רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 29 באוקטובר 2020

החיזוק היומי - הרב אליהו רבי

 

שלום וברכה מורי ורבותי!

יום חמישי, היום של שלום הבית שלנו.

והיום יום ההילולה של האמא רחל אמנו.

מה יש ללמוד מרחל אמנו על שלום בית?

רחל ויתרה על הסימנים למען אחותה לאה. היא מסרה את הקוד הסודי לכספת של החיים שלה לאחותה, לא בגלל שהיא הבינה שהכספת מתאימה לאחותה, או שתכנה חשוב לה, אלא אך ורק בגלל שהיא לא רצתה שאחותה תתבייש.

סתם סעיף שולי ששינה ו"הרס", כביכול, לרחל את החיים.

מה ההגיון?

מה האפשרות שלנו כאנשים קטנים להסביר את הצעדים של האשה הגדולה הזו?

אז נכון, צריכים לעשות הכל למען האחרים, צריכים לדאוג לזה שהאחות הגדולה לא תתבייש, אבל האם זה הגיוני שנוותר על שאיפותינו ומשאת חיינו למען האחר?

אומרת לך רחל אמנו: "כל צעד בחיים שלנו, הוא אחד מהסיבובים של החיים. זה רק הסיבוב הראשון, בסיבוב השני אני אסתדר, בסיבוב השני אני אנצח. אני אתן לה את הסימנים, אני אתן לה להיות המוצלחת בסיבוב הראשון. אבל אל תדאג, יש פה את הקדוש ברוך הוא שרואה את הכל, ומדבר טוב לעולם לא יצא רע".

אתה ואשתך, את ובעלך, נמצאים באיזשהו קונפליקט, באיזשהו ויכוח, באי-אלו חילוקי דעות, וכל אחד רוצה לנצח כאן ועכשיו.

תזכרו את רחל אמנו!

בסיבוב הראשון ניתן לבן הזוג לנצח. אנחנו כבר נפנק את עצמנו בסיבוב השני, השלישי, הרביעי והחמישי.

הסיבוב הראשון הוא לא הסיבוב האחרון.

ניתן ורצוי לוותר, כי מי שמוותר מוותר בסיבובים הראשונים, וה' מעניק לו מלא חופניים בייתר הסיבובים עד מאה ועשרים שנה.

ברוכים תהיו!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.