רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 22 ביוני 2021

גדולומטר פשוט


מאת: חרדי בעולמו

כבר התרגלנו לכך שהגדוילים נבחרים לפי מפתח פוליטי וגדלותם נמדדת לפי גודל האות המוקדשת להם בעיתונים-מלקקים.

למעשה, אין בידי אף אחד מישראל לדעת מיהו גדול אמיתי. ובוודאי שאין לנו דרך לדעת מי גדול ממי. בכל פעם בוחרים לנו דמויות ספציפיות והעיתונים - והשבועונים המלקקים בעקבותיהם מאדירים את שמם בתמונות ו'חדשות' חדשות לבקרים.

באופן אישי הכרתי גדולי גדולים שמעולם לא נכנסו לקלחת הפוליטית הזו. יתר על כן, כמעט ניתן לומר שככל שהאדם גדול יותר, כן הוא מתרחק יותר מהביצה הטובענית הזו. בשביל מה לאדם נורמלי להכנס לגוף שהכל נעשה תחת שמו וחסותו, בעוד חברי הכנסת עושים ככל העולה על רוחם. האם אחד מכל חברי המועצג"ת שותף להחלטה בנושא וועדת החקירה למירון? מישהו בכלל שאל את דעתם האם נכון לתקוע טריז בין הציבור החרדי לבין עסקנים שמוכנים למסור נפשם ולהכנס למשרדי ממשלה כיועצים לענייני חרדים? בפעם היחידה שאילצו אותם להתערב בריב-פנימי (פרוש ואייכלר נגד גור) הם ברחו מהכרעה ושלחו את הניצים לבוררות חיצונית!. גלו וידוע שכל תפקידם של כל הגדוילים שבמועצגתים למיניהם הוא אך ורק לתת כיסוי למעשי הנבלה של החכי"ם וכי איזה בר דעת יסכים לזאת?

איני רוצה למנות כאן כרוכל שמותיהם של גדולים אמיתיים שכף רגלם לא דרכה בשום מועצגת, אבל כל אחד יודע שהגדולים שאותם הוא מעריך (חוץ מאלו שהוא מחוייב להם בתוקף היותם באותו חוג/חצר) אינם חברים במועצגת כלשהו. התופעה מקבלת משנה תוקף בחוגים החסידיים, שם נותרים האדמורי"ם כ'גדוילים' רשמיים ובפועל הציבור נוהה אחרי 'משפיעים' ורבנים אחרים, שמהם הוא שואב כוח, ברכה ועוצמה רוחנית.

בעיניים ליטאיות זה מגוחך למדי. שאלות ברוחניות וקבלת תעצומות לעבודת הבורא, אתה הולך למשפיע כלשהו, אבל את השיריים אתה אוכל ממישהו אחר. בעיניים ליטאיות החסידים נתפסים כאנוסים כולם. לימדו אותם מגיל אפס שהרוחניות והגשמיות שלהם, עוברים רק דרך הרבי שליט"א, כך שאין להם יכולת לעקוף את המערכת הזאת. מי שמאמין שאכן כל כוחו וגבורתו עוברת דרך מישהו אחר, איכה יוכל לקום נגדו?? בעיניים ליטאיות הדבר קרוב לע"ז (צריך הרבה פילפול ליטאי, כדי להבין האם ומה ההבדל), אבל יודעים שככה נוהגים החסידים ואין מה לעשות נגד זה..

 

איני מתיימר לתת סרגל-גדולים, אבל יכולני לתת סימן מובהק למי שאינו גדול.

 

הכלל הכי פשוט הוא זה: מי עוסק במניעת הצלחת האחר, מי שעוסק בהקטנת האחר (בחז"ל זה נקרא 'מתכבד בקלון חבירו') הוא בוודאות גמורה אינו גדול. זה לא משנה אם קוראים לו האדמור משומקום או ראש ישיבת 'אני ראש הישיבה', זה לא משנה בכלל את העובדה הוודאית, שהוא אינו גדול.

איני רואה טעם (וצורך) להצביע כאן על אנשים ספציפיים. בין כה וכה מי שנולד לתוך החצר הזו בטוח שהוא הכי קרוב לקב"ה ורק הישמעות מוחלטת לאדמורו היא שתביאהו לגן העדן. מי שאינו מנוי על אותה חצר ספציפית, אינו זקוק לשום הוכחה שפלוני אינו גדול באמת.

הראיה הכי פשוטה היא שכל אותם שנושאים תואר חבר מועצגת או אפילו נשיא מועצגת אינם כתובת לעצה ותושיה לאף אחד בשום תחום, מלבד אלו שגודלו על כך שהם הם הגדוילים האמיתיים והיחידים.

כבר אמרו האומרים שהליטאים והחסידים מסכימים שהאדמורי"ם הם בלוף אחד גדול והמחלוקת היא רק נקודתית על אדמו"ר ספציפי. הגוראי טוען שאדמורו הוא 'משה רבינו שבדור' והויז'ניצאי יטען שאדמורו הוא (להבדיל מ12 האחרים) הוא הוא 'משה רבינו שבדור'. אבל כולם מסכימים שכל השאר הם הבל הבלים.

אני כותב על חסידים, אבל שלא תטעו לחשוב שאצל הליטאים המצב שונה. יצע המרצע מן השק בהתפלג הפלג ( ובהמשיכו להתפלג מפלגיו המתפלגים לפלגי פלגות), שם בלט הדבר, אבל הוא קיים בכל סביבה חרדית. גודלנו להאמין לגדוילים האמיתיים (אלו ששמותיהם מודפסים באות גדולה ושמנה בעיתון 'שלנו') ושכל השאר לא זכו ל'דעת תורה' (ששמורה רק למי שמסכים עם הגדול שלי, כמובן).

ואני מבקש מחילה אם אי מי נפגע מדברי בזה. אין לי שום כוונה לפגוע ברב או האדמו"ר שלך. ברור לגמרי שאני מתכוון רק לרב או האדמו"ר של האחרים, שהרי ידוע ומפורסם שהרב/האדמו"ר שלך הוא כבר הרבה מעבר ולמעלה מכל הדיבורים ועליו אין מחלוקת בכלל ח"ו.

חרדי בעולמו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.