקי המדינה שמעשיהם של סוכני האף בי איי נוגדים את החוק... ואף ביקש בקשה הזוייה, שהוא העיתונאי, יימהר לשדה התעופה כדי לעצור את המטוס של סוכני האף בי אי לדרוש מהם להשיב את העצורים לביתם.....

למעשה מי שתפס את הפיקוד בהנהלת הכת אחרי מעצרם של האחים וויינגארטן היא אחותם חיה שרה, חזקה קשוחה ואכזרית לא פחות מהם, והיא חשדה במזימה וכבר בערב שבת האחרון מתוך ספק, היא דאגה לסלק את אוריאל יוסף גולדמן מהקהילה בבושת פנים. כעת אחרי שהתבררה המזימה היא כמובן מתחרטת ששלחה אותו כך בלי נקמה ראויה מצידה ומצד אחיה הדורשים נקמה מלאה ללא רחמים.

כפי שנראה הסיפור עדיין ממש רחוק מלהסתיים, ממש סיפור בהמשכים שלא היה מבייש שום ארגון פשע ותיק.

מה יהיה הלאה? ימים יידברו.

תמונות מצורפות: האחים יואל ושמואל מאיר וינגארטיין בידי המשטרה/אוריאל יוסף גולדמאן מצטדק באוזני העיתונאי/המושכת בחוטי הכת, האחות לבית וינגארטיין - חיה שרה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.