רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 18 ביוני 2021

למה, לצערי, נשאר בגלות


מאת: חרדי בעולמו

אתה מציע כאן לפעול לשינוי שיטת הבחירות בישראל. לדעתך, הדבר יטיב עם החרדים (ועם אחרים).

טענתך היא שברגע שהבחירות תהיינה אזוריות, אז באזורים רבים המועמדים החילונים יעשו כמיטב יכולתם כדי לרצות את בוחריהם החרדים, ומכך יצא שלא רק נציגים חרדים יפעלו לטובת נושאים חשובים כמו גיור, כשרות, לימוד תורה וכדו', אלא גם נציגים חילוניים.

אתה מביא גם ראיה ודוגמה לכך, ממה שקורה אצלכם בארה"ב. שם נציגים של כל הזרמים, רפובליקנים ודמוקרטים מחזרים אחרי הקול החרדי ועושים הכל כדי שהחרדים יצביעו עבורם.

יורשה לי להוסיף אחרי דבריך, כיהודה ועוד לקרא, שיש בכל עוד פלוס עצום וגדול. כיום אנחנו מורגלים שיש דרישות של החרדים וכל העם היושב בציון מרגיש שהחרדים 'סחטנים' וכו'. הרבה שנאה לדת ולדתיים התווספה כך לעולם. הסיבה לכך היא, שהנציגים החרדים באמת 'סוחטים' את מה שאשפר עד כמה שאפשר (שהרי זה הצידוק העיקרי להתחבר לכופרים בכנסת המינים).

החזון שלך הוא חזון של נביאות ממש. כולו אמת מזוקקת. אבל, זו גם הסיבה שהוא לעולם לא יתממש. ואסביר.

ראשית, עצם העובדה שהסידור הזה טוב לחרדים, זו עצמה הסיבה שהאחרים יכשילו אותו על הסף. גם מהותית וגם טכנית.

מהותית, משום שהם מקבעים בזה את גורל עצמם, אז נראה לך שהם יקדמו מודל שיחליש את כוחם ויחזא את החרדים??? לא יקום ולא יהיה

וטכנית, גם אם תצליח איכשהו לקדם את שיטת הבחירות האזוריות בישראל, הרי שהם מיד ישרטטו את מפת האזורים כך שהחרדים אמנם יקבלו ייצוג בזכות בני ברק וירושלים, אבל את האזורים האחרים הם ישרטטו בצורה שהחרדים יהיו מיעוטא דמיעוטא וכוחם יהיה דל. יש לכם את הבעיה הזו בארה"ב שיש אזורים ששורטטו ממש במתכוון כך שהשלטון יהיה ביד צד זה או אחר (כפי מי ששלט בזמן שנקבעו הגבולות וכפי שדרעי צירף בזמנו, רבע מהישוב חשמונאים ליישוב מודיעין עלית).

אבל הבעיה גדולה מכל היא בעיית הגלות. טועה מי שחושב אנחנו בגלות בגלל הגויים. אנחנו בגלות בגלל היהודים. חכמה זו שמעתי מכמה וכמה גדולי ישראל. גם הבעיה שלנו של הגלות בתוך ישראל (וד"ל) אינה נובעת מהם. היא נובעת מאיתנו פנימה.

תחשוב רגע. נראה לך שגפני, ליצמן ושאר תאבי השררה והכוח יעשו משהו שיטיב איתנו ויגרע מכוחם??? כמדומני שלא צריך לטרוח הרבה כדי למצוא דוגמאות שרק טובת עצמם מעניינת אותם.

אז אין מה לצפות שהחכי"ם (ומלחכי פינכתם) יקדמו משהו שהוא לטובת הציבור החרדי. כאמור, הגלות היא אצלנו פנימה.

האמת היא שהכי טוב היה אם בכלל לא היה מצב של שררה של חרדים על חילונים. זה המצב האידאלי, לכבוד השם, תורתו, לומדיה ומקיימי מצוותיה. בשביל מה אנחנו צריכים את המצב הזה שהחילוניים רואים אותנו כמשתררים עליהם וקובעים להם את חייהם? וכי לא עדיף עשרת מונים שהם ינהלו את המדינה שלהם ואנחנו נהיה שתדלנים? בשביל מה צריך שפתרון בעיית הגיוס ינוהל ע"י חרדים בכלל? לא עדיף שנציגי החילונים יטפלו בזה? כמו שאתה אומר, הם כבר ידאגו לפעול כך שלא יפסידו את הקול החרדי.

אבל, בשביל לעשות את זה, לא צריך בחירות אזוריות. אפשר פשוט להחליט שזורקים את כל המנגנון החרדי המסואב לפח האשפה וממחר אין יותר מפלגות חרדיות. כל ציבור יחליט לאיזה מפלגה הוא מסתפח ומן הסתם, בכל המפלגות יעשו הכל, כדי שהציבור החרדי יצביע עבורם - בדיוק כמו שקורה בארה"ב.

הציבור החרדי ממושמע, פחות או יותר, לרבותיו. אין שום סיעה או התארגנות בתוך אף מפלגה שיכולה להביא המוני מתפקדים כמו שיכולות להביא החסידויות הגדלות, או הליטאים המאורגנים. 6,000 נהגי מוניות שהתפקדו לליכוד שולטים במשרד התחבורה שלטון ללא מיצרים ומונעים עדכוני מחירים ללמטה ועוצרים כניסת 'אובר' לשראל (שתוזיל למחצה, את עלויות המוניות לאזרח). חוזר שוב: 6,000 איש מאורגנים, זה כל מה שצריך בשביל להשיג שליטה במנגנון הפריימריז המפלגתי. כל חסידות בינונית, עוברת את הכמות הזו.

אם אנחנו סוגרים את הפויליטיקע המסריחה הזאת בתוך הציבור, ליצמנים ודומיו כבר לא יגנבו את הקופה לטובת חצרם. כל חצר תפעיל עסקנים שידאגו לטובתם ולא יהיה מצב שאנחנו תלויים בחסדי הפוליטיקאים שרק כרסם וחצרם מעניינת אותם.

אה. למה זה לא יקרה? משום שהפויליטיקע מנוהלת ע"י אותם חזירים שרק טובתם עצמם מעניינת אותם והם גייסו 'גדוילים' שיעמדו בראשנו ויגידו לנו מה נכון ומה לא - וזה כולל, כמובן, את שלילת הרעיון הזה מכל וכל. למה? כי אם הוא יתקבל, לא רק החכי"ם יהיו 'אויס קפילוטש מאכערים', אלא גם כל הגדוילים (שהם גדוילים מטעם מפלגה מסויימת. הגדוילים-באמת, אלו שהעם הולך אליהם להתייעץ ולהתברך, אינם חלק מההצגה הזו), גם הם יהיו אויס קפילוטש מאכערס. אז מה אתה מצפה? שמישהו יוותר על מעמד 'חבר המועצגת'? וכי כבוד הוא לא משהו???

אשר על כן והיות שכך, נגזר עלינו להישאר בגלות. לקיים את המפלגות הדורסניות הללו - שמביאות על הציבור שלנו רק חילול השם - ואחת לכמה שנים לסתום את האף ולהצביע לאות הקדושה.

אולי יום אחד יעלה ריח הבאשה של ההתנהלות הזאת מעלה מעלה עד שלא נוכל לעמוד בו ופשוט נזרוק אותם ואת הבליהם לים. אולי.

ואולי יעלה ריח הבאשה ורוח התחנונים של עמך ישראל, הדוויים והעשוקים ע"י 'מנהיגים', לפני כסא הכבוד וכפי שעד היום הושיע אותנו בדרכים מופלאות (ראה הפוסט 'והאלוקים חשבה לטובה') כן יצילנו גם מהם.

וכפי שידועה תחינת הדל לפניו יתברך: אלוקים, הצילני נא מיד אוהבי. מיד אויבי אשמר כבר בעצמי'...

חרדי בעולמו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.